Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vers vlees vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Roos
Zeer actief

vers vlees vraagje

Ongelezen bericht door Roos »

Hoi!

Roma en Scooby krijgen nu al een paar maanden ong. 3 dagen in de week carnibest. Nu doe ik het altijd zo. Ik haal een dag van te voren de staaf van 1 kg uit de vriezer en leg die in de koelkast om te ontdooien.
's avonds verdeel ik die staaf in 3 stukken (ze krijgen 1/3 kg per dag) en voor ik naar bed ga, haal ik het vlees voor de volgende ochtend er vast uit. Anders is het 's ochtends veel te koud voor ze. Het vlees is dan nog niet helemaal ontdooid. De volgende dag haal ik weer de staaf voor de dag erna uit de vriezer en leg die weer in de koelkast enz....
Dit kan toch zo op deze manier? Of is het niet verstandig om het vlees al de avond tevoren uit de koelkast te halen?
Ik vraag het maar even, omdat iemand tegen me begon te zeuren dat er dan teveel bacteriën in komen en dat dat gevaarlijk is :?
Is dat zo?

Volgens mij is dat onzin, het vlees ligt max. 9 uur buiten de koelkast en dan verdwijnt het in de hondenmagen. Ze zijn er iniedergeval nooit ziek van geweest. Sterker nog, ze zijn juist nooit meer ziek ;)
Wat ik me wel kan voorstellen is dat het in de zomer met hoge temperaturen misschien niet verstandig is, hoe ik het dan moet doen weet ik nog niet :?

Maarre wie helpt mij even hiermee? :-D
Afbeelding
qyan

Re: vers vlees vraagje

Ongelezen bericht door qyan »

Roos schreef:Hoi!

Roma en Scooby krijgen nu al een paar maanden ong. 3 dagen in de week carnibest. Nu doe ik het altijd zo. Ik haal een dag van te voren de staaf van 1 kg uit de vriezer en leg die in de koelkast om te ontdooien.
's avonds verdeel ik die staaf in 3 stukken (ze krijgen 1/3 kg per dag) en voor ik naar bed ga, haal ik het vlees voor de volgende ochtend er vast uit. Anders is het 's ochtends veel te koud voor ze. Het vlees is dan nog niet helemaal ontdooid. De volgende dag haal ik weer de staaf voor de dag erna uit de vriezer en leg die weer in de koelkast enz....
Dit kan toch zo op deze manier? Of is het niet verstandig om het vlees al de avond tevoren uit de koelkast te halen?
Ik vraag het maar even, omdat iemand tegen me begon te zeuren dat er dan teveel bacteriën in komen en dat dat gevaarlijk is :?
Is dat zo?

Volgens mij is dat onzin, het vlees ligt max. 9 uur buiten de koelkast en dan verdwijnt het in de hondenmagen. Ze zijn er iniedergeval nooit ziek van geweest. Sterker nog, ze zijn juist nooit meer ziek ;)
Wat ik me wel kan voorstellen is dat het in de zomer met hoge temperaturen misschien niet verstandig is, hoe ik het dan moet doen weet ik nog niet :?

Maarre wie helpt mij even hiermee? :-D
ik deed het eerst precies hetzelfde als jij, maar heb dit veranderd.
(dit moet wel heel schokkend worden voor degene die beweert dat er te veel bacterien in komen :mrgreen:
maar het ligt hier nog langer buiten de koelkast als 9 uur 8O :mrgreen:
qyan vindt dat namelijk lekkerder, omdat het dan niet meer koud is, lekker op kamertemperatuur.
en uh, hij is er nog nooit ziek van geworden.
zomers gaat het idd weer anders.
1,5 dag vantevoren leg ik het vlees in de ijskast. in de ijskast laat ik het helemaal ontdooien en na 1,5 dag in de ijkast te hebben gelegen en dus al helemaal ontdooid en zacht is, leg ik 2 uur vantevoren uit de ijskast wat hij moet hebben en de rest laat ik liggen.
Roos
Zeer actief

qyan schreef:
(dit moet wel heel schokkend worden voor degene die beweert dat er te veel bacterien in komen :mrgreen:
qyan vindt dat namelijk lekkerder, omdat het dan niet meer koud is, lekker op kamertemperatuur.
okee dus het valt wel mee zoals ik het doe :mrgreen:
Ik moest het volgens hem maar in warm water leggen om het op temperatuur te krijgen.
1,5 dag vantevoren leg ik het vlees in de ijskast. in de ijskast laat ik het helemaal ontdooien en na 1,5 dag in de ijkast te hebben gelegen en dus al helemaal ontdooid en zacht is, leg ik 2 uur vantevoren uit de ijskast wat hij moet hebben en de rest laat ik liggen.
ja zomers zal ik het inderdaad anders moeten doen. Vroeger uit de vriezer halen is een goed idee en dan een paar uurtjes van te voren buiten de koelkast. Dat ga ik dan zo ook maar doen denk ik. Krijgen ze 's ochtends wel wat leter te eten :oeps: maar dat moet kunnen :mrgreen:
dankjewel voor je antwoord :ok:
Afbeelding
qyan

Roos schreef:
qyan schreef:
okee dus het valt wel mee zoals ik het doe :mrgreen:
Ik moest het volgens hem maar in warm water leggen om het op temperatuur te krijgen.
ja zomers zal ik het inderdaad anders moeten doen. Vroeger uit de vriezer halen is een goed idee en dan een paar uurtjes van te voren buiten de koelkast. Dat ga ik dan zo ook maar doen denk ik. Krijgen ze 's ochtends wel wat leter te eten :oeps: maar dat moet kunnen :mrgreen:
dankjewel voor je antwoord :ok:
mwah, soms vergeet ik het weleens op tijd uit de vriezer te halen en dan leg ik het ook in een bak boven ene grote pan warm water, of gewoon ff simpel op de kachel.
gaat ook nog lekker stinken dan, en dan wordt het voor de hond nog lekkerder :mrgreen:
maar volgens mij valt het met de bacterien en dat het slecht is allemaal wel mee.
qyan is snel ziek, maar dat is nog nooit de oorzaak geweest ;)
qyan eet pas tussen 11 en 12 uur in de na-ochtend (wil eerder niet eens eten), dus kan het er makkelijk ene paar uur vantevoren uitleggen
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Ik haal het versvlees 's avonds uit de diepvries en laat het op het aanrecht ontdooien, 's morgens krijgt hij de helft en de rest zet ik terug in de ijskast tot een uurtje voor het avondeten
groetjes!Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Ik haal het ook s'avonds uit de vriezer om het te ontdooien.

Nog nooit problemen gehad ;)
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Roos
Zeer actief

maar het vlees is als ik het uit de koelkast haal al bijna helemaal ontdooid he.
Maargoed de hondjes doen het prima op deze manier dus ik laat het gewoon zo.
Alleen in de zomer zal ik het anders aanpakken.
En ik geef Scooby voortaan gewoon weer brokken mee voor het weekend
dan is dat ook weer opgelost.

bedankt voor het meedenken :ok:
Afbeelding
qyan

Roos schreef:maar het vlees is als ik het uit de koelkast haal al bijna helemaal ontdooid he.
Maargoed de hondjes doen het prima op deze manier dus ik laat het gewoon zo.
Alleen in de zomer zal ik het anders aanpakken.
En ik geef Scooby voortaan gewoon weer brokken mee voor het weekend
dan is dat ook weer opgelost.

bedankt voor het meedenken :ok:
maakt toch niet uit.
als je honden er niet ziek van worden ;)
ze vinden het zo trouwens alleen maar lekkerder :mrgreen:
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

ik haal het 's avonds ui de vriezer en geef het de volgende avond pas, ik bewaar het niet in de koelkast. Maar straks in de zomer weer wel natuurlijk
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik haal het 's avonds uit de vriezer en laat het in een dichte bak buiten de koelkast ontdooien. Dan krijgen ze 's ochtends hun deel en de rest gaat in de koelkast.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Hier wordt het ´s avonds ook uit de vriezer gehaald en buiten de koelkast in een gesloten bak ontdooid.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”