Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
farmfood
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
farmfood
ik heb nu bento kronen, maar meneer heeft besloten deze niet zo lekker meer te vinden....
nu heb ik een vriend die ernstig tegen E-nummers (toevoegingen) in eten is.
nu heb ik gekeken op de site van farmfood en volgens mij zitten daar geen E'tjes in.
kunnen jullie me jullie ervaringen met farmfood geven? en weet iemand hoe het zit met die E-tjes in deze brok?
ik weet dat farmfood ook iets met dit forum heeft, maar wees aub eerlijk!
als je honden het smerig vinden wil ik het ook weten!
nu heb ik een vriend die ernstig tegen E-nummers (toevoegingen) in eten is.
nu heb ik gekeken op de site van farmfood en volgens mij zitten daar geen E'tjes in.
kunnen jullie me jullie ervaringen met farmfood geven? en weet iemand hoe het zit met die E-tjes in deze brok?
ik weet dat farmfood ook iets met dit forum heeft, maar wees aub eerlijk!
als je honden het smerig vinden wil ik het ook weten!

-
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Mijn honden vonden Farmfood ook heel lekker. Alleen het grote nadeel van FF vond ik dat ik het tandplak zag groeien op de tanden. De tanden waren wit voordat we begonnen, maar ze waren al snel geel en smerig. Toen ben ik overgegaan op een andere brok. Daarmee werd de tandplak gelijk weer minder. Nu voer ik vers en is er helemaal geen tandplak meer te zien.
De ontlasting verder was wel goed. Je hoort sommige mensen ook nog wel eens zeggen dat ze zo ontzettend veel van poepten dat was hier niet het geval.

De ontlasting verder was wel goed. Je hoort sommige mensen ook nog wel eens zeggen dat ze zo ontzettend veel van poepten dat was hier niet het geval.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Mijn honden krijgen nu al 2 jaar FFood naast hun versvlees en ze vinden het nog steeds lekker.
In het begin hebben ze wel wat problemen ermee gehad, het is een geperste brok en daar moesten ze aan wennen, ik heb ze 14 dagen alleen versvlees gegeven en toen langzaam maar zeker overgeschakeld, de 1e dag enorm veel drinken, veel poepen en stinken 8O niet normaal...
Ik ben nog iets langzamer over gegaan, en minder gaan geven, ik gaf teveel!! ik moet echt de helft geven van wat ze moesten hebben van hun vorige brok.
Na een gewenningsperiode van zo'n maand of 2, ik heb het dus echt rustig aan gedaan, geen problemen meer, niet meer drinken dan normaal is, goede ontlasting, en het stinken is ook over, geen stinkwinden enz meer.
Ze krijgen het hier dus zo'n 2 dagen per week (kan wel eens minder of meer zijn
)
Ik gaf dus echt in het begin veel te veel (normale hoeveelheid
) dus als je er mee gaat beginnen, begin met een kleine hoeveelheid, dan zie je vanzelf of ze meer of minder nodig hebben.
Al met al ben ik tevreden over FFood
In het begin hebben ze wel wat problemen ermee gehad, het is een geperste brok en daar moesten ze aan wennen, ik heb ze 14 dagen alleen versvlees gegeven en toen langzaam maar zeker overgeschakeld, de 1e dag enorm veel drinken, veel poepen en stinken 8O niet normaal...
Ik ben nog iets langzamer over gegaan, en minder gaan geven, ik gaf teveel!! ik moet echt de helft geven van wat ze moesten hebben van hun vorige brok.
Na een gewenningsperiode van zo'n maand of 2, ik heb het dus echt rustig aan gedaan, geen problemen meer, niet meer drinken dan normaal is, goede ontlasting, en het stinken is ook over, geen stinkwinden enz meer.
Ze krijgen het hier dus zo'n 2 dagen per week (kan wel eens minder of meer zijn

Ik gaf dus echt in het begin veel te veel (normale hoeveelheid

Al met al ben ik tevreden over FFood

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- M@scha
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn honden krijgen allebei sinds een maand of 2 farmfood en ik ben er tevreden over. Ze eten het graag en doen het er goed op.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- cloris
- Zeer actief
Ja maar hier hadden ze dat dus tijdens de 1e dagen FF enorm... dat is helemaal weggegaan en nu zelden, jaa als er een ei gescoord ismassam schreef:dus bij jou zijn de scheten weg!!
oh! dat zou heavenly zijn!!

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Scarlett
- Actief
Hier ook alleen maar positief. Onze jonkies, 6 en 10 maanden, krijgen FF 's avonds en 's ochtends vervlees met bakje karnemelk. Deze combinatie wordt door iedereen weer anders gedaan. Mijn honden doen het goed op deze manier.
Ze hebben (nog) geen last van tandplak/steen. Moet zeggen dat wij ook veel kauwmateriaal geven en regelmatig kippenekken, lamribbetjes etc.
In het begin, is met name die van 10 maanden, wel veel meer gaan drinken, maar dat heeft zich nu gestabiliseerd.
Ze ontlasten max. 2 keer per dag, vaak ook maar 1 keer. Dus dat is ook duidelijk minder geworden.
Ze hebben (nog) geen last van tandplak/steen. Moet zeggen dat wij ook veel kauwmateriaal geven en regelmatig kippenekken, lamribbetjes etc.
In het begin, is met name die van 10 maanden, wel veel meer gaan drinken, maar dat heeft zich nu gestabiliseerd.
Ze ontlasten max. 2 keer per dag, vaak ook maar 1 keer. Dus dat is ook duidelijk minder geworden.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hier krijgen ze ook alletwee Farmfood. Op zich ben ik er heel tevreden over, de honden doen het er goed op: mooie vacht, goede stevige ontlasting.
Maarrrrrrr....... de ene (Kaya natuurlijk
) vindt het niet echt lekker. Ik meng het dus altijd met versvlees, want anders eten ze het niet.
Ook geen last van aanslag op de tanden hier.
Maarrrrrrr....... de ene (Kaya natuurlijk

Ook geen last van aanslag op de tanden hier.
- M@scha
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Ik ben een tijdje geleden overgeschakeld van Eukanuba (lust hij niet) op FarmFood. Mijn hond is er dol op, hij moet er ontzettend veel van drinken en doet ook vrij vaak zijn behoefte (tot 6X per dag een flinke DuitseDoggenDrol). Hij heeft nu massa's energie (soms zelfs een beetje teveel...) in vergelijking met Eukuba. Ik ben er tevreden over. Geen tandplak hier. Alleen die vele ontlasting is wel een nadeel. Dat was bij Eukanuba duidelijk minder. De ontlasting is stevig, donker en ruikt bijna niet. Winden moet hij er niet van laten. Mogelijks geef ik hem teveel korrels. Als ik twee zakken bestel, worden ze aan huis geleverd, netjes verpakt. Ik wissel ook af met Duck Uitmuntend.
Succes!
CopyKid
Succes!
CopyKid
Ditis nepis potentis negro te.
- cloris
- Zeer actief
Ja het zou best kunnen hoor dat je teveel geeft, zoals ik in mijn stukje ook aangaf heeft met name mijn reu erg moeten wennen, (dat moest hij aan elk ander voer) maar na die tijd was het okej, normale hopen enz.CopyKid schreef:Ik ben een tijdje geleden overgeschakeld van Eukanuba (lust hij niet) op FarmFood. Mijn hond is er dol op, hij moet er ontzettend veel van drinken en doet ook vrij vaak zijn behoefte (tot 6X per dag een flinke DuitseDoggenDrol). Hij heeft nu massa's energie (soms zelfs een beetje teveel...) in vergelijking met Eukuba. Ik ben er tevreden over. Geen tandplak hier. Alleen die vele ontlasting is wel een nadeel. Dat was bij Eukanuba duidelijk minder. De ontlasting is stevig, donker en ruikt bijna niet. Winden moet hij er niet van laten. Mogelijks geef ik hem teveel korrels. Als ik twee zakken bestel, worden ze aan huis geleverd, netjes verpakt. Ik wissel ook af met Duck Uitmuntend.
Succes!
CopyKid
Probeer anders eens minder te geven?

- Peet2
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Hier voer ik het ook, icm vers vlees. De meiden vinden het heerlijk, Ouwe Deur soms wel, soms niet. Maar dat heeft hij ook met vlees, de ene keer is het lekker maar meestal niet. Toen ik nog alleen brok gaf moest Huts het niet, maar sinds ze veel meer vers krijgt vindt ze het heerlijk. Geen last van tandplak. Ontlastig is mooi donker en hard.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb het 2 jaar lang gevoerd.
Ik vind het een prima brok, het is het voer wat Nika eindelijk (na 2 jaar "vechten") aan het eten heeft gekregen.
Helaas bleef Nika regelmatig last houden van wat spugen, het lag te zwaar op haar maag. Door af te wisselen met periodes vers ging het beter, maar er helemaal vanaf kwam ze niet.
Marouck haalde er niet voldoende uit voor de groei, maar dat is ook een superactief hondje. Ze bleef mager. Ook had zij wat last van tandplak (Nika niet).
Een half jaar geleden ben ik dan ook overgestapt op een ander voer.
Ik vind het een prima brok, het is het voer wat Nika eindelijk (na 2 jaar "vechten") aan het eten heeft gekregen.
Helaas bleef Nika regelmatig last houden van wat spugen, het lag te zwaar op haar maag. Door af te wisselen met periodes vers ging het beter, maar er helemaal vanaf kwam ze niet.
Marouck haalde er niet voldoende uit voor de groei, maar dat is ook een superactief hondje. Ze bleef mager. Ook had zij wat last van tandplak (Nika niet).
Een half jaar geleden ben ik dan ook overgestapt op een ander voer.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Roos
- Zeer actief
Roma heeft het hier ook 2 jaar lang prima gedaan op farmfood.
Ze kregen het eerst allebei, maar Scooby's vacht werd dof en ruw en hij begon echt sterk te ruiken dus hem heb ik na ong. een jaar op iets anders gezet. (meteen verbetering dus het lag echt aan het voer helaas)
Als het aan mij lag, had Roma het nu nog gekregen, maar een half jaar geleden wilde ze het ineens niet meer eten
Heb nog een paar weken aangemodderd met haar (bak weghalen na een kwartier en later weer opnieuw aanbieden enz.) maar ze bleef het maar matig eten. Steeds maar een paar hapjes en ze werd gewoon magerder. Dus nu krijgen ze allebei Pro Plan, maar daar ben ik niet echt tevreden over dus ik ben nog zoekende naar een andere brok.
De verbeteringen met farmfood wat Roma betreft waren enorm.
Ze had geen jeuk meer, mooie zachte vacht (in tegenstelling tot Scooby dus), mooie stevige ontlasting, geen maag/darm klachten meer, geen gemor met eten (tot een half jaar geleden dus, Roma was/is een erg moeilijke eter)
Ze kregen trouwens farmfood gecombineerd met af en toe een vers vlees dag. Ze aten het trouwens allebei erg graag.
Dit zijn mijn ervaringen met mijn honden en farmfood
Hopelijk heb je hier wat aan.
Zoals je ook ziet reageert elke hond weer anders dus hoe jouw hond gaat reageren is moeilijk te voorspellen. Gewoon uitproberen dus en niet te snel weer overschakelen. In het begin gaan de meeste honden heel veel water drinken en laten de meest afschuwelijk stinkende winden, daar moet je even doorheen

Ze kregen het eerst allebei, maar Scooby's vacht werd dof en ruw en hij begon echt sterk te ruiken dus hem heb ik na ong. een jaar op iets anders gezet. (meteen verbetering dus het lag echt aan het voer helaas)
Als het aan mij lag, had Roma het nu nog gekregen, maar een half jaar geleden wilde ze het ineens niet meer eten

De verbeteringen met farmfood wat Roma betreft waren enorm.
Ze had geen jeuk meer, mooie zachte vacht (in tegenstelling tot Scooby dus), mooie stevige ontlasting, geen maag/darm klachten meer, geen gemor met eten (tot een half jaar geleden dus, Roma was/is een erg moeilijke eter)
Ze kregen trouwens farmfood gecombineerd met af en toe een vers vlees dag. Ze aten het trouwens allebei erg graag.
Dit zijn mijn ervaringen met mijn honden en farmfood
Hopelijk heb je hier wat aan.

Zoals je ook ziet reageert elke hond weer anders dus hoe jouw hond gaat reageren is moeilijk te voorspellen. Gewoon uitproberen dus en niet te snel weer overschakelen. In het begin gaan de meeste honden heel veel water drinken en laten de meest afschuwelijk stinkende winden, daar moet je even doorheen

- M@ri@nne
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
ja, oh, verwennerij, komt er een meneer aanrijden die zomaar vijfenveertig kilo farmfood voor je deur aflevert!M@ri@nne schreef: En FF word zelfs ook aan de deur bezorgd.
de mormels doen het er ook goed op. ze krijgen het in combinatie met rodi-pens of een vuile penslap.
wel drinken ze nog steeds meer dan ze op volledig vers doen. het is en blijft een brok.
de tandplak waar ze in het begin echt last van hadden, is nu geloof ik over. of ik zie het niet meer

en schijten doen ze lekker veel. ik zie daar geen slecht teken in. poep is namelijk meer dan voedselverterings-restanten.
- M@scha
- Zeer actief
ik woon in groesbeek, dus ik kom langs malden maar ik had idd gezien dat ze het in nijmegen ook verkopen ja! bedankt!M@ri@nne schreef:In nijmegen zelf word het ook verkocht hoor.massam schreef:we gaan morgen maar even langs malden dan... (dat is de dichtsbijzijnde plaats waar ze het verkopen)
En FF word zelfs ook aan de deur bezorgd.

- saner
- geregistreerd lid
Onze hond is vanuit het nest gewend aan rodi compleet. Toen hij een maand of 4 was, zijn we de rodi gaan afwisselen met FF. Op zich ziet hij er geweldig uit maar zijn poep is regelmatig te zacht en hij laat de hele dag door gruwelijke scheten. Hij vreet ook vreselijk veel poep, hout, dennenappels etc. dus dat zou hem ook kunnen ontregelen maar ook als we hem aan de riem houden en hjij minder vreet, blijft hij scheten laten en heeft hij plakpoep. Hij poept 5 keer per dag soms meer; is dat veel (10 maanden en c.a. 30 kg)? We hebben een keertje Prins geprobeerd maar dat beviel ook niet zo goed.
Momenteel krijgt hij 3 dagen energique of rodi en 4 dagen brokken. We zijn met de brokken nu aan het overschakelen naar nieuwe brokken; cavom compleet. Dit ziet er redelijk veebelovend uit maar we geven nog een beetje FF erbij tot het blik leeg is.
Nog wel een tip voor FF gebruikers: omdat er geen conserveringsmiddelen inzitten, is het beperkter houdbaar. Zeker als het niet goed bewaard wordt tijdens zo'n hete zomer als afgelopen jaar, dan wil het nog wel eens bederven. Vaak ligt dat aan de dierenwinkel of handelaar die het in een hete vochtige schuur opslaat of die teveel inkoopt. Helaas hebben wij twee keer te maken gehad met een slechte zak. Dit kan een reden zijn waarom je hond zijn eten ineens niet meer met smaak eet.
De eerste keer hadden we een zak overgenomen van een dame wiens hond maar op een ander voer was gezet omdat hij het niet at. Onze hond at dit voer acuut ook niet en de partij bleek niet goed meer te zijn. De tweede keer kocht ik een zak in een dierenwinkel die nog krap een maand houdbaar was. Hier maakte ik bezwaar tegen maar er was niets anders en dus nam ik de zak maar mee naar huis. Gevolg; hond met diarree. De fabrikant was heel vriendelijk en bracht gratis een nieuwe zak, hoewel ik de zak dus niet rechtstreeks van de fabriek gekocht had. Sindsdien bestelde ik alleen nog maar vers van de fabriek. Ik vind de klantgerichtheid bij FF echt heel positief; je kan altijd bellen met vragen.
Momenteel krijgt hij 3 dagen energique of rodi en 4 dagen brokken. We zijn met de brokken nu aan het overschakelen naar nieuwe brokken; cavom compleet. Dit ziet er redelijk veebelovend uit maar we geven nog een beetje FF erbij tot het blik leeg is.
Nog wel een tip voor FF gebruikers: omdat er geen conserveringsmiddelen inzitten, is het beperkter houdbaar. Zeker als het niet goed bewaard wordt tijdens zo'n hete zomer als afgelopen jaar, dan wil het nog wel eens bederven. Vaak ligt dat aan de dierenwinkel of handelaar die het in een hete vochtige schuur opslaat of die teveel inkoopt. Helaas hebben wij twee keer te maken gehad met een slechte zak. Dit kan een reden zijn waarom je hond zijn eten ineens niet meer met smaak eet.
De eerste keer hadden we een zak overgenomen van een dame wiens hond maar op een ander voer was gezet omdat hij het niet at. Onze hond at dit voer acuut ook niet en de partij bleek niet goed meer te zijn. De tweede keer kocht ik een zak in een dierenwinkel die nog krap een maand houdbaar was. Hier maakte ik bezwaar tegen maar er was niets anders en dus nam ik de zak maar mee naar huis. Gevolg; hond met diarree. De fabrikant was heel vriendelijk en bracht gratis een nieuwe zak, hoewel ik de zak dus niet rechtstreeks van de fabriek gekocht had. Sindsdien bestelde ik alleen nog maar vers van de fabriek. Ik vind de klantgerichtheid bij FF echt heel positief; je kan altijd bellen met vragen.