Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Farm Food & veel drinken
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Farm Food & veel drinken
Ik ben sinds 2 dagen overgeschakeld van Eukanuba op Farm Food. Met Eukanuba was het mij al opgevallen dat mijn hond eigenlijk weinig dronk. Nu hij Farm Food krijgt, lijkt hij weer de andere kant op te gaan. Hij drinkt liters per dag. (Met als logisch gevolg dat hij nu ook plots 's nachts naar buiten wil). En als hij een plas regenwater ziet, stormt hij er onmiddellijk op af. Ik vroeg me af of dit vaker voorkomt met Farm Food? Het verschil is immers echt opvallend.
Daarentegen kan het ook best zijn dat hij nu pas normale hoeveelheden naarbinnen slurpt, het is tenslotte een grote hond (DD van 7 maanden)...
CopyKid
Daarentegen kan het ook best zijn dat hij nu pas normale hoeveelheden naarbinnen slurpt, het is tenslotte een grote hond (DD van 7 maanden)...
CopyKid
Ditis nepis potentis negro te.
- iones
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Actief
Re: Farm Food & veel drinken
Hoihoi,CopyKid schreef:Ik ben sinds 2 dagen overgeschakeld van Eukanuba op Farm Food. Met Eukanuba was het mij al opgevallen dat mijn hond eigenlijk weinig dronk. Nu hij Farm Food krijgt, lijkt hij weer de andere kant op te gaan. Hij drinkt liters per dag. (Met als logisch gevolg dat hij nu ook plots 's nachts naar buiten wil). En als hij een plas regenwater ziet, stormt hij er onmiddellijk op af. Ik vroeg me af of dit vaker voorkomt met Farm Food? Het verschil is immers echt opvallend.
CopyKid
Dat is echt normaal. Het lichaam gaat eerst "ontgiften" zoals dat heet. Daarbij vraagt het
automatisch om meer water en de hond gaat daardoor in de beginperiode meer drinken.
Dat is dan ook alleen maar heel erg goed. Schoonspoelen heet dat.
Het is een teken dat het lijfje daarvoor voer kreeg waar toch wel behoorlijk wat
chemicalien inzaten (bindmiddelen, conserveringsmiddelen, etc)
Hij krijgt nu "zuiverder" en "natuurlijker" voer en de troep moet ie eerst kwijt.
Toen ik die van mij overzette heeft ie maar 3 dagen iets meer gedronken dan anders,
dat viel heel erg mee, maar voordat ie Farmfood kreeg gaf ik 'm ook al een
behoorlijk "natuurlijk" voer. Het ontgiften was bij die van mij dan ook niet zo heftig
nodig. Hij heeft ook wel een paar dagen behoorlijke jeuk gehad.
Dat kan nl ook bij het ontgiften gebeuren. Binnen 1 week
had ik die van mij weer prima in orde; drinken normaal, jeuk weg, ontlasting eindelijk
normaal.
Dit verschilt enorm en kan soms ook enkele maanden duren. Als je daar maar
rekening mee houdt; geef niet TE gauw op en geef 'm de tijd om aan dit voer te wennen
(niet alleen kwa eten, maar ook kwa lijf en de reiniging hiervan).
Succes!
Lieve groet van Eefy
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Deden die van mij ook in het begin, schakel rustig over en houdt lekker een week versvlees en dan over op de FFood. En geef niet teveel, daar gingen die van mij ook veel van drinken.
Maar toen ze compleet gewend waren was het over
Maar toen ze compleet gewend waren was het over

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Vaste gebruiker
Ontgiften na Eukanuba? Dat klinkt niet bijzonder goed. Het was mij wel al opgevallen dat hij enkele (puber- :p: ) puistjes had gekregen op de kin...
Ik vind het helemaal niet erg dat hij veel drinkt hoor, dat is inderdaad gezond. Het verschil met Eukanuba is echter dag en nacht. Ik ben al blij dat hij Farm Food wel lust. Duck zal wel nooit een probleem zijn, daar mag je hem gerust voor wakker maken in het holst van de nacht... Ik vroeg me enkel af of het aan een ingrediënt lag of niet. Aan opgeven denk ik helemaal niet: ik heb meteen 2 zakken van 15 kilo gekocht... Het lijken een beetje konijnenkorrels, maar voor het Dogje is dat allemaal om het even. De korrels zijn precies ook een stuk zwaarder dan die van Eukanuba. Eukanuba lust hij echter helemaal niet (zelfs smeken of een poging tot omkopen, helpen niet
).
Bedankt voor jullie reacties!
CopyKid (& Conan)
Ik vind het helemaal niet erg dat hij veel drinkt hoor, dat is inderdaad gezond. Het verschil met Eukanuba is echter dag en nacht. Ik ben al blij dat hij Farm Food wel lust. Duck zal wel nooit een probleem zijn, daar mag je hem gerust voor wakker maken in het holst van de nacht... Ik vroeg me enkel af of het aan een ingrediënt lag of niet. Aan opgeven denk ik helemaal niet: ik heb meteen 2 zakken van 15 kilo gekocht... Het lijken een beetje konijnenkorrels, maar voor het Dogje is dat allemaal om het even. De korrels zijn precies ook een stuk zwaarder dan die van Eukanuba. Eukanuba lust hij echter helemaal niet (zelfs smeken of een poging tot omkopen, helpen niet

Bedankt voor jullie reacties!

CopyKid (& Conan)
Ditis nepis potentis negro te.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1