Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over rol van reu en opvoeding van een nest.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Vraag over rol van reu en opvoeding van een nest.

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ooit een keer gelezen: Wolvenpapa legt bij het verlaten van het holletje elke pup op zijn rug. Als de pup zich niet kan overgeven wordt hij doodgebeten omdat een wolf die zich kan overgeven een gevaar voor de roedel/troep is.
Is dit gedrag typisch wolfs of ook over te zetten naar onze "huiswolf"?
Als dit allemaal zo is neemt de teef dan dit gedrag over van de reu?
Of stelling: De rol van de reu wordt onderschat en daardoor worden zijn er honden met gedragsproblemen.
Roept u maar! :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Mol
Zeer actief

Re: Vraag over rol van reu en opvoeding van een nest.

Ongelezen bericht door Mol »

Rataplan schreef:Ooit een keer gelezen: Wolvenpapa legt bij het verlaten van het holletje elke pup op zijn rug. Als de pup zich niet kan overgeven wordt hij doodgebeten omdat een wolf die zich kan overgeven een gevaar voor de roedel/troep is.
Is dit gedrag typisch wolfs of ook over te zetten naar onze "huiswolf"?
Als dit allemaal zo is neemt de teef dan dit gedrag over van de reu?
Of stelling: De rol van de reu wordt onderschat en daardoor worden zijn er honden met gedragsproblemen.
Roept u maar! :mrgreen:
het is niet alleen papa diet dit doet maar de totaale roedel ,een pup die zich niet onderdanig opstelt tenopzichte van een volwasse hon/wolf is gedaggestoord en levert een potenseel gevaar op dus word het op geruimt.
moeders daar integen zal van af dag 1 de puppen die niet corect zijn afstoten en zelfs dood bijten, daarom is het ook zo belangrijk dat fokker puppen die om een vage reden door moeders worden verstoten niet met de hand groot brengen omdat er dan toch iets mis mee is.

mol 8)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

toen sam klein was is de reu continue bij het nest geweest. sam heeft ook best wel van hem op zijn kop gehad. hoe het met de stelling zit weet ik niet, maar ik denk wel dat sam veel "hondentaal" van zijn pa heeft geleerd!
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Maar is er dan altijd iets mis met de pup, of kan het ook aan de moeder liggen die bijvoorbeeld veel puppen heeft, of zelf misschien door hormonen misschien anders reageert.

Ik weet het niet hoor, ik vraag het me alleen af of de pup altijd niet goed is als hij wordt verstoten.

Ik heb inderdaad ook gelezen over de wolven dat ze dit zo doen. Maar ik geloof ook dat de moeder ze al voor die tijd aanleert dat ze zich moeten overgeven, als ik tenminste naar het nest kijk waar mijn eigen hond uit komt.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Baily schreef:Maar is er dan altijd iets mis met de pup, of kan het ook aan de moeder liggen die bijvoorbeeld veel puppen heeft, of zelf misschien door hormonen misschien anders reageert.

.
wil je het risico nemen dan? en teveel ja nou ja in de natuur oveleven alleen de sterkste en de gezonste dus dat is een natuurlijke selectatie redden ze het niet dan redden ze het niet.

maar als je 6 puppen heb liggen dan is daar geens spraken van ,en als moeders contenu de zelfde pup af grauwt en negeert is er echt wat mis mee.

mol 8)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”