Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

buitenhond of binnenhond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gast

buitenhond of binnenhond

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb via een kennis een Rotweiler Reu van anderhalf jaar gekocht die anderhalf jaar buiten in een kooi heeft gezeten en wil er nu een binnenhond van maken. Ik heb de hond inmiddels drie dagen in mijn bezit en ga er helemaal aan onderdoor, de hond eist zoveel aandacht op welke manier dan ook, dat ik ´s avonds helemaal op ben. Dit houd ik niet nog drie dagen vol. De hond haalt alles van tafel wat er ook maar op staat. Hij wil continue op schoot en je krijgt hem er bijna niet vanaf omdat ie zo sterk is, hij is erg onrustig, gaat niet liggen. en ik kan hem toch ook niet elke keer in zijn bench doen?
Wil er geen buitenhond van maken omdat wij het liefste een hond hebben die bij ons binnen is. Heeft er iemand een suggestie of raad want ik zit echt met mijn handen in het haar. Ben echt hopeloos, ik weet echt niet meer wat ik moet doen met deze hond. Ga er echt aan onderdoor.

SPOED :cry:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Verkoop hem terug aan je kennis, al is het voor de helft van de prijs, en zoek een geschikte pup. Serieus hoor.
s

Re: buitenhond of binnenhond

Ongelezen bericht door s »

Naomi01 schreef:Ik heb via een kennis een Rotweiler Reu van anderhalf jaar gekocht die anderhalf jaar buiten in een kooi heeft gezeten en wil er nu een binnenhond van maken. Ik heb de hond inmiddels drie dagen in mijn bezit en ga er helemaal aan onderdoor, de hond eist zoveel aandacht op welke manier dan ook, dat ik ´s avonds helemaal op ben. Dit houd ik niet nog drie dagen vol. De hond haalt alles van tafel wat er ook maar op staat. Hij wil continue op schoot en je krijgt hem er bijna niet vanaf omdat ie zo sterk is, hij is erg onrustig, gaat niet liggen. en ik kan hem toch ook niet elke keer in zijn bench doen?
Wil er geen buitenhond van maken omdat wij het liefste een hond hebben die bij ons binnen is. Heeft er iemand een suggestie of raad want ik zit echt met mijn handen in het haar. Ben echt hopeloos, ik weet echt niet meer wat ik moet doen met deze hond. Ga er echt aan onderdoor.

SPOED :cry:
Ja dan heb je maar twee opties
of je verkoopt hem idd terug
of je gaat wat moeten opvoeden he

in principe alles wat hij vast kan krijgen moet jij weg zetten zo dat hij er niet bij kan

jah, op de schoot komen liggen, wat een lievertje :) nee, ik zou opstaan gewoon en effe ergens anders gaan zitten
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

3 dagen ja heeft hij een plaats een deken of mand waar hij kan liggen en even iets anders kan doen bijvoorbeeld kluifen of een kong waar hij mee bezig kan zijn?
Slaapt hij wel?
Je kan in het archief misschien nog vinden hoe je een hond kan leren wat meer op zijn eigen pootjes kan laten staan zonder hem op te sluiten.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Tsja oefenen , oefenen en nog eens oefenen om hem alles te leren binnenshuis.
Je kan moeilijk verwachten dat hij binnen een paar dagen alles weet, als hij steeds buiten heeft gezeten.
Groetjes Els
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Laika was een hond, die ook nooit binnen gewend was toen we haar kregen, een jaar oud. Zij was de eerste dagen hyper van alle nieuwe indrukken, maar dat zakt na loop van tijd. Een hond kan niet hyper blijven als het van nature een normale hond is.
Wat ik me wel afvraag is hoe jullie omgaan met het gedrag van je nieuwe hond nu..kun je daar wat over vertellen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Waarom combineer je het in het begin niet even, dus buiten in kennel en af en toe een paar uurtjes binnen????
molly

Ongelezen bericht door molly »

of een goed nieuw thuis voor de hond zoeken

of trainen trainen en nog eens trainen....

en idd dit gedrag zal heus minder gaan worden.
Patricia Baerloo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Patricia Baerloo »

ik zou in ieder geval beginnen met nog niet al te veel van de hond te verwachten. Hoe zou jij het vinden als je je hele leven in een kooi hebt doorgebracht en plotseling allemaal nieuwe indrukken te verwerken krijgt? Hij weet natuurlijk helemaal nog niet wat wel en niet kan, alles is vreemd en spannend (tenminste, dat haal ik uit jouw bericht). Dus kun je niet van hem verwachten dat ie zich al precies zo gedraagt als jij zou willen.
Het helpt denk ik al veel als je zelf precies op een rijtje hebt wat je vindt dat een hond wel en niet mag; dan kun je daar ook consequent op reageren.
Ten tweede zou ik niet meteen boos worden op een hond die je pas drie dagen hebt als ie zich niet gedraagt. Beter is het om slecht gedrag volledig te negeren en daarnaast goed gedrag, al is het nog zoiets kleins er is altijd wel iets te vinden, enorm te belonen. Dan krijgt die hond een beetje houvast.
Een soort overgangsperiode, zoals iemand hier al suggereerde, lijkt mij ook geen slecht idee. Bij voorbeeld dat je lekker lang met hem gaat wandelen en binnen met hem traint, maar de rest van de dag hem buiten laat zodat ie even rust krijgt. Wat zal hij het dan leuk vinden om je te zien!

Tot slot: ik zou hem NIET terug doen, want een leven buiten in een kooi is geen leven. Even doorzetten en als je het dan nog niet zitten zou ik hem nog eerder naar een asiel doen zodat zij een geschikte baas kunnen zoeken.

Succes! Patricia
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Ik kan je niet helpen m.b.t het gedrag van je hond.....

Maar ik wil erg graag weten hoe je aan de hond komt. Wij hebben onze hond namenlijk via een ´handelaar´ in Enschede gekocht en volgens mij ligt Oosterhout daar ook in de buurt?? De man fokt en handelt in Rottweilers en is absoluut niet te vertrouwen. Ook onze hond zat bij hem in ieder geval altijd buiten, daarvoor had ze wel binnen gezeten, maar Patrol was bv. niet zindelijk.

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat jouw hond van dezelfde handelaar komt, maar ben wel erg nieuwsgierig en als het wel zo is, dan zou ik hem direct terug gaan brengen, want het is niet veel goeds wat daar weg komt. en die man moet gestopt worden!!

Als je het niet via het forum wil doen stuur mij dan even een PB´tje!
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja hoor Enschede - Oosterhout is te klunen :piew :mrgreen:
Oosterhout ligt bij Breda ;)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Patricia Baerloo schreef:want een leven buiten in een kooi is geen leven.
Hoezo niet, mijn hond zit ook in een kennel, tenminste als je dit ook onder de categorie kooi laat vallen, en die heeft een heel mooi leven. Sterker nog hij wil helemaal niet naar binnen. Dus een beetje ongenuanceerde opmerking :evil: .
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Hugo schreef:
Hoezo niet, mijn hond zit ook in een kennel, tenminste als je dit ook onder de categorie kooi laat vallen, en die heeft een heel mooi leven. Sterker nog hij wil helemaal niet naar binnen. Dus een beetje ongenuanceerde opmerking :evil: .
Ik heb ook een aantal van mijn honden in kennels zitten. Daar zijn ze van jongsaf aan aan gewend. Zij hebben een prima leventje, met voldoende afleiding en bezigheden. Ze zijn dan ook dik tevreden.

Een hond die van jongsaf gewend is aan een prettig leven in een kennel mis niks en komt niks tekort.

Ofwel, ik ben het met Hugo eens. Een hond in een kennel is niet per definitie een zielige hond.
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Rataplan schreef:Ja hoor Enschede - Oosterhout is te klunen :piew :mrgreen:
Oh! :mrgreen: :mrgreen:

Mijn topografische kennis stopt bij Zwolle en gaat verder vanaf Parijs! :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Patrol schreef:
Rataplan schreef:Ja hoor Enschede - Oosterhout is te klunen :piew :mrgreen:
Oh! :mrgreen: :mrgreen:

Mijn topografische kennis stopt bij Zwolle en gaat verder vanaf Parijs! :mrgreen: :mrgreen:
Verdwaal jij nooit? :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hugo schreef:
Is ook onzin, een hond die het gewend is, vind het heerlijk, waarom moet hij dan naar binnen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Patricia Baerloo
Vaste gebruiker

heb blijkbaar een aantal mensen beledigd met mijn opmerking over kooien. Bij kooien denk ik aan een kooi zoals een bench en niet aan een buitenverblijf. Sorry als dit verkeerd is overgekomen.
Ik bedoel natuurlijk dat een leven opgesloten in een kooi zonder aandacht en lekkere wandelingen geen leven is voor een hond. En daar zal het bij jullie kennel-honden vast niet aan schorten...
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Patrol schreef:Ik kan je niet helpen m.b.t het gedrag van je hond.....

Maar ik wil erg graag weten hoe je aan de hond komt. Wij hebben onze hond namenlijk via een ´handelaar´ in Enschede gekocht en volgens mij ligt Oosterhout daar ook in de buurt?? De man fokt en handelt in Rottweilers en is absoluut niet te vertrouwen. Ook onze hond zat bij hem in ieder geval altijd buiten, daarvoor had ze wel binnen gezeten, maar Patrol was bv. niet zindelijk.

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat jouw hond van dezelfde handelaar komt, maar ben wel erg nieuwsgierig en als het wel zo is, dan zou ik hem direct terug gaan brengen, want het is niet veel goeds wat daar weg komt. en die man moet gestopt worden!!

Als je het niet via het forum wil doen stuur mij dan even een PB´tje!
Als ik jou was zou ik eens goed op de landkaart kijken, hahaha OOsterhout ligt echt niet in de buurt van Enschede, Als je het zou moeten lopen deed je er wel een tijdje over hoor.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

Patricia Baerloo schreef:heb blijkbaar een aantal mensen beledigd met mijn opmerking over kooien. Bij kooien denk ik aan een kooi zoals een bench en niet aan een buitenverblijf. Sorry als dit verkeerd is overgekomen.
Ik bedoel natuurlijk dat een leven opgesloten in een kooi zonder aandacht en lekkere wandelingen geen leven is voor een hond. En daar zal het bij jullie kennel-honden vast niet aan schorten...
dus hij heeft anderhalf jaar buiten in een bench gezeten?beetje vreemd..

als je hem perse binnen wilt hebben dan zal ik hem de eerste tijd in de bench doen en steeds een paar uurtjes los en dat opvoeren..

je hebt m nog maar drie dagen en dat is niet genoeg om aan een verhuizing laat staan zo'n grote verandering te wennen..gun m meer tijd en ga veel met m wandelen zodat ie lekker moe is..
dat zou ik doen..maar er zijn vast mensen die er ervaring mee hebben (zoals eline)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Patricia Baerloo schreef:Bij kooien denk ik aan een kooi zoals een bench en niet aan een buitenverblijf. Sorry als dit verkeerd is overgekomen.
mijn hond zit ook in de bench als ik weg ben, niets mis mee hoor, hij gaat er vrijwillig in, ook als ik thuis ben... Niet voor hele dagen natuurlijk, maar een paar uurtjes kan geen kwaad!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Patricia Baerloo schreef:heb blijkbaar een aantal mensen beledigd met mijn opmerking over kooien. Bij kooien denk ik aan een kooi zoals een bench en niet aan een buitenverblijf. Sorry als dit verkeerd is overgekomen.
En sommige honden die af en toe in een bench zitten of slapen ook niet.
Maar een leven alleen, zonder prikkels, stimulans of aandacht, in een kooi of hok is inderdaad triest.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de hond van Naomi zo'n leven had.
Ik heb een tijdje terug zo'n hond gezien.
Had een gedeelte van de stal, allemaal prima verzorgd hoor, en een stuk buiten.
Aan dat stuk buiten en aan de hond kon zelfs ik als 'leek' zijn leven afleiden.
Bij volk op het erf sloeg hij aan.
Dat was zijn taak.
Verder hield de hond zich bezig /in beweging door het lopen van rondjes.
Een prachtige uitgeslepen cirkel.
Hij werd goed verzorgd, evenals het varken met zijn mooie stuk grond, en de kippen in hun schitterende ren.
Werd alleen niets mee gedaan.
Patricia Baerloo
Vaste gebruiker

nogmaals, tuurlijk geen probleem als een hond af en toe in een bench o.i.d. zit. Dat geeft ook een bepaalde rust voor het beest. Als ie daarnaast maar, zoals Daan schreef, voldoende beweging en afwisseling krijgt. En ik kreeg het gevoel dat dit laatste niet het geval was bij die Rotweiler...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”