Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hitsige reu

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

cuatro
Actief
Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Aantal honden: 4

hitsige reu

Ongelezen bericht door cuatro »

Mijn reu is de laatste maand wel heel erg hitsig op mijn oudste en gesteriliseerde teef Chiva. Normaal maken ze ruzie :mrgreen: Alhoewel Chiva in het begin wel in ging op zijn uitnodiging tot spel, wordt ze nu toch knap niet goed van zijn opdringerig gedrag. Het is dan ook wel heel erg opdringerig. De eerste keer duurde het een paar dagen, waarna het weer twee weken over was. En nou is het gedrag weer terug, en in heftiger mate. Eerder durfde hij haar echt niet te bestijgen aangezien ze toch hoger in rang staat dan hem, maar nu blijft hij het proberen. Het enigste wat ik kan bedenken is dat ons jongste teef Senna nu voor de eerste keer loops zou kunnen worden. Maar er is nog niets te zien of te merken.
Misschien dat hij Senna ruikt maar haar niet waardig genoeg vindt of te klein en dat hij het projecteert op Chiva. Maar doen reuen dat? Wie weet hier iets over?
groetjes monique
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Mijn jonge reu begint er ook mee maar ik zeg dat hij het niet mag doen en dan stopt hij.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Molossie
geregistreerd lid

Re: hitsige reu

Ongelezen bericht door Molossie »

cuatro schreef:Mijn reu is de laatste maand wel heel erg hitsig op mijn oudste en gesteriliseerde teef Chiva. Normaal maken ze ruzie :mrgreen: Alhoewel Chiva in het begin wel in ging op zijn uitnodiging tot spel, wordt ze nu toch knap niet goed van zijn opdringerig gedrag. Het is dan ook wel heel erg opdringerig. De eerste keer duurde het een paar dagen, waarna het weer twee weken over was. En nou is het gedrag weer terug, en in heftiger mate. Eerder durfde hij haar echt niet te bestijgen aangezien ze toch hoger in rang staat dan hem, maar nu blijft hij het proberen. Het enigste wat ik kan bedenken is dat ons jongste teef Senna nu voor de eerste keer loops zou kunnen worden. Maar er is nog niets te zien of te merken.
Misschien dat hij Senna ruikt maar haar niet waardig genoeg vindt of te klein en dat hij het projecteert op Chiva. Maar doen reuen dat? Wie weet hier iets over?

Dat ruikt hij wel degelijk,zij hebben daar meer neus voor als wij ;)
* De hond is het enige wezen dat meer houdt van een ander, als van zichzelf *
cuatro
Actief
Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cuatro »

Mijn vraag is of er reuen zijn die het projecteren op een andere teef. En dat het kan zijn dat die reuen bepaalde teven niet waardig genoeg vinden of te klein vinden.
Overigens is het nou weer wat af aan het zwakke. Mijn shih tzu van 7 maanden is nog steeds niet loops.
groetjes monique
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”