Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ADVIES GEVRAAGD KARA
Moderator: moderatorteam
- Flint
- Actief
ADVIES GEVRAAGD KARA
Al een tijdje loop ik met het idee een derde hond aan te schaffen. Heb een tijd nagedacht over een pup maar had daar altijd een dubbel gevoel bij. Ik heb al 2 honden die ik van pup af aan heb en als ik ze niet had genomen had een ander ze wel aangeschaft want puppies blijven schattig. Nu zag ik gisteren het topic bij hond en leed over Kara. http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Ik heb er een nacht over geslapen en met mijn vriend erover gehad en we zitten te denken om dit beestje een fijn tehuis te geven. Nu is mijn vraag: ik heb al 2 reuen (met ballen, letterlijk en figuurlijk), is het dan wel verstandig om er nog een reutje bij te nemen? En wij gaan van 1 t/m 8 mei op vakantie met onze kerels. Nu denk ik dat we dit hondje toch sowieso niet zo snel meekrijgen want ik heb begrepen dat hij nog in Turkije zit, maar het leek me niet verstandig om Kara mee te nemen op vakantie, mocht hij hier al eerder kunnen komen. Wat denken jullie? Ik heb nog 100 andere vragen maar dit zijn zo de eerste 2 die in me opkomen.
Gr. Liesbeth
Ik heb er een nacht over geslapen en met mijn vriend erover gehad en we zitten te denken om dit beestje een fijn tehuis te geven. Nu is mijn vraag: ik heb al 2 reuen (met ballen, letterlijk en figuurlijk), is het dan wel verstandig om er nog een reutje bij te nemen? En wij gaan van 1 t/m 8 mei op vakantie met onze kerels. Nu denk ik dat we dit hondje toch sowieso niet zo snel meekrijgen want ik heb begrepen dat hij nog in Turkije zit, maar het leek me niet verstandig om Kara mee te nemen op vakantie, mocht hij hier al eerder kunnen komen. Wat denken jullie? Ik heb nog 100 andere vragen maar dit zijn zo de eerste 2 die in me opkomen.
Gr. Liesbeth
Gr. Liesbeth

- Flint
- Actief
Dankjewel voor je reactie! Nee, ik wil deze hond niet perse omdat ie zielig is, maar wel omdat ik vind dat ik nu wel eens iets mag bijdragen aan de hulp aan honden die het een stuk minder goed hebben dan de pups die ik in huis heb gehaald. En natuurlijk wil ik de hond eerst zien, het liefst met mijn honden erbij als dat mag. Ik weet dat wanneer het bij het eerste contact niet geweldig verloopt ik niet meteen moet wanhopen, maar ik ben er eigenlijk niet zo heel erg bang voor aangezien mijn honden met de meeste honden heel goed kunnen. En dit hondje is nog heel jong, heeft afgrijselijke dingen meegemaakt die ik absoluut niet zal onderschatten, maar is het geen voordeel dat het nog een pup is of zie ik het dan te rooskleurig?Martijn schreef:Je moet in ieder gevaal geen hond erbij nemen omdat hij zielig is.
Je zei dat je al een tweede hond wilde dus dat zit wel goed. Maar het is beter om eerst te gaan bekijken wat voor hond je dan wilt en dan pas de hond te gaan zoeken.
Of het een probleem is om drie reuen in huis te houden ligt erg aan de reuen die je nu al hebt. De typische Turkse zwerver zijn behoorlijk pittig met andere honden maar of dat ook voor deze pup gaat gelden blijft de vraag. Dat weet je nooit helemaal zeker. De derde hond blijft een gok. Je kunt ook problemen krijgen tussen je reuen als je een teefje neemt.
Zelf vind ik het eigenlijk niet zo heel verstandig om toe te zeggen dat je een hond opneemt zonder hem in levende lijve gezien te hebben.
Je kunt een hond niet "vangen"in een klein beschrijvinkje van 20 regels.
Ik denk dat jullie jezelf de vraag moeten stellen of jullie het aankunnen en aanwillen dat er wat probleempjes tussen de honden ontstaan en dan hopen dat het niet zo is.
Het kan een van de beste keuzes zijn die je ooit maakt maar het kan ook verkeerd gaan. Ben je er dan de mens naar om afdoende maatregelen te treffen ten bate van je huidige honden en Kara?
Ik denk dat je dit zelf moet bedenken en niet te positief moet inschatten.
Als je je er dan nog met een gerust hart aan durft te wagen zou ik er voor gaan. Soms kom je gewoon de juiste hond tegen en dan moet je de sprong wagen.
Gr. Liesbeth
Gr. Liesbeth

ik juist allemaal bewust reuen, niet alleen voor het onderling gedrag maar vooral voor het werk.
maar hier gaat het prima, heb 8 reuen in huis en af en toe een logeer teefje, maar die moet toch apart.
wanneer jij de baas bent over de roedel zal het geen probleem opleveren, en af en toe moet er even gesnauwd worden wie waar op de ladder staat, maar dat zijn geen echte gevechten (tenminsten 90% niet) maar met teven heb je dat constant, die gaan constant tegen elkaar in, en wanneer die bezig zijn dan gaan ze door tot het einde. reuen niet, die draaien een paar keer, grommen doen eens een uitval en meestal is dan oko gelijk weer voor een paar weken over.
maar hier gaat het prima, heb 8 reuen in huis en af en toe een logeer teefje, maar die moet toch apart.
wanneer jij de baas bent over de roedel zal het geen probleem opleveren, en af en toe moet er even gesnauwd worden wie waar op de ladder staat, maar dat zijn geen echte gevechten (tenminsten 90% niet) maar met teven heb je dat constant, die gaan constant tegen elkaar in, en wanneer die bezig zijn dan gaan ze door tot het einde. reuen niet, die draaien een paar keer, grommen doen eens een uitval en meestal is dan oko gelijk weer voor een paar weken over.
- majelle
- Zeer actief
Je schreef dat je je hond eerst wilt laten kennismaken met je eigen honden.Flint schreef:Dankjewel voor je reactie! Nee, ik wil deze hond niet perse omdat ie zielig is, maar wel omdat ik vind dat ik nu wel eens iets mag bijdragen aan de hulp aan honden die het een stuk minder goed hebben dan de pups die ik in huis heb gehaald. En natuurlijk wil ik de hond eerst zien, het liefst met mijn honden erbij als dat mag. Ik weet dat wanneer het bij het eerste contact niet geweldig verloopt ik niet meteen moet wanhopen, maar ik ben er eigenlijk niet zo heel erg bang voor aangezien mijn honden met de meeste honden heel goed kunnen. En dit hondje is nog heel jong, heeft afgrijselijke dingen meegemaakt die ik absoluut niet zal onderschatten, maar is het geen voordeel dat het nog een pup is of zie ik het dan te rooskleurig?Martijn schreef:Je moet in ieder gevaal geen hond erbij nemen omdat hij zielig is.
Je zei dat je al een tweede hond wilde dus dat zit wel goed. Maar het is beter om eerst te gaan bekijken wat voor hond je dan wilt en dan pas de hond te gaan zoeken.
Of het een probleem is om drie reuen in huis te houden ligt erg aan de reuen die je nu al hebt. De typische Turkse zwerver zijn behoorlijk pittig met andere honden maar of dat ook voor deze pup gaat gelden blijft de vraag. Dat weet je nooit helemaal zeker. De derde hond blijft een gok. Je kunt ook problemen krijgen tussen je reuen als je een teefje neemt.
Zelf vind ik het eigenlijk niet zo heel verstandig om toe te zeggen dat je een hond opneemt zonder hem in levende lijve gezien te hebben.
Je kunt een hond niet "vangen"in een klein beschrijvinkje van 20 regels.
Ik denk dat jullie jezelf de vraag moeten stellen of jullie het aankunnen en aanwillen dat er wat probleempjes tussen de honden ontstaan en dan hopen dat het niet zo is.
Het kan een van de beste keuzes zijn die je ooit maakt maar het kan ook verkeerd gaan. Ben je er dan de mens naar om afdoende maatregelen te treffen ten bate van je huidige honden en Kara?
Ik denk dat je dit zelf moet bedenken en niet te positief moet inschatten.
Als je je er dan nog met een gerust hart aan durft te wagen zou ik er voor gaan. Soms kom je gewoon de juiste hond tegen en dan moet je de sprong wagen.
Gr. Liesbeth
Ik weet niet of het nu nog zo is maar aai haalt de hond uit het buitenland en overhandigd hem aan je bij het meetingpoint op schiphol. Meestal zijn ze dan nog suf van de slaapmiddelen die ze voor de reis gekregen hebben.
Van kennismaken met je andere honden is dan uiteraard geen sprake.
De overhandiging op schiphol neemt ook niet zoveel tijd in beslag. Je zoekt welke hond van jou is en tekend de verklaring.
Zelf zou ik het fijner vinden om voor een hond te kiezen die reeds in een opvanggezin is geplaatst omdat je dan idd kunt kennismaken. Dan is tenminste wat ik zou doen. Overgens heb ik het gedaan op de manier die ik helemaal bovenin beschreef.
Groetjes majelle
- Flint
- Actief
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb contact gehad met de stichting en ze willen dit hondje in principe meteen in het gezin plaatsen en liever niet eerst in een gastgezin, waar ook wel wat voor te zeggen is natuurlijk. Dan gaat het voor mij dus niet door, want ik wil de hond eerst zien, met en zonder mijn eigen honden, want ik wil niet over 1 nacht ijs gaan.
Gr. Liesbeth
Gr. Liesbeth
Gr. Liesbeth

- majelle
- Zeer actief
Denk dat dat een verstandige beslissing is. Als je je zinnen gezet hebt op een buitenlandse hond andere stichtingen en soms ook aai heeft honden reeds in opvang hier in nederland zitten. Dan kun je dus wel kennismaken.
Maar qua herplaatsingshondjes is er keuze zat hoor, zowel nederlandse als buitenlandse dus succes met je zoektocht.
groetjes majelle
Maar qua herplaatsingshondjes is er keuze zat hoor, zowel nederlandse als buitenlandse dus succes met je zoektocht.
groetjes majelle
he wat jammer kunnen ze niet iets regelen voor kara want ik vind het raar dat ze hem meteen willen plaatsen en zeker als ze een gezin willen waar al honden aanwezig zijn.
lijkt me logisch dat mensen eerst willen kijken hoe de hond is.
vind dit een domme fout van de stichting.
tis een leuk hondje en had haar zo graag een thuis gegunt.
lijkt me logisch dat mensen eerst willen kijken hoe de hond is.
vind dit een domme fout van de stichting.
tis een leuk hondje en had haar zo graag een thuis gegunt.