Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

plassen en uitvallen naar honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mickey
Zeer actief

plassen en uitvallen naar honden

Ongelezen bericht door mickey »

Ik ben benieuwd of iemand nog tips heeft voor het gedrag wat Mickey vertoond. Ik weet niet of het dominantie is of iets anders.

Mickey plast nog steeds bij andere mensen tegen de vitrage, plantenpotten, stoelpoten ed . Thuis heb ik sinds hij zindelijk is nooit een druppel van hem gevonden.

Zitten wij op het strand en loopt hij rond, hij gaat gewoon bij andere mensen tegen tasjes, handdoeken ed staan plassen :oops:

Hij sprong altijd op de bank en gromde als je hem eraf deed, hij mag dus niet meer op de bank maar probeert het nog steeds met het nodige gegrom.

Hij valt buiten ontzettend uit tegen andere honden. Met de meeste speelt hij wel na even gesnuffeld te hebben maar bij sommigen kan hij maar beter niet in de buurt komen omdat die nogal boos reageren op zijn gegrauw en gesnauw.

Aan zijn etensbak zitten is geen probleem en ook gaat hij als laatste door de deur.

Ik weet niet of ik hem nog meer kan corrigeren, vanmiddag heeft ie ook weer bij iemand de gordijnen ondergeplast en de rest van de visite heb ik hem dus naast me gehouden :?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik heb het idee dat je hond niet vindt dat jij de baas bent en dus niet zoveel respect voor je heeft. Ik zou nog meer de regletjes toepassen (geen gratis maaltijden of tussendoortjes, niet op bed of bank, etc.) Misscien helpt een goede training op een hondenschool?
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Heb ook het idee dat hij jou ideeën aan zijn laars lapt.
Spike heeft pas ook één keer bij m'n moeder tegen de tafel staan plassen.
Toevallig en jammer voor hem stond het baasje dicht in de buurt.

Hij doet het nu niet meer. ;)

Regels weer strakker aantrekken en doen wat JIJ wilt.
MoniqueR
nieuw lid

Re: plassen en uitvallen naar honden

Ongelezen bericht door MoniqueR »

Ik vind het dominant gedrag. Niet meer op de bank is ook echt nooit meer op de bank. Consequent zijn. Ik maak het ook met mijn hond mee, inderdaad overal even zijn straaltje over heen laten gaan. Ook buiten, het liefst elk paaltje/boompje, op het strand bij iemand in zijn strandtas, handdoek, parasolletje. Het gekke is dat hij elk commando perfect opvolgt, hij wacht ook netjes als ik de trap opga, bij de deur etc. Hij geeft zijn bal aan mij af en als ik echt iets van hem wil vraag ik of hij het los wil laten, maar ik zou het nooit zomaar kunnen pakken. Tegen teefjes doet hij niks maar zodra het een reu is dan begint de ellende. Fixeren, uitdagen, en uiteindelijk vechten. Als mijn andere hondje een brokje van hem zou pakken dan vliegt hij echt door het lint en grijpt haar ook echt. Misschien een training, maar telkens blijven opletten en niet 1 keer toegeven. Duidelijkheid is belangrijk!!
Groetjes,
Monique
webjoosting
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door webjoosting »

Hoe oud is Mickey?
Afbeelding
"Eén ding zal de computer nooit kunnen: van de apen afstammen"

<b>Groetjes,
Joost, Bob & Goofy</b>
Plaats reactie