Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hortensia

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Hortensia

Ongelezen bericht door thom »

Gisterenavond na het sproeien was er een hortensiabloem topzwaar geworden en eenmaal hangend had de bloem de vorm van een hart.

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Hortensia

Ongelezen bericht door ranetje »

Grappig :-)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marion. »

Heb je ook de grond gevoeld voor je (blijkbaar wéér) ging sproeien? Als ik naar de kaartjes kijk - en trouwens ook naar jouw berichten over, zo van waar blijft de zomer - is de grond ook bij jullie nog verzadigd genoeg. Je hartvormige hortensia is prachtig hoor, maar ik denk wel dat je mega-zwaar overdrijft met je "grotdroog". Die 3 bomen met bruine bladeren hebben echt een andere oorzaak denk ik.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: 06 aug 2024 16:35 Heb je ook de grond gevoeld voor je (blijkbaar wéér) ging sproeien? Als ik naar de kaartjes kijk - en trouwens ook naar jouw berichten over, zo van waar blijft de zomer - is de grond ook bij jullie nog verzadigd genoeg. Je hartvormige hortensia is prachtig hoor, maar ik denk wel dat je mega-zwaar overdrijft met je "grotdroog". Die 3 bomen met bruine bladeren hebben echt een andere oorzaak denk ik.
Als alles hangt geeft dat voor mij aan dat het tijd is om te sproeien.
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

thom schreef: 06 aug 2024 17:29
Marion. schreef: 06 aug 2024 16:35 Heb je ook de grond gevoeld voor je (blijkbaar wéér) ging sproeien? Als ik naar de kaartjes kijk - en trouwens ook naar jouw berichten over, zo van waar blijft de zomer - is de grond ook bij jullie nog verzadigd genoeg. Je hartvormige hortensia is prachtig hoor, maar ik denk wel dat je mega-zwaar overdrijft met je "grotdroog". Die 3 bomen met bruine bladeren hebben echt een andere oorzaak denk ik.
Ja, nou, ik vraag me dat af. Ik denk dat jij de enige bent in het hele land die het nodig vond om (wéér, zelfs :schrik: ) te sproeien deze zomer

Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik geef de Hortensia’s elke dag water. Dan blijven de bloemen het mooist. Vind ik dan. De bloemetjes gaan echt gauw slap hangen met warm weer.
thom
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: 06 aug 2024 17:37
thom schreef: 06 aug 2024 17:29
Ja, nou, ik vraag me dat af. Ik denk dat jij de enige bent in het hele land die het nodig vond om (wéér, zelfs :schrik: ) te sproeien deze zomer
Mag jij je best afvragen hoor, daar heb ik geen problemen mee.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Sterre schreef: 06 aug 2024 17:47 Ik geef de Hortensia’s elke dag water. Dan blijven de bloemen het mooist. Vind ik dan. De bloemetjes gaan echt gauw slap hangen met warm weer.
Precies. :ok:
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

Sterre schreef: 06 aug 2024 17:47 Ik geef de Hortensia’s elke dag water. Dan blijven de bloemen het mooist. Vind ik dan. De bloemetjes gaan echt gauw slap hangen met warm weer.
In pot??? Hier staan ze in de tuin maar hebben nog geen drupje water nodig hoor. Ons gras ook niet trouwens, en heeft er begin augustus nog nooit zo groen uit gezien (wij zijn trouwens ook niet van het sproeien, ik ga liever douchen dan dat mijn gras er groen uit moet zien haha)

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hortensia's houd ik ook wel bij met water geven. Hoeft trouwens maar een klein beetje te zijn en ze staan er weer fris bij. De rest van de tuin(en) geef ik zeer zelden water.
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

alm@ schreef: 06 aug 2024 18:25 Hortensia's houd ik ook wel bij met water geven. Hoeft trouwens maar een klein beetje te zijn en ze staan er weer fris bij. De rest van de tuin(en) geef ik zeer zelden water.
Onee. De blauwe, is qua kleur nu een beetje op het eind (maar qua bloemen nog lang niet, en er hangt niets slap)
Afbeelding

Maar dit zit allemaal niet in pot he?
Afbeelding

Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef: 06 aug 2024 18:25 Hortensia's houd ik ook wel bij met water geven. Hoeft trouwens maar een klein beetje te zijn en ze staan er weer fris bij. De rest van de tuin(en) geef ik zeer zelden water.
Wij vinden Hortensia's mooi en hebben er dan ook best veel, in een grote ouderwetse wasteil, potten, manden. Maar ook in de tuin zelf, klimhortensia's, hortensia's op stam en 2 'hortensiabomen'.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat leuk, hier in de buurt staat een huis waar het vol stond met grote witte zo mooi
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Marion. schreef: 06 aug 2024 18:33
Onee. De blauwe, is qua kleur nu een beetje op het eind (maar qua bloemen nog lang niet, en er hangt niets slap)
Afbeelding

Maar dit zit allemaal niet in pot he?
Afbeelding
Prachtig Marion!
thom schreef: 06 aug 2024 18:33
Wij vinden Hortensia's mooi en hebben er dan ook best veel, in een grote ouderwetse wasteil, potten, manden. Maar ook in de tuin zelf, klimhortensia's, hortensia's op stam en 2 'hortensiabomen'.
Ik vind ze ook mooi en ze blijven zo lang bloeien.
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Marion. schreef: 06 aug 2024 18:25
In pot??? Hier staan ze in de tuin maar hebben nog geen drupje water nodig hoor. Ons gras ook niet trouwens, en heeft er begin augustus nog nooit zo groen uit gezien (wij zijn trouwens ook niet van het sproeien, ik ga liever douchen dan dat mijn gras er groen uit moet zien haha)
In pot en in de tuin. Maar wel op het zuiden.
Jouw Hortensia’s zien er inderdaad prachtig uit en hebben dus geen extra water nodig.
Marion.
Zeer actief

alm@ schreef: 07 aug 2024 12:32 Ik vind ze ook mooi en ze blijven zo lang bloeien.
Ik vind ze ook mooi, wel liefst zo blauw of roze mogelijk. Hier staan ze in de wijk in tussen straat en stoep zeg maar. Ik word er helemaal blij van!

Afbeelding
Branka
moderator

Ongelezen bericht door Branka »

twinkeltje schreef: 07 aug 2024 12:29 Wat leuk, hier in de buurt staat een huis waar het vol stond met grote witte zo mooi
Ik vind hortensia’s prachtig, persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de roze en paarse. Staan in onze tuin een paar hele mooie.
Voor mijn verjaardag heeft Henk er ook een paar gekocht (had alleen rhododendrons gevraagd :LOL: ). Die hadden het na het planten zwaar, maar de plant die het doodste leek heeft zich al het beste hersteld. Hopelijk bloeien die volgend jaar ook mooi.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Blauwe vind ik ook mooi maar ja ik kan natuurlijk de volgende keer even aanbellen en vragen of ze kleur willen bekennen wand wit is geen kleur, grapje ik zie het al helemaal voor me
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”