Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kleine harige hondjes lopen niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

kleine harige hondjes lopen niet

Ongelezen bericht door twinkeltje »

kleine harige hondjes kunnen niet lang lopen las ik ergens
en omdat ik niet oftopic wilde zet ik het hier maar neer
het is dus gewoon onzin vind ik wand mijn klein harig hondje loopt ook vrolijk een boswandeling van zo 2 uur en is dan niet uitgeblust :pffff:
wat vinden jullie nu van zo voor oordeel 8O
Laatst gewijzigd door twinkeltje op 25 feb 2004 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik denk dat het vaak zo is dat de baas van kleine harige hondjes niet willen lopen. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

M@ri@nne schreef:Ik denk dat het vaak zo is dat de baas van kleine harige hondjes niet willen lopen. :mrgreen:
ja dan bouwen ze ook geen conditie op
Afbeelding
s

Ongelezen bericht door s »

welke idioot bedenkt nu zoiets
en waarom zouden die dan niet kunnen lopen?
tssssssssss wat zal het volgende zijn vraag ik mij dan af
twinkeltje
moderator

er stond niet niet lopen maar niet lang kunnen lopen
Afbeelding
s

Ongelezen bericht door s »

awel ja
ik had het juist gelezen maar niet goed geformuleerd
excuseer me
maar volgens mij hangt dat allemaal gewoon van de conditie af
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

zo heeft ieder ras/soort/merk zijn vooroordelen :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Complete onzin natuurlijk!

Ze hebben toch 4 pootjes?! :mrgreen: Klein harig hondje van mijn moeder kon urenlang wandelen, rennen en gekdoen hoor!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Is inderdaad volgens mij dat de baasjes van kleine langharige hondjes niet willen lopen.....

Moos loopt ook zo rustig een boswandeling van 2-3 uur, zonder moe te worden, en dan het liefste ook daarna nog naar het strand.....
Ondertussen heeft hij ook zo'n conditie opgebouwd dat als er om een of andere reden een paar dagen niet een uur kan worden gelopen hij duidelijk energie over heeft. :mrgreen:

Ik hoor ook wel vaak als ik mensen in de duinen of het bos tegen kom dat Moos maar een superleven heeft, zo'n klein hondje en dan lekker lang wandelen. Vreemd, met hun labje ofzo is het dan normaal, maar met zo'n klein hondje is het heeeeeeeeeel bijzonder.
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Mijn kleine harige hondje (op dit moment even kaal, maar dat is binnenkort wel weer anders), is ontzettend lui.
Hij kan de heeele dag liggen maffen en dat zijn hele leve lang. Drie keer per dag zijn behoefte doen in een plansoen is voor hem voldoende.

Maar dan is hij bij mij aan het verkeerde adres :mrgreen: . Hij loopt regelmatig wandelingen van 15 kilometer mee, en dat met gemak.
Daarna kan hij nog wel een grote wandeling.

Dit type hond is meestal wat rustiger in huis maar er wordt ook van gezegd dat ze juist heel goed lange afstanden kunnen lopen.
Groetjes Rob
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Waarom zouden mensen met kleine harige hondjes zelf niet willen lopen? Ik ken er genoeg hoor die wel elke dag een lekkere boswandeling maken met hun hondjes. En ik ken ook mensen die de hele dag werken en dan om 4 uur 'smiddags hun collie eventjes 5 minuten zelf naar buiten sturen. Die hebben nog nooit een bos van binnen gezien.

Ik kan me toch vaak niet aan de indruk onttrekken dat je als hondenbaas beoordeeld wordt op het formaat of ras van je hond. Hoe groter de hond of hoe stoerder of actiever, hoe beter jij als baas bent met honden. Ben het hier dus niet mee eens.

Probeer maar eens een actief, ondeugend terriertje op te voeden. Dan kun je beter een hond opvoeden met een grote will to please hoor. Het soort hond zegt niks over betere bedoelingen of mogelijkheden of kwaliteiten als hondenbaas.

Dit is echt 1 van de dingen waar ik iedere keer weer echt pissig om kan worden. :pffff:
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

vaak zie je dat mensen die kleine hondjes alleen ff een rondje om het perkie maken en hop de rest doen ze binnen of in de tuin.
zo eentje hebben wij er hier lopen.
een maltezer en sindskort hebben ze er een fr. buldog bij en met die lopen ze wel weer hele stukken :?
Baily

baloutjuh schreef:vaak zie je dat mensen die kleine hondjes alleen ff een rondje om het perkie maken en hop de rest doen ze binnen of in de tuin.
een maltezer en sindskort hebben ze er een fr. buldog bij en met die lopen ze wel weer hele stukken :?
Zo weet ik ook een heleboel voorbeelden van mensen met grotere honden die dat doen. Dat zegt toch helemaal niks. Het gebeurt gewoon en dat zegt meer over die mensen als over het soort honden wat ze hebben. mensen die er geen tijd in willen stoppen doen dat ook niet met een grote hond dus ik vind de uitspraak over kleine hondjes b$%^ll Sh%^^&&t.
*Silvia*
Zeer actief

Baily schreef:
baloutjuh schreef:vaak zie je dat mensen die kleine hondjes alleen ff een rondje om het perkie maken en hop de rest doen ze binnen of in de tuin.
Zo weet ik ook een heleboel voorbeelden van mensen met grotere honden die dat doen. Dat zegt toch helemaal niks. Het gebeurt gewoon en dat zegt meer over die mensen als over het soort honden wat ze hebben. mensen die er geen tijd in willen stoppen doen dat ook niet met een grote hond dus ik vind de uitspraak over kleine hondjes b$%^ll Sh%^^&&t.
maar het valt wel op dat het meestal kleine hondjes zijn en ik praat voor mezelf wat ik zie hier in de buurt.
het zijn zo 9 van de tien hondjes die pissen mogen in het perkie en hop naar binnen.
enne oja waarom zullen ze een klein hondje wat aanleren dat hoor ik ook vaak bij kleine hondjes
Baily

Martijn schreef:Veel kleine harige hondjes zijn terriers. Het hardste type hond dat er is.
Precies, maar ook 1 van de leukste, als het mixjes zijn. Maar dat is dus mijn mening. Geef mij maar zo'n eigenwijs monster. (op de jack russel na dan, sorry jack russel eigenaars)
Baily

baloutjuh schreef:
Baily schreef:
maar het valt wel op dat het meestal kleine hondjes zijn en ik praat voor mezelf wat ik zie hier in de buurt.
het zijn zo 9 van de tien hondjes die pissen mogen in het perkie en hop naar binnen.
enne oja waarom zullen ze een klein hondje wat aanleren dat hoor ik ook vaak bij kleine hondjes
Dit is echt niet goed voor m'n bloeddruk :mrgreen:
*Silvia*
Zeer actief

Baily schreef:
baloutjuh schreef:
Baily schreef:
Dit is echt niet goed voor m'n bloeddruk :mrgreen:
als dit al niet goed is voor je bloeddruk :mrgreen:
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Natuurlijk kunnen zulke hondjes wel goed wandelen.
Maar ze hebben wel de grootste bek als je ze op straat tegen komt. Wat kunnen die kleine mormels lelijk doen zeg. :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik heb vorig jaar een hike gelopen.
We moesten 25 km per dag lopen en dat was best zwaar :mrgreen:
Er liep ook een mevrouw met een teckel....echt een fantastisch beest!! Heeft zonder moeite het hele weekend meegelopen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
twinkeltje
moderator

de loopster bij mij is een lief vrolijk opgevoed matheesje
en totaal niet agrsief heel harig en kan toch goed lopen kijk de pup nog niet maar weet zeker eerders wandelt ze net zo ver mee
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Dingo schreef:zo heeft ieder ras/soort/merk zijn vooroordelen :mrgreen:
grrr :roll:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Lekker denken laten. :mrgreen:
Mijn Lakeland terrier fiets altijd mee met Freek, en ben meerdere keren uitgescholden voor dierenbeul 8O
Maar ze kennen het ras niet he, das het vooroordeel ,dat soort hondjes moet helemaal niet mee fietsen terwijl ze niet eens weten hoe en wat. :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

We hebben drie maatjes: groot, klein middelmaatje en ieniemienie kleintje (5kg en een beetje): wie denk je dat er nooit moe lijkt te worden: inderdaad die kleine! :mrgreen:
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
indytje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door indytje »

ehhhhh nu met de sneeuw loopt ie inderdaad niet zover :mrgreen:
blijft allemaal in het haar vast zitten lijkt wel een sneeuwpop :p:
moet onder de kraan als ik terug kom van lopen want anders krijg ik de sneeuw er niet uit
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

M@ri@nne schreef:Ik denk dat het vaak zo is dat de baas van kleine harige hondjes niet willen lopen. :mrgreen:
Hier ben ik het absoluut mee eens. De bedenker van die stelling, moet ongetwijfeld mensen kennen, die niet willen/kunnen lopen met kleine harige hondjes. Alleen beetje triest dat het hondje dan de schuld krijgt.

Maar heb ooit wel een keer een pekingees mee gemaakt in het asiel, die kon de stoeprand niet meer opkomen. Maar dat hondje was wel al 9 jaar en weet niet bij wat voor eigenaar ie vandaar kwam.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Martijn schreef:Veel kleine harige hondjes zijn terriers. Het hardste type hond dat er is.
als de kleine harige hondjes hier niet genoeg afleiding en beweging krijgen, worden het hele vervelende, kleine, harige hondjes. :mrgreen:

tuurlijk heeft elke hond lekker beweging nodig. verschilt per hond uiteraard hoe en wat, maar actie en vermaak is echt noodzakelijk om de hond geestelijk en fysiek in orde te houden.
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Wat een onzin.. mn tante heeft een Yorkie, ze is nu 9 jaar oud maar loopt nog iedereen eruit hoor :P
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

klein

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

mijn schoonouders hebben een yorkshire en die loopt rustig met ons en de honden mee hoor in de ardennen en al uren rennen
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
tutjehola
Actief

Ongelezen bericht door tutjehola »

Mijn kleine harige hondje loopt ook niet :pffff: (als het regent)

Maar helaas pindakaas, weer of geen weer, we lopen zo een aantal kilometer weg hoor!

En net zoals veel grote honden wordt ook dit harige mondster een afgrijselijk monster als hij niet veel mag lopen. (jat schoenen, keft als een dolle, gaat kasten uitladen, etc.)_
Willem, Nixs, Noppes.
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”