Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is hier wat voor?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Is hier wat voor?
Ik "ken" iemand en die hond is heel ziek geweest, diarree braken etc. en nu heeft hij daar geen last meer van omdat hij vegetarisch voer krijgt, hij kon niet tegen vlees...
Nou is het probleem dus dat hij veel kilootjes kwijt is en dat ze wordt nagekeken omdat die hond zo mager is. Ze krijgt hem echter niet dikker, hij krijgt een kilo brok per dag (dacht ik)... probleem is dat hij van snacks dus weer aan de schijt gaat (omdat daar vlees in zit)
Wat zou je aan kunnen raden als dikmaker?
Nou is het probleem dus dat hij veel kilootjes kwijt is en dat ze wordt nagekeken omdat die hond zo mager is. Ze krijgt hem echter niet dikker, hij krijgt een kilo brok per dag (dacht ik)... probleem is dat hij van snacks dus weer aan de schijt gaat (omdat daar vlees in zit)
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Is hier wat voor?
Havermoutvlokken, pasta, zilvervliesrijst, fruit, groente, eigenlijk zou je alles kunnen geven waar geen dierlijke eiwitten is zitten.Benji&Brenda schreef:Ik "ken" iemand en die hond is heel ziek geweest, diarree braken etc. en nu heeft hij daar geen last meer van omdat hij vegetarisch voer krijgt, hij kon niet tegen vlees...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Is hier wat voor?
misschien te snel werkende schildklier???Benji&Brenda schreef:Ik "ken" iemand en die hond is heel ziek geweest, diarree braken etc. en nu heeft hij daar geen last meer van omdat hij vegetarisch voer krijgt, hij kon niet tegen vlees...
dikmakers, tja, wat angelique zei, meer zou ik er ook niet weten

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Peet2
- Zeer actief
Da's toch wel bijzonder, een carnivoor die niet tegen vlees kan. Weten ze zeker dat het aan het vlees ligt, en niet bijv. de granen, mais of bietenpulp die in veel commerciele voeders zitten?
Anders staat er ook hier ergens op het forum het recept voor Satin Balls (even opzoeken met de zoekfunctie), dat schijnt ook erg goed te helpen.
Groetjes,
Peet
Anders staat er ook hier ergens op het forum het recept voor Satin Balls (even opzoeken met de zoekfunctie), dat schijnt ook erg goed te helpen.
Groetjes,
Peet

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken haar verder niet persoonlijk... het enige wat ik weet is dat de hond van alles aan de schijt gaat en dat de dierenarts het niet meer wist. Ze zou naar Utrecht gaan met de hond, tot ze Denkadog Sensitive?? probeerde, nu gaat het prima met de hond!Da's toch wel bijzonder, een carnivoor die niet tegen vlees kan. Weten ze zeker dat het aan het vlees ligt, en niet bijv. de granen, mais of bietenpulp die in veel commerciele voeders zitten?
Okay, thanx, ik zal even zoekenAnders staat er ook hier ergens op het forum het recept voor Satin Balls (even opzoeken met de zoekfunctie), dat schijnt ook erg goed te helpen.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Peet2
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja tuurlijk, ze is daar superblij mee ook...Nou ja, als hij het nu weer goed doet op die Denkadog is het toch prima?
Gelukkig heeft ze een oplossing gevonden.
Alleen is hij dus toen hij ziek was veel afgevallen maarja tis een nogal actieve hond en ze doet veel met hem enzo dus hij komt niet aan ondanks dat ze hem behoorlijk veel voert...
Normaal zou je vette snacks adviseren maarja omdat hij daarvan aan de schijt raakt

Beter iets te mager dan te dik kun je natuurlijk ook nog zeggen (ik weet niet hoe de hond er precies uitziet nu) maar ja nagekeken worden alsof je je hond niet voert terwijl hij veel voer krijgt wat ook niet bepaald goedkoop is... tja, dat is niet leuk natuurlijk

- Peet2
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmmm, dat weet ik niet, kan ik anders doorgevenKan hij wel tegen vis?
Anders zou je snackjes / koekjes met bijv sardien of zo kunnen maken...en dan met veel roomboter erdoor...
Enne, er is een of andere High-Energie snack, ik dacht van RC in de handel...dat zou je even bij de dierenspeciaalzaak moeten vragen....misschien is dat iets?
Peet

Ja dat weet ik... ik werk zelf op zaterdag in een dierenwinkel en wij hebben die ook en daar heb ik toen gelijk naar gekeken maar daar zitten gevogelte levertjes in...Enne, er is een of andere High-Energie snack, ik dacht van RC in de handel...dat zou je even bij de dierenspeciaalzaak moeten vragen....misschien is dat iets?
- Yari
- Zeer actief