Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

doggy dance wedstrijd

Moderator: moderatorteam

chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

doggy dance wedstrijd

Ongelezen bericht door chanti »

Hallo allemaal :zwaai:

misschien nog een beetje vroeg maar wie gaat er mee doen aan de doggy-dance wedstrijd in Leiden. Ik geloof dat deze op 20 of 21 maart is. Het is een onderdeel van de tentoonstelling die daar gehouden wordt. Ik ben erg benieuwd wie er nog meer heen gaan?

Ik doe met mijn border ook mee, het is mijn eerste wedstrijd. Mijn border, Bosco wordt waarschijnlijk erg nerveus door die drukte, de mensen en al die honden. Als ik voor het eerst op een hondenschool kom moet hij ook altijd een paar lessen wennen. Ik vroeg me af hoe ik Bosco voorzichtig aan deze omstandigheden kan laten wennen. Ik las ergens dat je met je hond bij een druk winkelcentrum kan gaan oegenen en het is misschien stom maar ik zie mezelf niet tussen die mensen al mijn commando's uitvoeren :? Heeft iemand nog ander ideeen :p:

groetjes
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

In de stad, op de markt, misschien verdien je dan nog een zakcentje :P
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Als je drukke plekke wil opzoeken zou ik eerst beginnen met een beetje op een afstand van de drukte te gaan staan. Als je hond daaraan gewend is kun je er vlakbij gaan staan. En dan een volgende keer weer vlakbij gaan staan en dan als je hond gewoon normaal doet wel door de drukte gaan (eerst laten wennen niet in een keer ertussen gaan lopen)
Kun je bijv. eerst door een rustig winkelcentrum gaan lopen, dit is voor de hond misschien onbekend, en steeds drukkere plaatsen opzoeken.

En je kan ook Bach Bloesem Rescue Remedie geven, dat ontspant en stelt gerust. Dan moet je daar wel 1 of 2 dagen van tevoren mee beginnen.

Succes!!!
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Leuk! Ik ga denk ik ook meedoen met Floor en Job. Job is dus ook zo'n gek die niet oplet in drukke gelegenheden en ik neem hem nu regelmatig mee naar het dorp. Daar doe ik dan aandachtsoefeningen, laat hem volgens enz. Het werkt wel een beetje, hij weet nog dat ik besta als ik daar sta :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Vriendin van mij gaat mee doen met haar GJD. Ik ga denk ik kijken.
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Hai,
Ik ga met Nieve ook naar de wedstrijd in Leiden, maar ik denk dat dat voor een aantal niets nieuws meer is. Chanti jij traint toch ook bij behave???
Oh en Mirella, leuk dat je ons komt aanmoedigen...haha

Ik moet eigenlijk alleen nog een nieuw nummer hebben. Nieve heeft alweer zoveel bijgeleerd sinds het laatste nummer.

Groetjes Gooitske
mirella*
Actief

He gooitske!!!!!!

Je bent toegelaten!! super. Wanneer is de wedstrijd nou, zaterdag of zondag??? En natuurlijk kom ik je aanmoedigen, of eigenlijk natuurlijk kom ik Nieve aanmoedigen
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Martijn schreef:Ik doe ook doggydance met Cleo en Dapper.
Dapper trekt dan naar voren en cleo duikt voor mijn knieën. Ik maak dan een salto over haar heen en dan rennen ze met z'n tweeën een rondje om me heen terwijl ik plat op mn muil lig.

We werken er nog aan om het geheel wat vloeiender te maken maar de basis is er hoor! :ok:

:V :V :V :V :V :V

wat een klets zeg!!!
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Nieve
Zeer actief

Dapper trekt dan naar voren en cleo duikt voor mijn knieën. Ik maak dan een salto over haar heen en dan rennen ze met z'n tweeën een rondje om me heen terwijl ik plat op mn muil lig.

We werken er nog aan om het geheel wat vloeiender te maken maar de basis is er hoor! :ok:
Ga aub meedoen aan de wedstrijd...dan kunnen wij tenminste ook een keertje lachen!!!
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

hahahahaha
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

mirella* schreef:He gooitske!!!!!!

Je bent toegelaten!! super. Wanneer is de wedstrijd nou, zaterdag of zondag??? En natuurlijk kom ik je aanmoedigen, of eigenlijk natuurlijk kom ik Nieve aanmoedigen
Yep, ben toegelaten. De wedstrijd is de 20 ste, dus dat is op zaterdag. Maar het is van de Kc en die houden dat weekend ook hondenshow (zowel zaterdags als zondags). Dus ik denk niet dat je je hondjes naar binnen krijgt. Of je moet Kimo natuurlijk gaan inschrijven voor de show.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik wens je veel suc6 :ok:
Afbeelding
mirella*
Actief

Nieve schreef: Yep, ben toegelaten. De wedstrijd is de 20 ste, dus dat is op zaterdag. Maar het is van de Kc en die houden dat weekend ook hondenshow (zowel zaterdags als zondags). Dus ik denk niet dat je je hondjes naar binnen krijgt. Of je moet Kimo natuurlijk gaan inschrijven voor de show.
Ik kan gelukkig ook nog dingen doen zonder mijn hondjes hoor, ze beheersen niet mijn hele leven ;) maar wie weet schrijf ik Kimo wel in, tenminste als jij tijd vrij kunt maken om hem te showen....
Nieve
Zeer actief

mirella* schreef:Ik kan gelukkig ook nog dingen doen zonder mijn hondjes hoor, ze beheersen niet mijn hele leven ;) maar wie weet schrijf ik Kimo wel in, tenminste als jij tijd vrij kunt maken om hem te showen....
Hallo...ik weet dat je ook dingen zonder je hondjes kan doen!!! Maar ehh, weet dus niet vooraf hoe laat ik ingedeeld ben om te dansen. Weet alleen dat ik me op ga geven in de starters klasse omdat het mijn eerste wedstrijd is.
mirella*
Actief

Ik zal eens kijken misschien neem ik het risico dan wel dat ik hem moet showen.....
Maar op welke dag moet je nou honddansen?
Nieve
Zeer actief

mirella* schreef:Maar op welke dag moet je nou honddansen?
Ehhhhhhhh, ben je nog wakker? In mijn vorige berichtje heb ik het netjes voor je opgeschreven (zaterdag 20 maart).
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Heee leuk, doe je dan ook een extra rondje? Als alles goed gaat ben ik n.l. op beide dagen aanwezig in Leiden, ga weer als ringmedewerker aan de slag. Op zaterdag waarschijnlijk bij de Goldens (weet nog niet of het de reuen of teven ring wordt), op zondag weet ik het nog niet. Dat krijg ik over een paar weken te horen.
Afbeelding
mirella*
Actief

Ehhh ik slaap rustig nog even verder :p:

Branka weet jij op welke dag de shiba's gekeurd worden???
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

mirella*
Actief

Dank je lysette.
Ik ga Kimo en Yuki dus lekker thuis laten want de spits en oertype worden op zondag gekeurd. Waardeloze planning van de KC uiteraard......
Lysette, ga jij ook mee dansen? (tja ik zal wel weer niet opgelet hebben)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

mirella* schreef:Dank je lysette.
Ik ga Kimo en Yuki dus lekker thuis laten want de spits en oertype worden op zondag gekeurd. Waardeloze planning van de KC uiteraard......
Lysette, ga jij ook mee dansen? (tja ik zal wel weer niet opgelet hebben)
Waarschijnlijk ga ik meedoen met Floor en Job :-D

chanti
Actief
Contacteer:

Ja ik train ook bij behave :-D Je hebt me wel eens gezien. Dus dit wordt ook jouw eerste wedstrijd. Ik hoop echt dat het allemaal een beetje goed gaat, heb er wel mijn twijfels over.. :? Maja we hebben nog twee maanden, gelukkig.

Maar kan iemand me vertellen wat een Bach Bloesem Rescue Remedie is? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.. Ik denk dat ik Bosco maar een paar keer naar de stad mee neem, misschien dat hij dan een beetje kan wennen.

Lysette is het nog niet zeker dat je met beide honden gaat doen met de wedstrijd? Heb je al eerder wedstrijden gelopen met je hondjes? Wat leuk dat je ook mee doet. Volgens mij komen er dit jaar wel veel inschrijvingen voor de wedstrijd.

Groetjes mij en de hondjes
Nieve
Zeer actief

chanti schreef:Ja ik train ook bij behave :-D Je hebt me wel eens gezien. Dus dit wordt ook jouw eerste wedstrijd. Ik hoop echt dat het allemaal een beetje goed gaat, heb er wel mijn twijfels over.. :? Maja we hebben nog twee maanden, gelukkig.

Groetjes mij en de hondjes
Ja, ik dacht al dat jij het was, maar ik daht voordat ik echt compleet de verkeerde voor me heb, zal ik eerst even voorzichtig vragen. Maar er zijn waarschijnlijk niet zo heel veel mensen die Chanti heten en een border hebben.

Heb je nog goeie tips van Grietje gehad afgelopen zaterdag???

En het wordt ook inderdaad mijn eerste wedstrijd. Ik heb in november alleen een kleine demo gegeven bij de clubmatch van de Akita vereniging. Maar dat ging niet zo heel geweldig, Nieve bedacht allemaal dingen die ze tussendoor wel even kon doen (naar andere mensen rennen om te knuffelen enzo). Voordeel is dat mensen die doggy dance niet goed kennen, het al knap vinden dat je hond iets doet.

Groetjes Gooitske
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

chanti schreef: Lysette is het nog niet zeker dat je met beide honden gaat doen met de wedstrijd? Heb je al eerder wedstrijden gelopen met je hondjes? Wat leuk dat je ook mee doet. Volgens mij komen er dit jaar wel veel inschrijvingen voor de wedstrijd.
Ik moet ff kijken of ik het kan regelen met de flyball. Ik geef namelijk op zaterdagochtend altijd les ;)
Ik heb met Floor al 2 keer eerder wedstrijden gelopen. Vorig jaar in Leiden voor het laatst maar toen ging het niet echt geweldig :mrgreen:
Voor Job is het de eerste keer, ik verwacht geen geweldige prestaties maar het is een goede oefening voor hem :ok:
Volgens mij doen er best veel mensen mee ja. Tweede wedstrijd van dit jaar, dus iedereen heeft weer flink kunnen oefenen ;)

cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

chanti schreef: Maar kan iemand me vertellen wat een Bach Bloesem Rescue Remedie is? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.. Ik denk dat ik Bosco maar een paar keer naar de stad mee neem, misschien dat hij dan een beetje kan wennen.
Ik zal het proberen uit te leggen ;) Ik gebruik de Rescue nu voor mezelf (al ruim een maand)
De Rescue Remedie kun je geven als je hond gespannen is. Het ontspant en stelt gerust.

http://www.plaza33.com/cms/content/e106 ... 143.0.74.0

Dit is een site over Bach Bloesem remedies, staat volgens mij ook iets op over de Rescue Remedie ;)

Bach kun je kopen bij de Tuinen en Onder de Linden (hier in Emmen dan)
Als je dat wilt geven voor de wedstrijd kun je het beste de dag van tevoren beginnen te geven. Elke keer 4 druppels.
Afbeelding
mirella*
Actief

Nieve schreef: En het wordt ook inderdaad mijn eerste wedstrijd. Ik heb in november alleen een kleine demo gegeven bij de clubmatch van de Akita vereniging. Maar dat ging niet zo heel geweldig.
Groetjes Gooitske
Niet zo goed :roll: ? Ze was helemaal geweldig!! Nieve is altijd geweldig!!

Groeten Kimo
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Hihihihihi, ik lig helemaal dubbel hier :p:
Ga meedoen joh ;)
Afbeelding
chanti
Actief
Contacteer:

Ja ik heb wel goede tips gehad van Grietje, zij ziet dingen waar ik echt niet op kom. :-D Maar we hebben nog twee nieuwe commando's in de dans gezet, dus dat wordt weer even goed oefenen.. :roll: Er zijn waarschijnlijk niet veel mensen met een Akita die aan doggy-dance doen, dat vind de jury vast leuk.

Ik heb even gelezen over de Bach Bloesem Rescue Remedie misschien is het wel iets voor mij. Hahah ik denk dat ik toch meer zenuwachtig ga zijn dan mijn hond ;)
Nieve
Zeer actief

mirella* schreef:Niet zo goed :roll: ? Ze was helemaal geweldig!! Nieve is altijd geweldig!!

Groeten Kimo
Ben blij dat Nieve in ieder geval nog wat supporters heeft. Maar ja, Nieve kennende gaat ze toch wel weer vriendjes maken met mensen uit het publiek ;)

Groetjes Gooitske
Nieve
Zeer actief

chanti schreef:Ja ik heb wel goede tips gehad van Grietje, zij ziet dingen waar ik echt niet op kom. :-D Maar we hebben nog twee nieuwe commando's in de dans gezet, dus dat wordt weer even goed oefenen.. :roll: Er zijn waarschijnlijk niet veel mensen met een Akita die aan doggy-dance doen, dat vind de jury vast leuk.
Grietje ziet echt alles...we mogen echt blij zijn met onze eigen choreograve! Ik zal haar vanavond even bellen om nog een keertje te gaan trainen. Dan kan ze mij even helpen met mijn nieuwe nummer.

Volgens mij zijn hier in Nl geen mensen met Akita's of GJD's die doggy dance doen...maar ik weet ook niet of ik het zou aanraden :P

Oh en wat die bach bloesem betreft...die heb je niet nodig joh! Het gaat vast hartstikke goed.

Groetjes Gooitske
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”