Hoi allemaal,
Ik heb tijdelijk een lieve logee te gast (soort pitbull achtig iets) voor een paar weken. De hond vertoont behoorlijk wat problemen door niet optimale opvoeding.
Problemen:
Niet goed zindelijk in de nacht
Immens trekken aan de riem
Alles kapot bijten
Niet van je zijde willen
Geen enkele commando kennen
Heftig likken aan mij
Waarom als logee, de eigenaresse is bang geworden voor de hond. Ik heb er al een paar dagen voor gezorgd en toen geen problemen gehad; maar dit was niet in mijn huis.
Ik kreeg de hond van het trekken af in een half uurtje tijd en verwacht dat dit nu ook weer goed gaat. Alles kapot bijten is verveling (krijgt geen aandacht genoeg en had geen speeltjes). Ik heb wat extra sterk lomp touw en een rubberkluif ding gekocht. Ook heb ik een groot runderbot gekocht om op te kluiven. Vermoedelijk veel te groot, maar dat is even kijken hoe het gaat.
De hond had geen mand of deken en heb nu zelf een groot verhuis deken gepakt die ik opvouw en in de gang leg. Ik leg deze in een soort hoek tussen de deur en diepvries waardoor het een bench effect geeft. De hond lag op beton vloer dus denk dat dit beter is.
Snacks en voer weet ik niet en zie vanmiddag wel wat er allemaal is. Ik denk dat ik even kijk naar goed spul (volgens mij is alles van de action), en schaf dan wat beters aan.
Al met al een paar leuke weken te gaan en flink wat oefenen. Voordeel is dat ik een tuin heb (hond lag meestal op balkon, in de gang of bench), en ik veel buiten klus, dus wie weet kan het lieve mormel een beetje meehelpen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond op logee
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Pitbull achtige
- Aantal honden: 1
Hond op logee
Laatst gewijzigd door Steffen op 28 jul 2024 14:05, 2 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Hond op logee
Welkom hier 
Waarom is die mevrouw bang voor haar hond?
Wat is de bedoeling na deze "logeerpartij"?

Waarom is die mevrouw bang voor haar hond?
Wat is de bedoeling na deze "logeerpartij"?
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Pitbull achtige
Nee ik heb geen honden, heb het overwogen maar moest de tuin eerst leeg hebben. Wie weet wat er naar een paar weken gebeurt… heb ik wellicht wel een hond.
—-
Hond is nu net binnen maa halsband is niet goed, ga ik morgen achteraan. Hij heeft 24 uur geen eten gehad en heb hem eerst met de hand gevoerd. Ben nu diverse dingen aan het filmen van gedrag, en het gaat nu al super! Is als een dolle door de tuin aan het razen en speuren. Ook met touw aan het ravotten en hij heeft het dikke bot al gevonden (krijgt hem nog niet en moet eerst rustig worden).
Ik gooi vanavond wat filmpjes online zodat men kan meekijken naar zijn gedrag en af dit een agressieve hond is.
—-
Hond is nu net binnen maa halsband is niet goed, ga ik morgen achteraan. Hij heeft 24 uur geen eten gehad en heb hem eerst met de hand gevoerd. Ben nu diverse dingen aan het filmen van gedrag, en het gaat nu al super! Is als een dolle door de tuin aan het razen en speuren. Ook met touw aan het ravotten en hij heeft het dikke bot al gevonden (krijgt hem nog niet en moet eerst rustig worden).
Ik gooi vanavond wat filmpjes online zodat men kan meekijken naar zijn gedrag en af dit een agressieve hond is.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Omdat de meeste berichten niet echt meer bij een voorsteltopic horen zijn die verplaatst naar een apart topic bij Algemeen.
viewtopic.php?t=339002
viewtopic.php?t=339002