Vier maanden geleden is Brasso bij ons in huis gekomen. Een reu van twee jaar oud, kruising tussen een Parson- en een Borderterrier. Hij is opgegroeid zonder katten in huis, maar had volgens de vorige eigenaar een vriendelijke instelling richting katten op straat e.d.
Ikzelf had al twee katten van 10 jaar oud. In eerste instantie ontwikkelde e.e.a. zich prima en gingen ze redelijk met elkaar om. Met de rode kater gaat het nog steeds prima samen, maar tegen de poes (beetje zenuwachtig type) begint hij zich ineens heel raar te gedragen.
Het probleem begon in aanvang met het feit dat elke keer als mijn man ’s avond thuis kwam hij (de hond dus) eerst al blaffend de poes de trap opjaagde alvorens mijn man te gaan begroeten. In eerste instantie zijn we begonnen met dit gedrag te bestraffen, maar dat maakte het volgens mij alleen maar erger. Daarna de poes een paar keer ergens anders gelaten op het moment van thuiskomen en de hond door mijn man laten belonen met een brokje als hij netjes kwam begroeten. De bedoeling was om dit verder uit te breiden en in later stadium de poes er weer bij te laten.
Maar voor het zover kwam werd het probleem alleen maar erger. Mijn man zit voor zijn werk nu twee weken in het buitenland en daarom heeft Brasso ervoor gekozen de poes dan maar te grazen te nemen als ik thuis kom uit mijn werk (drie ochtenden per week) of van boodschappen doen oid. Of leuk, zomaar een keer tussendoor. Hij jaagt de poes dan de trap op of door het kattenluikje de schuur in. Als dat gebeurt is, is het klaar. Komt de poes even later weer terug dan is er niets meer aan de hand.
Hoe kan ik het beste reageren op dit gedrag om het niet verder uit de hand te laten lopen en liefst te laten stoppen? Ik weet het even niet meer.
Sandra
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond versus kat
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
Hond versus kat
Brasso is een kruizing tussen een Border en een Parson Russel terrier. Hij is eind 2003 bij ons gekomen via een herplaatsing.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het lijkt erop dat je hond zijn spanning en enthousiasme afreageert op je weghollende poes. Iets wat wegholt is sowieso natuurlijk bijzonder aantrekkelijk voor een hond om achteraan te gaan.
Kan je het niet voorkomen door wat handiger met je ruimte's om te gaan? Hond in de kamer als er iemand thuis komt en de poes ergens anders?
Kan je het niet voorkomen door wat handiger met je ruimte's om te gaan? Hond in de kamer als er iemand thuis komt en de poes ergens anders?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie