Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

varkensvlees

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Patricia Baerloo
Vaste gebruiker

varkensvlees

Ongelezen bericht door Patricia Baerloo »

In de hondenboeken lees je dat honden geen varkensvlees mogen in verband met een bacterie die een dodelijke ziekte kan veroorzaken (kan even niet op de naam komen). Nu zie je in de dierenwinkel veel varkensproducten zoals varkensoren voor de hond. Kan dit dan geen kwaad en waarom niet?
En kan een stukje pate of lever van het varken kwaad als het bewerkt (gekookt o.i.d.) is?

Patricia
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Je hebt het over de ziekte van Aujeszki ( weet niet of ik het goed gespeld heb :? ). Daar kunnen honden bij mijn weten dood aan gaan.
Varkensoren etc. zijn gerookt zodat ze volgens mij onschadelijk zijn;en een heeeeeel klein stukje pate of lever kan denk ik geen kwaad ,maar geef er vooral geen hele stukken van!
Er zijn genoeg andere dingen in de handel die honden erg lekker vinden en die minder vet zijn. Varkensoren zijn erg vet hoor.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Patricia Baerloo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Patricia Baerloo »

dank voor je reactie; ik geef het ook nooit hoor wat voorkomen is beter dan genezen, maar ik was gewoon benieuwd ;)
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

maxcola schreef:Je hebt het over de ziekte van Aujeszki ( weet niet of ik het goed gespeld heb :? ). Daar kunnen honden bij mijn weten dood aan gaan.
Varkensoren etc. zijn gerookt zodat ze volgens mij onschadelijk zijn;en een heeeeeel klein stukje pate of lever kan denk ik geen kwaad ,maar geef er vooral geen hele stukken van!
Er zijn genoeg andere dingen in de handel die honden erg lekker vinden en die minder vet zijn. Varkensoren zijn erg vet hoor.

Als je geen rauw varkensvlees wilt voeren ivm het risico op aujeszki, dan moet je ook geen klein stukje rauw vlees geven, want dat kan dan al genoeg zijn voor een infectie.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”