Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond verandert in K-keffertje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tutjehola
Actief

Hond verandert in K-keffertje

Ongelezen bericht door tutjehola »

Even een vraag. Ik liep vanochtend met Willem buiten, samen met twee anderen honden en hun bazen. Normaal gaat dat altijd goed, maar vandaag begon Willem tegen 1 van de twee honden enorm te keffen, met opgetrokken lip. Het leek mij dat hij dat deed zodra die hond bij mij in de buurt kwam. Kan dat verdedigen zijn gweest van de baas (staan teckels wel om bekend), en hoe krijg ik dat eruit.

Ik wil nml. niet dat hij tegen alles blaft en gromt wat in mijn buurt komt, en ik ben ook bang dat hij als hij zo doorgaat een hond of kind pakt die te dicht bij mij in de buurt komt.

Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, daarom mijn vraag.

De hond waar hij zo lelijk tegen deed was trouwens een reu, de andere een teef. Willem is zelf een reu. Alle honden liepen los.
Ik had in mijn zak brokjes(zoals altijd) die ik als beloning gebruik. Ik weet niet of dit ertoe doet, maar dit om zoveel mogelijk info te geven.
Willem, Nixs, Noppes.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wat ik doe als sam gek doet is zijn aandacht pakken en ervoor zorgen dat ik veel interessanter ben dan datgene waar hij het op heeft.

als ik zijn interesse heb beloon ik hem heel erg waardoor ik nog leuker ben.

na dit 100 keer gedaan te hebben komt hij zo gauw als hij wat ziet naar je toe omdat hij weet dat er wat te halen valt.
Afbeelding
tutjehola
Actief

Ongelezen bericht door tutjehola »

Het punt is niet dat hij wegloopt, hij loopt ongeveer op mijn hielen naar die andere hond te keffen.
Ik denk dan juist niet dat het slm is om voer aan te bieden, dat lijkt me juist problemen geven, en nogmeer reden voor gevecht
Willem, Nixs, Noppes.
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Wat ik met Mo doe is het gedrag meteen doorbreken voordat het een gewoonte gedrag wordt. Zodra ik merk dat ze dit soort gedrag gaat vertonen de andere kant oplopen en haar vrolijk mee roepend, wanneer ze naar mij toekomt belonen met iets lekkers en voorlopig even een weekje niet met die honden eigenaren oplopen. Langzaam weer opbouwen. Bij haar werkt het erg goed. In het begin was het een echte haaibaaitje tegenover andere honden, daar is nu niets meer van te merken :-D

Roosje
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Het ligt toch ook wel een beetje aan de situatie denk ik. Tom is normaal geen kefhond, maar wanneer hij tijdens het spelen gigantisch genegeerd wordt door een andere hond wil hij nog wel eens blaffen. 'kom nou spelen!' Maar aangezien jij zegt dat willem zijn lip optrekt zal het geen speelse uitdaging zijn.
Toch vertoonde hij dit gedrag niet tegen het teefje dat er ook bij liep he? Hij was alleen op de reu gericht. Tja...toch een beetje strijd onderling? Reu tegen reu, wie is het stoerst?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”