Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb een vraag,misschien dat de fokkers of andere hondenologen het kunnen uitleggen?
Een pup wordt gechipt,maar zo'n ding kan gaan ''zwemmen'' en allerlei plekken opzoeken in het lichaam,zelfs naar de hersenen!
De Raad heeft op de dekkaart al bij voorbaat erop gezet dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de eventuele opgelopen schade..ahum!
Is het eigenlijk dan niet beter om te tatoeren of zitten daar meer nadelen aan?
Ik vind het een beetje laf indekken van de Raad op deze manier?
Meestal blijft de chip op zijn plaats zitten en in een heeeel enkel geval verplaatst hij zich door het lichaam.
Het nadeel van tatoëren is dat dat slechter te lezen is na een tijd en volgens mij doet het ook vreselijk zeer bij een hond.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
heb bij mijn herder erbij gezeten toen ze getatoeeerd werd.
niet leuk!!!!!!!!!
knijpen met een tang het nummer en de letters in de oren dat doet dus wel degelijk zeer.
En dat wordt twee keer gedaan (twee oren) groen smeersel erover en de komende dagen goed in de gaten houden. Voelde me heel vervelend dat ik haar liet tatoeeren.
Chippie wordt erin geprikt en geen last meer van.
je kan niet kiezen, alleen bij b.v. de duitse herder worden de laatste 3 cijfers van de chip erbij getatoet, dat is alleen voor de stamboomhonden omdat die wel eens een show, of wedstrijd in duitsland willen doen en daar is de chip niet erkend.
er zijn enkele rassen die dit om deze reden aangevraagd hebben, maar kiezen of je een chip of tatoe wilt is niet mogelijk.
en dat de raad niet aansprakelijk gesteld kan worden kan ik begrijpen, bij een nestzus van een van mijn honden bleek dat de chipper van de raad er 2 in gechipt had, terwijl ie met de hond bezig was geweest, wist ie 2 tellen later niet meer of ie nou wel of geen chip had, dus heeft ie er nog een in gestoken, met als gevolg hoge kosten, rontgenen, operatie, chip verwijderen e.d. en natuurlijk de reiskosten da. dat kwam op bijna 600 euro, dus dat is een hoop geld, toe was deze regel nog niet van toepassing.
maar het valt allemaal wel mee met de chip, verhalen zijn er altijd wel, die waren er met tatoeeren ook, maar ga eens na hoeveel honden erzijn en hoeveel verhalen? er zijn op dit moment in nl. zo'n 17 miljoen honden, en bij wie is het chippen fout gegaan?
speurneus carola schreef:je kan niet kiezen, alleen bij b.v. de duitse herder worden de laatste 3 cijfers van de chip erbij getatoet, dat is alleen voor de stamboomhonden omdat die wel eens een show, of wedstrijd in duitsland willen doen en daar is de chip niet erkend.
er zijn enkele rassen die dit om deze reden aangevraagd hebben, maar kiezen of je een chip of tatoe wilt is niet mogelijk.
en dat de raad niet aansprakelijk gesteld kan worden kan ik begrijpen, bij een nestzus van een van mijn honden bleek dat de chipper van de raad er 2 in gechipt had, terwijl ie met de hond bezig was geweest, wist ie 2 tellen later niet meer of ie nou wel of geen chip had, dus heeft ie er nog een in gestoken, met als gevolg hoge kosten, rontgenen, operatie, chip verwijderen e.d. en natuurlijk de reiskosten da. dat kwam op bijna 600 euro, dus dat is een hoop geld, toe was deze regel nog niet van toepassing.
maar het valt allemaal wel mee met de chip, verhalen zijn er altijd wel, die waren er met tatoeeren ook, maar ga eens na hoeveel honden erzijn en hoeveel verhalen? er zijn op dit moment in nl. zo'n 17 miljoen honden, en bij wie is het chippen fout gegaan?
OOk een dom figuur dan die chipper van de raad, hij had toch alleen maar even met het apparaat hoeven kijken of er al een chip inzat, dan had hij er geen tweede in hoeven schieten.
Toen onze DA onze Beau gechipt had, pakte hij het apparaat en keek of de chip er goed in zat, en dat was duidelijk het geval.
Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
als een ship gaat zwerven wil dit toch zeggen dat het dier in de eerste fase na het shippen teveel op die plek is beet gepakt.
maar ofdat ze in huh hersenen terecht kunnen komen vind ik wel heel sterk.
dat zijn volgens mij fabeltjes, want zover is er nog nooit een geweest, ze worden daarvoor te snel ingekapselt, en dat is binnen een week. plus dat er alleen maar ruimtes tussen het vel en de spieren zijn vanaf de nek naar de schouder, dus dit is de ruimte waar ie wandeld. naar boven de kop in zou denk ik niet eens gaan.
v.d Lupinehof schreef:als een ship gaat zwerven wil dit toch zeggen dat het dier in de eerste fase na het shippen teveel op die plek is beet gepakt.
mol
bij qyan zit de chip inmiddels in zijn rechter voorpoot.
qyan is gechipt bij de fokker en nu 17 maanden, maar hij blijft verplaatsen.
2 maanden terug zat hij nog meer naar boven.
maar er is me dan ook nog nooit verteld dat je na het plaatsen van de pup je hond daar niet aan mag raken.
v.d Lupinehof schreef:als een ship gaat zwerven wil dit toch zeggen dat het dier in de eerste fase na het shippen teveel op die plek is beet gepakt.
mol
maar er is me dan ook nog nooit verteld dat je na het plaatsen van de pup je hond daar niet aan mag raken.
de kans dat tie gaat kruipen is 1 op de 1000 zeg maar
maar het kan gebeuren, dus om het risico te verminderen bij puppen is dat je 14 dagen het nek vel ontziet omdat het toch vrij gevoelig is en de chip nog niet in gekapselt zit.
mol
maar het kan gebeuren, dus om het risico te verminderen bij puppen is dat je 14 dagen het nek vel ontziet omdat het toch vrij gevoelig is en de chip nog niet in gekapselt zit.
mol
natuurlijk, qyan moet er weer 1 van die 1000 zijn, hoe kon het ook anders
maar gezien het feit dat de chip nu nog steesd verplaatst, zit de chip dan toch ook nog niet ingekapseld?
mol
mol
natuurlijk, qyan moet er weer 1 van die 1000 zijn, hoe kon het ook anders
maar gezien het feit dat de chip nu nog steesd verplaatst, zit de chip dan toch ook nog niet ingekapseld?
nee zolang die chip zwert zit hij niet vast lol
en wat je er aan kan doen zou het bij god niet weten.
Daan schreef:gewoon streng toespreken die chip
"ZIT"
vergeet BLIJF niet
maar, binnekort gaan we qyan ontgiften met groene leem.
groene leem verwijderd geen chip omdat deze ingekapseld zou zitten in het weefsel.
aangezien die van qyan maar niet stil zit en blijft! zal die er met ontgiften dus best weleens uit kunnen komen
en anders maar eruit laten halen en een nieuwe laten zetten ofzo.
op een ander doberforum was ookal een dober waarbij de chip in de voorpoot zat en zich in een pees had gedrongen en dus voor allerlei klachten zorgde. die chip is ook operatief verwijderd.
Bij een van mijn honden zit hij dus ook in zijn voorpoot en van mijn reutje....??????Nog niet gevonden!En de fokster heeft ook zo een paar honden met ''rondreizende''chips!Ik weet niet of dat nu echt 1 op 1000 voorkomt?Is dat dan ook echt uitgezocht,ik heb nooit gehoord dat dat allemaal getest is?
Angel-eyes schreef:Bij een van mijn honden zit hij dus ook in zijn voorpoot en van mijn reutje....??????Nog niet gevonden!En de fokster heeft ook zo een paar honden met ''rondreizende''chips!Ik weet niet of dat nu echt 1 op 1000 voorkomt?Is dat dan ook echt uitgezocht,ik heb nooit gehoord dat dat allemaal getest is?
ik moet wel zeggen dat jij een hoop honden kan met ellende zeg
ik heb het nog nooit gehad en of gezien bij geen 1 fokker die ik kan nog honden lief hebber,en dat zijn er echt aardig wat.
Angel-eyes schreef:Bij een van mijn honden zit hij dus ook in zijn voorpoot en van mijn reutje....??????Nog niet gevonden!En de fokster heeft ook zo een paar honden met ''rondreizende''chips!Ik weet niet of dat nu echt 1 op 1000 voorkomt?Is dat dan ook echt uitgezocht,ik heb nooit gehoord dat dat allemaal getest is?
ik moet wel zeggen dat jij een hoop honden kan met ellende zeg
ik heb het nog nooit gehad en of gezien bij geen 1 fokker die ik kan nog honden lief hebber,en dat zijn er echt aardig wat.
mol
Nou het zijn er maar een paar hoor,ik ken er tig meer met geen problemen! Maar ja ik heb nu al zoveel honnden gehad en altijd mee bemoeit dus ja dan heb je ook weleens mindere dingen meegemaakt,maar.......gelukkig veeeeeeeel meer fijne dingen!
Maar ik zat van de week over haar borst te aaien(die van mijn hond dan he )en ik voelde zo'n klein staafje zitten,ik wist echt niet dat dat een chip kon zijn,dacht eerst een splinter ofzo.De fokster gebeld en die vertelde dat het weleens voorkomt,zelf kwam ze erachter toen ze een hond voor een hd-onderzoek bracht en ze de chip moesten zoeken,die zat dus in de rechtervoet van het dier.Maar ja het kan dus geen kwaad verder,maar wanneer let je er nou op?Het is puur toeval dat ik het voelde,ik ga volgende keer bij de dierenarts nog checken waar bij mijn reu de chip zit en natuurlijk ook de pup!
als ik dit zo lees lijkt het me meer te maken met het vetgehalte van de honden,de dober in dit verhaal is ook een ras wat vrij droog is en een boxer heeft ook niet echt overdreven veel vet.
in ver houding tot bijvoorbeeld mijn bullen ,er zit veel meer spier opbouw en vet op dan bij de boxer of dober,ik denk dat dat er ook wel eens te maken zou kunnen hebben.
v.d Lupinehof schreef:als ik dit zo lees lijkt het me meer te maken met het vetgehalte van de honden,de dober in dit verhaal is ook een ras wat vrij droog is en een boxer heeft ook niet echt overdreven veel vet.
in ver houding tot bijvoorbeeld mijn bullen ,er zit veel meer spier opbouw en vet op dan bij de boxer of dober,ik denk dat dat er ook wel eens te maken zou kunnen hebben.
mol
dat zou heel goed kunnen.
een dober is erg droog, qyan heeft ook nooit echt puppy vet gehad, was eerder altijd te mager en kwam slecht op gewicht omdat hij zijn eten niet kon verteren.
dus wellicht dat dat idd ene reden kan zijn.
Ace is inderdaad ook als pup vrij mager geweest en bij hem is de chip ook gaan zwerven, alhoewel hij wel sinds Ace een maand of 6 was ingekapseld is, voor op de borst naast het borstbeen
v.d Lupinehof schreef:als ik dit zo lees lijkt het me meer te maken met het vetgehalte van de honden,de dober in dit verhaal is ook een ras wat vrij droog is en een boxer heeft ook niet echt overdreven veel vet.
mol
Of het met spiergehalte te maken heeft,weet ik niet,ze worden tenslotte niet in het spierweefsel gezet?Het onderhuidse bindweefsel zou misschien ermee te maken kunnen hebben,omdat het bij het ene ras soepeler is dan bij de ander......???O jee waar zit zo'n kreng dan bij een Mastino? 8O 8O
Laatst gewijzigd door Rob* op 03 feb 2004 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
mol
Of het met spiergehalte te maken heeft,weet ik niet,ze worden tenslotte niet het spierweefsel gezet?Het onderhuidse bindweefsel zou misschien ermee te maken kunnen,dat het bij het ene ras soepeler is dan bij de ander......???O jee waar zit zo'n kreng dan bij een Mastino? 8O 8O
op de goeie plek om dat die hond veer meer onderhuids vet weefsel heeft zoals bij de bullen.
Een tatoe vervaagd erg snel. Bij Nanni kan je die ook amper aan lezen.
Vaak hoor je ook dat bij het tatoeren het bloed er werkelijk uitspuit als de tang per ongeluk een ader raakt :cry2: Een chip KAN lopen, maar is altijd nog veiliger dan tatoeren
Sarah heeft bij de fokker al een chip gekregen. Dat ding zit nu ergens bij haar schouder. Ik vraag me af of het beter is om een teken te tatoueren dat de hond gechiped is.
speurneus carola schreef:
Bij ons is dat ook een keer gebeurd, hij wist niet meer of de chip er nu wel of niet inzat, hij was uit het apparaat, maar kon niet gevonden worden met het apparaat. De chipper heeft er gewoon nog eentje ingeschoten, maar de stikkers met het nummer vernietigd. Volslagen belachelijk dat de hond is geopereerd om de chip eruit te halen .
Bij mijn weten zijn in ieder geval bij 2 pups de chips gaan zwerven, maar ik heb het er nooit zo overgehad met de pupeigenaren. Bij Cloris was hij niet meer te vinden .