Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jullie mening graag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

nici
Actief

jullie mening graag

Ongelezen bericht door nici »

hallo

ik zou graag jullie mening willen weten over het gedrag van breezer, de jongste hond hier van net 1 jaar.

ik ga soms met haar naar het bos toe en de laatste tijd ging dit bijna altijd samen met een vriendin van haar (een flatcoated) toen deed ze soms nog wel eens bang voor andere honden maar het ging dan snel weer over en vloog ze samen met de andere honden door het bos. Nou begon ze op puppytraining (tijd geleden) opeens naar een rott uit te vallen, beschermend naar mij. Dit is weer over gegaan.
Toen ik alleen met haar naar het bos toe ging deed ze weer heel erg beschermend tegen mij. Andere honden mochten absoluut niet bij mij in de buurt komen en als ze niet weggingen ging ze piepen en met haar staart tussen haar poten weg rennen. Dit werkte goed volgens breezer want de baasjes van de andere honden vonden het dan zielig en riepen hun honden. En breezer kwam kwispelent op mij af. :?

Nou ging ik een paar dagen geleden weer naar het bos. Telkens als er een hond aan kwam zei ik: ga maar, rennen!!! En dan was ze helemaal blij aan het rennen. Bij enkele honden was ze nog even beschermend voor mij maar daarna renden ze al weer snel met die honden verder.

En toen opeens (ik was net blij dat ze zich beter ging gedragen) rent ze op haar allerhardst op een jongetje af stopt recht voor hem en blaft 1 keer. Toen rende ze weer terug naar mij. Dit heeft ze twee keer gedaan, ik vind het best wel raar, want ze lijkt er echt plezier in te hebben. Met kwipelende staart weer terug naar mij. Maar deze kinderen waren helemaal niet dicht bij me ofzo. Ze heeft het nooit erg op jonge kinderen gehad omdat een buurmeisje van mij nogal een schel lachje heeft en soms schreeuwt als ze komt en bang voor hem is (ik denk tenminste dat dit de reden is, ze is gewoon bang als ze komen)

Ik hoop dat het duidelijk genoeg beschreven is, is best wel moeilijk. Maar ik vroeg me echt af wat dit nou betekend en wat ik er tegen kan doen want het is wel vervelend.

groetjes nicole
doggies for ever
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat ze bang is voor andere honden en mensen (staart tussen de benen) en ze probeert weg te jagen door te blaffen.
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Denk dat ze gewoon wat onzeker is.... wellicht groeit ze erover heen en gaat het steeds beter....
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

ja ze is nog wel jong dus dat zou wel kunnen, maar ze is dan zo raar bezich met jonge kinderen. en we hebbben haar al vanaf toen ze pup was en meteen met haar op puppytraining, dus ja honden moet ze wel gewent zijn.

in iedergeval bedankt voor jullie reacties

groetjes nicole :zwaai:
doggies for ever
Simone62
Actief

Ongelezen bericht door Simone62 »

Jambo heeft dat ook gedaan en doet het af en toe nog steeds, groeit hij hopelijk van zelf overheen.

Ik zie het wel als fout gedrag dus ik corrigeer hem wel.
groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”