Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eerste keer behendigheid...

Moderator: moderatorteam

EvavT

eerste keer behendigheid...

Ongelezen bericht door EvavT »

En ik maar denken dat Bob dit geweldig zou vinden!
Hij vond de sprongetjes maar helemaal niets....zat er met grote angstige ogen naar te kijken :?
Laag gezet en toch maar 'eroverheengetrokken' leuk is anders
En natuurlijk een uitbundige beloning
De katteloop ging de 2de keer al een stuk beter en de tunnel ging direct al
Nu maar hopen dat ie het op den duur wel echt leuk gaat vinden en al die 'hindernissen' gaat overwinnen :ok:
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

vast wel, want de meeste beginnen met dit soort angsten en vinden het daarna harstikke leuk.

laat hem met uitlaten ook eens ergens over heen springen of lopen, een stenen muurtje of een bankje, zo help je hem in zijn natuurlijke omgeving een beetje van zijn angst af om spontaan iets uit te voeren.
natuurlijk kun je zelf ook wat sprongen maken een balkje heb je zo al van een bezemsteel.
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

De eerste les vond Kiera ook niet heel erg leuk hoor, volgens mij. Ze durfde niet door de tunnel, nu vind ze de behendigheid super, behalve de wip en de katteloop (lijkt heel veel op de wip) :? Als bij ons de nieuwe cursussen weer beginnen, ga ik denk ik de wip een hele tijd niet doen en de aandacht richtten op de katteloop, zodat ze die niet meer eng vind (die vond ze eerst namelijk hartstikke leuk)
Afbeelding
webjoosting
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door webjoosting »

Ik heb met Goof volgende week donderdag de eerste les behendigheid, ben erg benieuwd hoe ze het zal vinden ... maar ik denk :ok:
Afbeelding
"Eén ding zal de computer nooit kunnen: van de apen afstammen"

<b>Groetjes,
Joost, Bob & Goofy</b>
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja ze snappen bij de eerste keer de bedoeling ook niet echt. Vandaar dat alles ook heel laag moet zijn (de sprongen, de kat en de tunnel op zijn kortst) Als ze dat eenmaal snappen en het hoger gaat vinden ze het steeds leuker!
Afbeelding
EvavT

webjoosting schreef:Ik heb met Goof volgende week donderdag de eerste les behendigheid, ben erg benieuwd hoe ze het zal vinden ... maar ik denk :ok:

Ik dacht ook :ok: , leuk voor Bob, doe ik hem een plezier mee :? :cry:
Dat zal nog wel komen hoop ik :zwaai:
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Ik denk dat hij gewoon even moet wennen en dat die het snel genoeg leuk gaat vinden. Mijn border vind het helemaal geweldig, maar eigenlijk alles wel waarbij hij mag werken..

Succes met de volgende les
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

webjoosting schreef:Ik heb met Goof volgende week donderdag de eerste les behendigheid, ben erg benieuwd hoe ze het zal vinden ... maar ik denk :ok:
Onze beide Beardies sprongen uit zichzelf al over hekjes, boomstammen en dat soort dingen, liepen door van de grote buizen en over boomstammen enzo, dus die behendigheid ging eigenlijk vanzelf. Joep is best een beetje een angsthaas, maar afgezien van wat gedoe op de wip vond-ie het allemaal meteen fantastisch. Bereid je trouwens maar voor op veel geblaf van opwinding!

Veel plezier allemaal!
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
natasja broeken
Actief

Re: eerste keer behendigheid...

Ongelezen bericht door natasja broeken »

Hoi,

Ik kan alleen maar zeggen VOLHOUDEN.

De eerste keer is alles nieuw en eng, gaat het na een paar keer nog steeds niet beter, dan kan je beter stoppen.
Maar alle begin is moeilijk.
Mijn Ally (beagle) vond het in het begin ook niet leuk, nu doe ik het al bijna een jaar en ze vindt het helemaal geweldig.

Natasja
EvavT

tweede keer net gehad;
hij vindt al die hondjes en honden wel erg leuk :ok:
de katteloop ook: daar rent ie al overheen
springen blijft beetje wennen
slurf :? omdraaien is ie erg goed in
Ik enthousiast rennen: voor mij ook conditietraining
't is wel leuk
volgens mij gaat hij het ook nog wel leuk vinden, want hij is wel enthousiast, 't is gewoon een beetje wennen denk ik
maar omdat ie helemaal geen angsthaasje is dacht ik dat ie dit 'wel ff zou doen' :roll: :?
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”