Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Donna's avontuur

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DogoDonna
Actief

Donna's avontuur

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Ik was gister weer heerlijk met Donna aan het wandelen, bij ons achter ligt een groot weiland waar niets mee gebeurd. Achteraan het weiland grenst een spoordijk ± 3 meter hoog. Ideaal om je hond lekker uit te laten razen....zou je denken.

Donna loopt lekker te rennen en te snuffelen tot er opeens een haas voor haar neus uit z'n leger schiet en er als een haas vandoor gaat 8O Donna er dus meteen achteraan, das een leuk spelletje!!! Ik riep maar niks want ze had natuurlijk wel iets beters te doen dan naar mij luisteren :mrgreen: Maar ze kon de haas bijhouden!!!! De haas schoot de spoordijk op en was verdwenen. Donna zoeken natuurlijk maar hij was weg. Toen keek Donna waar ik was en ik natuurlijk meteen roepen met een blije stem en wat denk je???? ZE KOMT OOK NOG!! Ik dacht echt van Waaauuww das knap (ze is pas 8 maanden, voor diegene die ons nog niet kennen). Tijdens haar sprint terug naar mij schoot er weer een haas weg en daar ging het natuurlijk weer van voren af aan. Maar ook deze haas schoot de spoordijk op en weg was ie. Toen ik weer blij begon te roepen kwam ze weer meteen terug :ok:

Allemaal leuk en wel, maar stel ze raakt die haas niet kwijt, dan blijft ze hem achtervolgen en ben ik mijn hond kwijt, ik durf haar daar niet meer los te laten.
En wat als we in het bos iets tegen komen..... Voorlopig dus maar goed en regelmatig gehoorzaamheid oefenen. Dat vindt ze ook geweldig om te doen en is er zeer gedreven in. Maar komt ze dan niks te kort qua 'vrijheid' zeg maar.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

super dat ze gelijk kwam toen haar aandacht bij de haas weg was,
maar ik zou inderdaad ff oppassen met dit soort "geintjes" langs een spoorweg, want ze kan ook zomaar het spoor over schieten (of zit er nog een hek tussen :?: )
DogoDonna
Actief

Er zit geen hek tussen, maar de spoorlijn wordt niet meer gebruikt, was ik vergeten erbij te vertellen.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Knap hoor!
Als Chaya een haas ziet of zelfs maar ruikt is ze weg. Dan moet ik haar op de één of andere manier zien te onderscheppen tijdens haar jachtroete, anders krijg ik haar nooit bij me.
Als zij op een plek een haas of konijn heeft gezien blijft ze daar alert en begint ze meteen te jagen.
Laatst zag ze op het bouwterrein een haas lopen; gillen dat ze deed! (ze zat een de riem). De volgende dag was ze op diezelfde plek echt superalert.
Groetjes Rob
DogoDonna
Actief

Donna luisterd erg goed, ik train daar ook veel op. Ik vindt het belangrijk dat ik die dame onder controle blijf hebben én Donna vindt het geweldig om voor me te 'werken'. De trainer op de cursus vindt haar ook heel uitzonderlijk voor een Dogo :mrgreen: Hij kent ze alleen als zeer ongemotiveerd tijdens de oefeningen, maar onze vorige dogo teef vond het ook altijd geweldig tijdens de cursussen. Ik kan het dus niet met hem eens zijn wat dat betreft.

Toen ze dus weer bij me terug was na haar avontuur, heb ik haar snel aangelijnd en zijn we verder gaan wandelen. Ze was wel helemaal gestresst zeg maar, ze liep flink te briezen naast me (hoezo een bommetje). Dat doet ze trouwens tijdens de cursus ook als ze moet wachten bijv. meteen piepen en klagen dat het te lang duurt :mrgreen: Ze heeft een ontzettend gedreven temperament. over enthousiast, tegen het nerveuze aan. Ze loopt in huis ook steeds met je mee. Voorbeeld: ze ligt op het vloerkleed op een bot te knabbelen, dan hoef ik maar op te staan om een glas limonade te halen of ze staat al bij me om te zien wat ik aan het doen ben. Maar door er veel gerichte oefeningen mee te doen is dat al veel minder geworden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”