Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu even niet!... zeuren om het balletje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lambert
geregistreerd lid

Nu even niet!... zeuren om het balletje

Ongelezen bericht door Lambert »

Hoi allemaal,

Balou is helemaal gek op tennisballetjes. Halen en brengen vindt hij echt helemaal top :-D

Echter spelen en ravotten met andere honden dat doet hij niet zo makkelijk. Dit heeft hij waarschijnlijk niet zo geleerd bij zijn vorige baas.

Tijdens de uitlaatrondes lopen we meestal met meerdere honden tegelijk. De laatste tijd loopt hij 90% van de tijd te zeuren bij ons om het o-zo-fantastische balletje.

Wij willen hem een beetje stimuleren om met andere honden te spelen.

We hebben al geprobeerd om gewoon GEEN balletje mee te nemen. Maar goed... andere mensen hebben dan nog een bal ;) .

Hebben jullie tips?

Bedankt alvast

Groetjes,
Lambert.
Born to ball!
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Waarom zou je hond met andere honden moeten spelen als hij het zo ook prima naar zijn zin heeft en verder geen gedragsproblemen heeft met andere honden.

Met het balletje zou je gewoon in mijn ogen heel consequent moeten zijn. Er wordt gespeeld met het balletje als jij dat wilt.

Ik zeg altijd" laatste keer", als ik voor de laatste keer gooi en stop daarna de bal weg.

Mijn hond ging ook wel piepen en zeuren, maar als je dat gedrag niet beloond gaat het na een tijdje over. Wel volhouden dan.

Dus niet na 5 minuten zeuren dan toch maar weer gooien.

Dus geen aandacht dan aan de hond schenken, niet aankijken, je omdraaien, eventueel de andere kant oplopen. En op het moment dat hij niet meer om het balletje vraagt, bij je roepen en eventjes gooien en dan weer herhalen van begin af aan.

Zo heb ik het opgelost, weet niet of het volgens de echte hondenkenners ook zo zou moeten maar bij mij werkt het goed.
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Ben het met Baily eens hoor. Klaar is klaar en piepen en zeuren zou niet mogen helpen. Ik maak altijd dankbaar gebruik van het feit dat een bal voor Kali belangrijker is dan andere honden. Het is nogal tegennatuurlijk om met wezens van buiten de roedel 'leuk te spelen'. Dat gaat voor mensenkinderen misschien op, voor honden meestal niet.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”