Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keren van andere honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Keren van andere honden

Ongelezen bericht door Rataplan »

Misschien moet dit wel bij opvoeding maar is het een hond aan te leren?
Op de cursus waar ik in een ver verleden zat :? stond geen hek om het terrein en lieten we na de les honden los om te spelen. Het was een redelijk afgelegen gebied en de gemeente vond het goed. Sommige honden waren zo door dolle dat ze niet luisterden naar de baas en er vandoor gingen :roll:
De cursusleidster had in die tijd een hond die kon keren 8O hij werd op de hond afgestuurd en tackelde als het ware de hond. De wegloophond meestal zwaar onder de indruk rende dan in de gevallen die ik gezien heb gelijk terug naar de baas. Ik zelf vond het nogal Border Collie gedrag :? Het was een herder/doberkruising trouwens.
Is het een hond aan te leren zo ja hoe?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Even kijken of ik het snap hoor :? Je bedoelt dat ze een hond op een andere hond afsturen om de weggelopen hond terug te laten keren naar de baas?

Of dat aan te leren is naar vreemde honden toe, weet ik niet. Maar hier laat ik het Kaya weleens doen: in het donker als ik Moritz weleens niet zie, dan zeg ik "zoek Moritz" en dan haalt Kaya Moritz op.
Ook krijgt hij regelmatig van Kaya op z'n donder als hij te ver of te lang achterblijft :mrgreen:
Als ik dan roep en hij komt niet meteen, staat Kaya al klaar om hem eens van katoen te geven als hij dan wel komt........ totaal haaks tegenover de mensenlijke opvoeding, want wij belonen uitbunding ook als hij pas na 10 keer roepen komt :P

Bedoel je zoiets?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rataplan
Zeer actief

Ja juist de Herder beet dan in de poten en nek van de anderen. Het gaat met name om vreemde honden eigenlijk. Ik heb het bij Scooby ook wel eens gehad dan haalde hij Junk op als ik weer eens voor Jan met de korte achternaam stond te roepen ook een beetje grommen grauwen en in de nek bijten en kreeg hij een grote blaf terug van Junky.
Maar dat heeft hij maar een paar keer gedaan de andere keren dat ik Scooby zei zoek Junky wees hij naar zijn voorhoofd bij wijze van spreken.
:mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Kira doet het ook. Als bv haar vriendin Pepper te lang wegblijft naar onze zin, zeggen we ook"ga Pepper halen" en ze komt altijd terug met Pepper.
Rataplan
Zeer actief

astrid schreef:Kira doet het ook. Als bv haar vriendin Pepper te lang wegblijft naar onze zin, zeggen we ook"ga Pepper halen" en ze komt altijd terug met Pepper.
Is ze dan ook grauwerig?
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Heel vaak wel. Ze hangt dan meestal even bij Pepper in haar nek.
marjolijn
Erelid

Ongelezen bericht door marjolijn »

Hier precies zo! Die arme opvangertjse hebben het helemaal zwaar want die krijgen Doerak EN Bilbo over zich heen wanneer ze te ver weg gegaan zijn. Gromme, grauwen, in de nek bijten, het hele scala.
Marjolijn

Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Yis kan het ook. Raya wil ook nog wel eens teruglopen of te lang achterblijven. Dan zeg ik tegen Yis: "ga Raya halen". Dan spurt ze op Raya af, bonkt tegen haar en kom netjes teruggelopen. Het helpt wel :mrgreen: .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cyntha doet dat vaak bij Bayko als ie achterblijft omdat ie iets lekkers heeft geroken. Ze maakt dan uit zichzelf een outrun, komt dan achter hem terecht en drijft hem terug naar mij ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”