Als hij losloopt is hij erg enthousiast, rent op iedere andere hond af en gaat enthousiast staan blaffen.... 8O .
Dit is iets van de laatste paar weken. Daarvoor blafte hij niet tegen andere honden. Als ze gaan spelen is het over en anders gaat hij ook nog eventjes in de achterpoten happen, en in de staart van de andere hond. Als ik hem dan weer bij me roep komt hij wel, al is het niet direct.
Ten eerste; is dit wel spelen? In mijn ogen krijgt hij vandaag of morgen een hap van de andere hond.....
Ten tweede; hoe moet ik hem leren om alle aandacht aan mij te schenken en dan ook direct naar mij te komen, ook al is die andere hond nog zo leuk. Soms lukt het wel maar niet altijd. Hij heeft al best veel geleerd voor zijn doen, maar ik wil hem zo graag heel goed onder appel hebben, zodat hij niet in problemen komt, en lekker los kan lopen.
Ik heb hem ook een tijdje aan de lange lijn gehad, maar hij gaat echt heel aandoenlijk zitten als we het bos in lopen en kijkt dan achterom naar mij, zo van "ja hij kan, gooi maar los"

Ik lijn hem wel aan als hij niet gelijk terug komt van die andere hond, als ik hem roep, maar wordt dan nooit boos op hem. Hij blijft dan eventjes aangelijnt en als het rustig is laat ik hem weer los.