Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Erg onderdanig naar andere honden
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Erg onderdanig naar andere honden
Ik heb toch eens een vraagje over Cujo. Cujo is altijd heel erg onderdanig naar andere honden. Op zich niet erg vind ik dat ze een vreemde hond voorzichtig benadert, alleen ze doet het ook bij honden die ze al kent. Het valt me echt op dat als Cujo zich weer eens erg klein maakt voor een hond, ze erg vaak wordt gegrepen door de andere hond, ze krijgt op zn minst een paar flinke snauwen!! Vanmiddag ook weer, ze ziet een vreemde hond, blijft verstijfd staan en als die hond bij haar komt kijken maakt ze zich erg klein en ja hoor hij begon meteen te snauwen naar haar. Cujo duikt van schrik op haar rug en krijgt nog een hap na 8O
Dit gebeurd dus erg vaak bij haar, terwijl ze andere honden wel erg leuk vindt, want als het "ijs" dan eenmaal gebroken is, dan speelt ze erg leuk met andere honden. Herkent iemand dit gedrag?
Dit gebeurd dus erg vaak bij haar, terwijl ze andere honden wel erg leuk vindt, want als het "ijs" dan eenmaal gebroken is, dan speelt ze erg leuk met andere honden. Herkent iemand dit gedrag?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Re: Erg onderdanig naar andere honden
ja en nee. sypke benadert honden die ze als pup heeft leren kennen hier in de buurt vaak onderdanig, lage houding, kont schudden, lage kwispel. die honden, meestal teven trouwens bij wie ze dat doet, waarderen die lage houding, want ze wordt nooit gegrepen, meestal gaan ze spelen of lopen ze gewoon langs elkaar. misschien is er iets in cujo's houding dat toch 'hoog' is of heeft ze een ambivalente houding?Demi schreef:Herkent iemand dit gedrag?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja, het is toch een kwestie van angst/onzekerheid. En inderdaad..het is een houding die nogal eens agressie uitlokt bij andere honden.
Helaas kan je er niet zoveel mee, behalve zorgen dat je in de buurt bent om in te grijpen als er een hond met een verkeerde intentie toenadering zoekt. Ontmoetingen die verkeerd lopen zullen je hond alleen maar meer onzekerheid geven. Lastig probleem hoor.
Helaas kan je er niet zoveel mee, behalve zorgen dat je in de buurt bent om in te grijpen als er een hond met een verkeerde intentie toenadering zoekt. Ontmoetingen die verkeerd lopen zullen je hond alleen maar meer onzekerheid geven. Lastig probleem hoor.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het zielig voor Cujo, ze doet al zo onderdanig, bang dat ze gegrepen wordt en daardoor wordt ze juist gegrepen!! Zou het niet over gaan naarmate ze ouder wordt? Ze is nu 14 maanden. Hoop echt dat het wat minder wordt, vind het een rot gezicht!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vraag het me af..het kan, maar aan de andere kant zou je ook wel verwachten dat ze inmiddels aardig op de leeftijd is dat ze iets meer praatjes gaat krijgen.Demi schreef:Ik vind het zielig voor Cujo, ze doet al zo onderdanig, bang dat ze gegrepen wordt en daardoor wordt ze juist gegrepen!! Zou het niet over gaan naarmate ze ouder wordt? Ze is nu 14 maanden. Hoop echt dat het wat minder wordt, vind het een rot gezicht!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, maar ja..dat is in de eigen roedel. Dat zegt niks over hoe ze andere honden van buiten de roedel tegenmoed treedt!Demi schreef:Thuis heeft ze praatjes zat, ze ramt Kenzo regelmatig in elkaar

Ik hoop voor je dat het met de tijd wat beter gaat.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
Buiten veel met dezelfde 'vreemde' honden in aanraking laten komen. Jack was ook zo'n lulletje, maar toen hij eenmaal een hoop goeie 'vrienden' had is hij alsmaar zelfverzekerder geworden. Ik heb het ook bij andere superonderdanige hondjes gezien, die uiteindelijk bijna kapsones kregen door veel te spelen met 'stoere' honden.Demi schreef:Ja ik hoop het ook. Is er iets dat ik als baas kan doen om haar hierin te "helpen"?

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes