Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eetlustopwekkende middelen
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
eetlustopwekkende middelen
weet er iemadn eetlustopewekkende middelen? bach of homeopatisch?
en nee mijn hond is niet ziek, maar wil gewoon niet eten, wel lekker edingen maar dat is ook schluss nu, eten variéren helpt twee dagen, negeren helpt ook NIET, op de flikker geven werkt twee dagen daarna ook niet meer. dwangvoeren heeft ook geen zin.
ik weet het het hoor tbij het h=karakter van dit ras opd eze leeftijd maar het is erg vervelend en nu hoorde ik van een kennis dat er een medicijn voro is maar ze wist de naam niet meer. weet iemand wat? ze wordt namelijk wel erg mager zo, en o ja de hond heft zichzelf er niet mee hoor!! ze kunnen met heeeeel weinig voer toe.
en nee mijn hond is niet ziek, maar wil gewoon niet eten, wel lekker edingen maar dat is ook schluss nu, eten variéren helpt twee dagen, negeren helpt ook NIET, op de flikker geven werkt twee dagen daarna ook niet meer. dwangvoeren heeft ook geen zin.
ik weet het het hoor tbij het h=karakter van dit ras opd eze leeftijd maar het is erg vervelend en nu hoorde ik van een kennis dat er een medicijn voro is maar ze wist de naam niet meer. weet iemand wat? ze wordt namelijk wel erg mager zo, en o ja de hond heft zichzelf er niet mee hoor!! ze kunnen met heeeeel weinig voer toe.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
Re: eetlustopwekkende middelen
je besteed veel te veel aandacht aan het NIET WILLEN ETEN.Podenji schreef:weet er iemadn eetlustopewekkende middelen? bach of homeopatisch?
als een hond niet eet en verder niet ziek is, dan kun je maar 1 ding doen:
- eten aanbieden, niet eten, eten na 10 minuten wegahalen en pas weer aanbieden als het tijd is.
langer volhouden als 2 dagen. desnoods een week. jij bepaalt wat er gegeten wordt, maar nu maakt je hond de dienst uit, jij bent de baas

ga niet het voer lekker maken, zet er geen dwang op, bestraf het niet.
iedere aandacht die jij geeft aan het niet eten is aandacht en dit zal je hond steeds verder uitbuiten.
geef haar voorlopig helemaal geen tussendoortjes en lekkere dingen meer, ook geen kauwbotten.
eten varieren moet je ook voorlopig niet meer doen.
gewoon dat eten geven wat jij wilt dat ze eet, en that's it.
als je zo doorgaat dan is dit geen eetprobleem meer, maar een gedragsprobleem

ik denk dat als je bovenstaande lang genoeg toepast je helemaal geen eetlustopwekkend middel nodig hebt.
zolang er sprake is van en gedragsprobleem, wat aan het ontstaan is omdat je veel te veel aandacht geeft an het niet eten, helpt gene enkel middeltje.
succes.
gr wendy
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat weet ik wel en dat heb ik ook al toegepast, en dat werkt dus niet mijn hond is ook geenhond di een vetreserve heeft ofzo, een windhond die 4 kg. afvalt is echt et mager dus negeren is geen optie ik heb geen gratenbaaltjeqyan schreef:je besteed veel te veel aandacht aan het NIET WILLEN ETEN.Podenji schreef:weet er iemadn eetlustopewekkende middelen? bach of homeopatisch?
- eten aanbieden, niet eten, eten na 10 minuten wegahalen en pas weer aanbieden als het tijd is.
langer volhouden als 2 dagen. desnoods een week. jij bepaalt wat er gegeten wordt, maar nu maakt je hond de dienst uit, jij bent de baas![]()
iedere aandacht die jij geeft aan het niet eten is aandacht en dit zal je hond steeds verder uitbuiten.
geef haar voorlopig helemaal geen tussendoortjes en lekkere dingen meer, ook geen kauwbotten.
ik denk dat als je bovenstaande lang genoeg toepast je helemaal geen eetlustopwekkend middel nodig hebt.
zolang er sprake is van en gedragsprobleem, wat aan het ontstaan is omdat je veel te veel aandacht geeft an het niet eten, helpt gene enkel middeltje.
succes.
gr wendy
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Peet2
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
maar aan de andere kant geef je aan dat dit ras met erg weinig toe kan,Podenji schreef:dat weet ik wel en dat heb ik ook al toegepast, en dat werkt dus niet mijn hond is ook geenhond di een vetreserve heeft ofzo, een windhond die 4 kg. afvalt is echt et mager dus negeren is geen optie ik heb geen gratenbaaltjeqyan schreef:je besteed veel te veel aandacht aan het NIET WILLEN ETEN.Podenji schreef:weet er iemadn eetlustopewekkende middelen? bach of homeopatisch?
langer volhouden als 2 dagen. desnoods een week. jij bepaalt wat er gegeten wordt, maar nu maakt je hond de dienst uit, jij bent de baas![]()
succes.
gr wendy
dan maar een poosje mager,
en ik weet waar ik over praat,
Ace was ook een tijd te mager (en dat hoort niet bij het ras), heb er eigenlijk niet al te veel aandacht aan besteed en hij is vanzelf beter gaan eten en is nu het laaste half jaar 4 kilo aangekomen en mooi op gewicht,
na onderzoek naar andere honden uit deze lijnen blijkt dat ze toch vaak zo rond de 18 mnd tot 2 jaar erg mager staan en dan vanaf 2 jaar ineens gaan uitzwaren, nou dat bleek ook te kloppen
en ook Ace had geen reserves, toen hij op een gegeven moment een geirriteerde maag had (tennisbal ingeslikt

kortom,
bij een verder gezonde hond maak ik me dus echt niet meer druk over het gewicht, als ze er aan toe zijn gaan ze vanzelf uitzwaren
en niet eten, nou jammer, morgen weer een dag.........
-
- Actief
- Contacteer:
Nou ik ben het niet met iedereen eens van bak weg halen ,morgen weer een dag
Mijn BD heeft drie weken het volgehouden,ik helemaal in stress,maar eten ho maar helemaal niets
En hij ging dus afvallen.
Ook BD's kunnen hele slechte eters zijn,en meneer moet toch uitzichzelf leren eten.
Dus via een tip van een ander heb ik van de DA pillen gekregen om eetlust op te wekken(zelfde avond vrat hij de bak in 1 keer leeg)
En volgende dagen at hij ook iedere keer wat,niet echt wat hij hebben moet,maar inieder geval meer als niets .
Het heet Periactin en je kan het dus bij de DA halen
Mijn BD heeft drie weken het volgehouden,ik helemaal in stress,maar eten ho maar helemaal niets
En hij ging dus afvallen.
Ook BD's kunnen hele slechte eters zijn,en meneer moet toch uitzichzelf leren eten.
Dus via een tip van een ander heb ik van de DA pillen gekregen om eetlust op te wekken(zelfde avond vrat hij de bak in 1 keer leeg)
En volgende dagen at hij ook iedere keer wat,niet echt wat hij hebben moet,maar inieder geval meer als niets .
Het heet Periactin en je kan het dus bij de DA halen
Yvon ,
Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07
en kleine Novy

Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07
en kleine Novy

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
bedankt voor jullie reacties, ik zal een svragen bijde da naar die pillen, mager laten izjn is geen optie voor mij, ik weet niet hoor maar het i sniet leuk om een gratenbaal te zien terwijl ze niet ziek is of verwaarloosd wordt of wat dan ook, tis gewoon een stijfkop
satin balls heb ik al geprobeerd, dat at ze twee dagen en daarna ook iet meer
satin balls heb ik al geprobeerd, dat at ze twee dagen en daarna ook iet meer

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor gebrek aan eetlust zijn er verschillende homeopathische middelen verkrijgbaar. Als ik jouw beschrijving lees dan denk ik in eerste instantie aan Chininum Arsenicosum D4. Je kunt het middel bestellen bij de apotheek. Je moet er wel rekening mee houden dat dat even kan duren. Sinds de nieuwe wetgeving op homeopathische middelen is het veel lastiger om ze te verkrijgen. In België gaat het een stuk sneller, maar ik weet niet waar je woont, dus ik weet ook niet of je eventueel kunt uitwijken naar België.
Verder sluit ik me wel aan bij de eerdere adviezen: probeer er zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden. Hoe meer aandacht jij besteed aan het eten hoe moeilijker je hond er over zal gaan doen. Niet eten betekent namelijk boel aandacht van de baas.
Ik hoop dat je door de combinatie van homeopathie en negeren je hond weer aan het eten krijgt.
Succes
.
Verder sluit ik me wel aan bij de eerdere adviezen: probeer er zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden. Hoe meer aandacht jij besteed aan het eten hoe moeilijker je hond er over zal gaan doen. Niet eten betekent namelijk boel aandacht van de baas.
Ik hoop dat je door de combinatie van homeopathie en negeren je hond weer aan het eten krijgt.
Succes

Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
-
- Zeer actief
Lees het antwoord van Wendy nog eens goed!joe schreef:He!!!!!!!!!
Waarom stopt dit topic nu zomaar.....
Ik zat het net vol intresse te lezen![]()
![]()
Hoe is het afgelopen? Hebben de middeltjes van DA geholpen???
Zit nl. met hetzelfde probleem.
Voorbeeld: ik heb een jaar lang lopen klooien met Stapper en eten.
Ik kocht de ene na de andere brok, ging uren naast hem zitten, uit mijn hand laten eten, lekkere dingen er door gooien enz enz.
Hielp dus geen moer.
Toen inderdaad gedaan wat wendy al zei. hou het op een soort voer, dus een merk brok als je brok geeft, eet ie niet dan toch niet?
Stapper heeft een keer 6 dagen niet gegeten, gaf toen de stijd op en eet sindsdien als een trein.
Al twee jaar dezelfde brok!
sucses, ik weet dat het moeilijk is hoor:)
groetjes Marja Zara en Stapper

-
- Zeer actief
Heb het antwoord van Wendy GOED gelezen, maar ben het er niet mee eensMarja schreef:Lees het antwoord van Wendy nog eens goed!joe schreef:He!!!!!!!!!
Waarom stopt dit topic nu zomaar.....
Ik zat het net vol intresse te lezen![]()
![]()
Hoe is het afgelopen? Hebben de middeltjes van DA geholpen???
Zit nl. met hetzelfde probleem.
Voorbeeld: ik heb een jaar lang lopen klooien met Stapper en eten.
Ik kocht de ene na de andere brok, ging uren naast hem zitten, uit mijn hand laten eten, lekkere dingen er door gooien enz enz.
Hielp dus geen moer.
Toen inderdaad gedaan wat wendy al zei. hou het op een soort voer, dus een merk brok als je brok geeft, eet ie niet dan toch niet?
Stapper heeft een keer 6 dagen niet gegeten, gaf toen de stijd op en eet sindsdien als een trein.
Al twee jaar dezelfde brok!
sucses, ik weet dat het moeilijk is hoor:)

Bij veel honden zal het opgaan, maar bij de onze niet.
Simpelweg omdat ik het al geprobeerd heb. 10 hele dagen niet eten, was voor mij het keerpunt.
Onze hond is niet "verwend", maar zeer onrustig en angstig. Deze manier werkt hierbij dus niet.
Vind het ook een beetje arrogant van Wendy om haar oplossing als DE oplossing naar voren te dragen. Maar het hielp bij haar goed, dus kan me voorstellen dat ze daar enthousiast over was.
Maar goed, hielpen die middelen nou??? En welke hielp het beste???????
Ben erg ongeduldig, want wil morgen direct langs de DA

uh joe,
je mag van mij best aanmerkingen hebben op mijn ervaring met qyan, maar begrijp je vijandigheid naar mij toe niet helemaal, aangezien ik hier niet eens naar jouw toe heb gereageerd
maar dit was gericht aan de topic starter, die dus overduidelijk wel te veel aandacht aan het eten gaf, van mijn kant toen nog niet wetende dat het blijkbaar om ene moelijk etend ras ging en de hond al zo vermagerd was.
volgens mij schreef ik daarna toch ook echt dat het dan idd een probleem is als je hond al zo vermagerd is en dat ik verder ook geen opties wist.
als ik echt zo arrogant ben dan blijf ik wel stug volhouden
beetje vreemde reactie.
ik beweer of denk absoluut niet dat wat ik heb geschreven DE Oplossing is, maar in 9 van de 10 gevallen is dat het wel.
en ben eigenlijk niet goed bij mijn plaat dat ik me nog ga zitten verdedigen ook.
:
je mag van mij best aanmerkingen hebben op mijn ervaring met qyan, maar begrijp je vijandigheid naar mij toe niet helemaal, aangezien ik hier niet eens naar jouw toe heb gereageerd

volgens mij schreef ik daarna toch ook echt dat het dan idd een probleem is als je hond al zo vermagerd is en dat ik verder ook geen opties wist.
als ik echt zo arrogant ben dan blijf ik wel stug volhouden

beetje vreemde reactie.
ik beweer of denk absoluut niet dat wat ik heb geschreven DE Oplossing is, maar in 9 van de 10 gevallen is dat het wel.
en ben eigenlijk niet goed bij mijn plaat dat ik me nog ga zitten verdedigen ook.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ja, in dat geval wil een theedoek tussen de ring van de houder en de voerbak helpen. Dan rammelt hij niet.Wil de hond schreef:Gebruik jij toevallig een roestvrijstalen voerbak?joe schreef:Onze hond is niet "verwend", maar zeer onrustig en angstig. Deze manier werkt hierbij dus niet.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

-
- Zeer actief
Nope, heb idd express een stevige zware aardewerkbak gekocht, die in de hoek klem staat. Want als hij ook maar even schuift of rammelt is het idd paniekWendy! schreef:Ja, in dat geval wil een theedoek tussen de ring van de houder en de voerbak helpen. Dan rammelt hij niet.Wil de hond schreef:Gebruik jij toevallig een roestvrijstalen voerbak?joe schreef:Onze hond is niet "verwend", maar zeer onrustig en angstig. Deze manier werkt hierbij dus niet.

-
- Zeer actief
Hu......vijandig??? Viel toch wel mee? kan veel erger hoorqyan schreef:uh joe,
je mag van mij best aanmerkingen hebben op mijn ervaring met qyan, maar begrijp je vijandigheid naar mij toe niet helemaal, aangezien ik hier niet eens naar jouw toe heb gereageerdmaar dit was gericht aan de topic starter, die dus overduidelijk wel te veel aandacht aan het eten gaf, van mijn kant toen nog niet wetende dat het blijkbaar om ene moelijk etend ras ging en de hond al zo vermagerd was.
als ik echt zo arrogant ben dan blijf ik wel stug volhouden![]()
beetje vreemde reactie.
en ben eigenlijk niet goed bij mijn plaat dat ik me nog ga zitten verdedigen ook.:

Was absoluut niet de bedoeling om zo over te komen.
Was het er alleen niet mee eens, omdat ik deze "tip" al zo vaak opgedrongen heb gekregen. Gewoon volhouden, als hij echt honger heeft eet hij wel, hij is gewoon verwend

Dus niet persoonlijk, maar inhoudelijk bedoeld!