Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In de mand geplast

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Anne-Mieke
geregistreerd lid

In de mand geplast

Ongelezen bericht door Anne-Mieke »

Dibbus (14 wkn) heeft de eerste weken 's nachts in een doos geslapen en vanaf de eerste nacht ging dat prima. Zonder dat we tussendoor voor hem het bed uit moesten bleef hij de hele nacht droog. Daarom besloten we om hem voortaan in zijn mand in de keuken te laten slapen. Een hele week is dat goed gegaan. Daarna vonden we 's morgens één keer een plasje op de mat bij de keukendeur. Kan natuurlijk. Vanmorgen bleek echter dat hij zijn mand had natgeplast en dat begrijp ik nou niet omdat honden normaal gesproken hun eigen nest niet vervuilen en hij toch ook op de keukenvloer had kunnen plassen. Of zou hij de hele keuken als nest zien (daar staat immers ook zijn water en eten) en maakt het daarom geen verschil of hij het in z'n mand of op de vloer doet?
En misschien moeten we tóch voortaan zijn waterbak 's avonds wegzetten en anders de wekker wat vroeger zetten?
Overdag gaat het prima. Heel af en toe nog een plasje in de kamer (ook nooit in de keuken) als we zijn signalen niet opmerken.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik zou als ik jullie was, er gewoon s' nachts toch nog een aantal keren uitgaan.
Als ik het goed begrijp hebben jullie je pup er nooit s'nachts uitgedaan en dat vind ik een kwalijke zaak, als dat werkelijk zo is. Zo niet, dan bij deze vast een excuus :mrgreen:
Water weghalen is natuurlijk belachelijk, als je dat gaat doen omdat je pup s' nachts dan niet meer plast.
Pups moeten gewoon heel vaak plassen, en het is de normaalste zaak van de wereld dat je er met een pup, net zoals overdag vaak uit moet...
Dus..gewoon even s' nachts er een paar keer uit, dan zal het allemaal wel goed gaan.
Mocht dit toch blijven, dan zou je ook even naar de DA kunnen gaan, iets medisch, bv blaasontsteking, kunnen uitsluiten :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Toen Stanley zo'n 12 weken was, was hij al zo goed als 'zindelijk'. Zijn blaasje werd steeds sterker dus om het uur konden we op de dag verlengen naar om de 2 uur naar buiten. 's Nachts hebben we eigenlijk nooit problemen gehad, hij sliep lekker goed door. De laatste ronde deden we rond 23.30 uur en 's ochtends om 6.00 uur ging als eerste het hondje naar buiten. Het is wel 2x voorgekomen dat hij toen we
's ochtendsvroeg beneden kwamen zijn bedje had ondergepiest. Toch denk ik dat het ook te maken heeft met het heftige dromen dat hij 's nachts vaak doet. De ene keer is het erger dan de andere keer en die 2 keren was dat dromen ook zo erg. Dan heeft hij echt het besef niet gehad om op de vloer te plassen. Misschien kun je i.d.d. 's nachts nog een keer met hem uit totdat zijn blaas sterk genoeg is?

Groetjes van
Sandra en
linlin

Re: In de mand geplast

Ongelezen bericht door linlin »

Anne-Mieke schreef:Vanmorgen bleek echter dat hij zijn mand had natgeplast en dat begrijp ik nou niet omdat honden normaal gesproken hun eigen nest niet vervuilen en hij toch ook op de keukenvloer had kunnen plassen.
niet elke hond houdt zijn eigen nest schoon. er zijn er zat die zonder problemen daar gaan pissen of poepen.
Anne-Mieke
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Anne-Mieke »

Waarom zouden we hem 's nachts moeten laten plassen als hij de hele nacht doorslaapt? Lijkt me een beetje onzinnig, toch? We hebben hem wel eens een paar keer midden in de nacht wakker gemaakt om te plassen, maar dan deed hij gewoon niks en liep linea recta weer terug naar z'n warme mandje en sliep lekker verder! De ongelukjes gebeurden ook pas 's morgens nadat hij van ons wakker was geworden. Ik was waarschijnlijk nét iets te laat beneden (natte plek was nog warm). Als hij het de hele nacht op kan houden is de nood 's morgens natuurlijk wel erg hoog. Hoewel.....gisteravond had ik hem om 12 uur laten plassen en toen ik hem vanmorgen om half 8 wakker maakte en met hem naar buiten ging deed hij helemaal niks. Hij liep gauw terug naar z'n mand en pas na een uur wilde hij eruit om te plassen!
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Martijn schreef:een hele nacht is met 14 weken nog wat lang om zij plas op te houden.
Vaak zal het lukken en soms ook niet.
Liever nog even midden in de nacht laten plassen maar over een paar weken hoeft dat niet meer.
zal dat ook niet aan de hond liggen?
qyan sliep als pup dus ook de hele nacht door en niet wakker te krijgen, moesten we dus ook optillen en meenemen, want uit zichzelf kwam hij niet.
hij plaste dus ook gewoon niet 's nachts en ging in protest.
daar zijn we dus mee opgehouden.
's nachts dus niet meer wakker gemaakt.
wel hebben we toen de wekker als eerst om 06.00 gezet en dat steeds langer uitgebouwd.
hij hoefde wel niet, wel eenmaal buiten gekomen 's ochtends, maar hij hoefde niet in die zin dat hij wakker werd en binnen plaste, maar voor de zekerheid.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Anne-Mieke schreef:Waarom zouden we hem 's nachts moeten laten plassen als hij de hele nacht doorslaapt? Lijkt me een beetje onzinnig, toch? We hebben hem wel eens een paar keer midden in de nacht wakker gemaakt om te plassen, maar dan deed hij gewoon niks en liep linea recta weer terug naar z'n warme mandje en sliep lekker verder! De ongelukjes gebeurden ook pas 's morgens nadat hij van ons wakker was geworden. Ik was waarschijnlijk nét iets te laat beneden (natte plek was nog warm). Als hij het de hele nacht op kan houden is de nood 's morgens natuurlijk wel erg hoog. Hoewel.....gisteravond had ik hem om 12 uur laten plassen en toen ik hem vanmorgen om half 8 wakker maakte en met hem naar buiten ging deed hij helemaal niks. Hij liep gauw terug naar z'n mand en pas na een uur wilde hij eruit om te plassen!
misschien is half 8 toch net iets te laat. dit keer dus niet, maar de vorige keer blijkbaar wel toen je zijn mand nat aantrof?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”