Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
beroerd van eerste keer rauwe groenten?
Moderator: moderatorteam
beroerd van eerste keer rauwe groenten?
Ik heb Bob eerder brokjes gegeven, ook tafelresten (gekookte of gebakken groenten, rijst, aardappel) diepvriesvlees, bullepees en kluiven.
Nu voor de eerste keer door de pens rauwe (door keukenmachine fijngemalen) broccoli.
Hij ligt er nogal ongelukkig bij nu.
Liep een beetje te krampen, dat lijkt ie vaker te hebben van pens?!
Kan dit te zwaar vallen? Is gekookt niet lichter verteerbaar?
Of langzaam opbouwen???
Nu voor de eerste keer door de pens rauwe (door keukenmachine fijngemalen) broccoli.
Of langzaam opbouwen???
Re: beroerd van eerste keer rauwe groenten?
je geeft zelf al aan dat hij het vaker heeft met pensEvavT schreef:Ik heb Bob eerder brokjes gegeven, ook tafelresten (gekookte of gebakken groenten, rijst, aardappel) diepvriesvlees, bullepees en kluiven.
Of langzaam opbouwen???

dan ligt het dus niet ana de groente, maar ana de pens.
qyan lust geen pens, althans, hij heeft het ooit gegeten, maar werd hier misselijk van.
nu eet ie het dus niet meer.
sommige honden krijgen gasvorming van pens.
dus misschien idd de pens heel langzaam opbouwen, koken heeft gene enkele zin, kan je het net zo goed niet geven

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, de waarde van pens zit hem juist in het rauwe verteerde groen in die maag. De maaghuls zelf heeft geen voedingswaarde. Dus als je hond er niet tegen kan is het beter om het niet te geven, dan dat je het gaat koken. Aan de andere kant is brocoli volgens mij een koolsoort en kan dus best zwaar vallen. Ik zou brocoli zelf niet veel geven, mischien een beetje door een totale groente mix heen, maar niet een grote hoeveelheid. Dan kan je beter een beetje andijvie of courgette of ander groenvoer pureren en proberen te geven. En niet teveel hoor, want zoveel groen hebben honden nou ook weer niet nodig. Eetlepeltje bij hun voer is meer dan voldoende voor een middelmaat hond. 

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
- Peet2
- Zeer actief
Sommige honden hebben een minder sterk darmgestel en kunnen die harde vezels uit de groente gewoon niet goed aan. Beau gaat verschrikkelijk winden & aan de race van groentemix, reden voor mij waarom ik KVV geef en niet Barf.
Als je dan toch groente of fruit wilt geven, geef dan zachtere soorten of heel even kort de kook er over. Blijft hij winderig of diarree krijgen, dan gewoon niet meer doen. Hij is er dan toch overgevoelig voor en je doet hem er dan geen plezier mee. Geef hem dan liever KVV (Rodi, Carnibest, Bibi). Daar zit ook groente in, maar die is zo fijngemalen dat hij er geen last van zal hebben (althans, Beau niet...)
Peet
Als je dan toch groente of fruit wilt geven, geef dan zachtere soorten of heel even kort de kook er over. Blijft hij winderig of diarree krijgen, dan gewoon niet meer doen. Hij is er dan toch overgevoelig voor en je doet hem er dan geen plezier mee. Geef hem dan liever KVV (Rodi, Carnibest, Bibi). Daar zit ook groente in, maar die is zo fijngemalen dat hij er geen last van zal hebben (althans, Beau niet...)
Peet

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Voor een mens is brocoli heilzaam voor de darmen en bonen dan weer niet.Golden Stanley schreef:Broccoli kan geen kwaad, vooral niet als je het pureert waardoor het beter verteert. Stanley krijgt het erg vaak en heeft er totaal geen last van (en had altijd gevoelige darmen). Ik denk eerder dat het aan de verse pens ligt.
Misschien is dat bij een hond ook zo ??
Heb ook al gezien als hij diepvriesvoer krijgt Pens compleet dat hij daar ook wat meer last van heeft.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
Heeft Stanley ook nog steeds. Hij krijgt nu zeker 5 dagen 's avonds Energique Compleet en/of Rodi Groente of Lamshart. Bij de Energique en Rodi Groente geef ik er niks extra's aan groenten bij, maar bij de Rodi Lamshart geef ik groente of rijst. De Rodi Pens geef ik wel 's om af te wisselen en daar reageert hij gelijk op. Tussen de middag krijgt hij vaak zo'n gepureerde groenteprut van brocoli en wortels of op z'n brokkendagen gekookte sperciebonen, witlof en doperwten/wortels. Gaat tot nu toe hartstikke goed.Mama Sanneke schreef:Voor een mens is brocoli heilzaam voor de darmen en bonen dan weer niet.Golden Stanley schreef:Broccoli kan geen kwaad, vooral niet als je het pureert waardoor het beter verteert. Stanley krijgt het erg vaak en heeft er totaal geen last van (en had altijd gevoelige darmen). Ik denk eerder dat het aan de verse pens ligt.
Misschien is dat bij een hond ook zo ??
Heb ook al gezien als hij diepvriesvoer krijgt Pens compleet dat hij daar ook wat meer last van heeft.
Sanneke
-
- Erelid
- Contacteer:
Er zijn wat " regeltjes" als je groente aan je hond wilt geven.
alle groente soorten kan.het is de mate waarin je dit moet geven.
gebruik niet teveel van 1 groente in een prutje..gebruik dus zoveel soorten groente dat er niet 1 groente soort de overhand krijgt in een prutje.
Koolsoorten kan ook..maar gebruik maar 1 koolsoort in een prutje
Een hond heeft aan 1 eetlepel groente in zijn maaltijd genoeg
alle groente soorten kan.het is de mate waarin je dit moet geven.
gebruik niet teveel van 1 groente in een prutje..gebruik dus zoveel soorten groente dat er niet 1 groente soort de overhand krijgt in een prutje.
Koolsoorten kan ook..maar gebruik maar 1 koolsoort in een prutje
Een hond heeft aan 1 eetlepel groente in zijn maaltijd genoeg