Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

WAT TE DOEN!!!!!!!!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

whoopy
Zeer actief
Contacteer:

WAT TE DOEN!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door whoopy »

whooper is echt volwassen aan het worden :? hahahha hij veranderd echt maar dat is ook logische maar....... hij krijgt ook karaktereigenschappen waar ik niet echt van hou en wat ik ook drastisch af moet gaan leren.

de laatste dagen is hij zeer fel op bescherming van zijn eten tegenover onze andere hond. ik geef ze nu dan ook gewoon ver uit elkaar hun eten en in verschillende vertrekken van het huis.

maar nu wilde alain en ook ik vanochtend zijn kong pakken die in zijn mand lag en nou gromde hij ook tegen ons. en dat wil ik dus absoluut niet hebben.

ff een vraagje aan mensen die ervaring hebben met dit verschijnsel en die het opgelost hebben!! hoe leer je dit het beste af. :ok: alvast bedankt :ok:

voor de mensen die het nog niet weten: whooper is een bullterrierreu van nu bijna 11 maanden
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

ben ik nou de enige met zo'n eigenwijs beest :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

waarschijnlijk niet. die van mij is ook eigenwijs, maar zal nooit tegen mij grommen.

hij heeft dat 1 keer gedaan en toen heb ik hem flink aangepakt.

ik denk dat het hard genoeg was want hij heeft het niet meer gedaan.

ik heb hem flink bij zijn nekvel gegrepen, opgetilt en hem met een lage harde stem voor alles uitgescholden wat ooit uitgevonden is..

de eerste 2 uur daarna moest ie niks van me weten, maar hij heeft het nooit meer gedaan...
Afbeelding
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

hij mag dit dus absoluut niet doen. Jij meot de baas blijven. Die kong heb je die nog wel gepakt. Want dat moet je dus wel doen anders krijgt hij zijn zin
doggies for ever
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:waarschijnlijk niet. die van mij is ook eigenwijs, maar zal nooit tegen mij grommen.

hij heeft dat 1 keer gedaan en toen heb ik hem flink aangepakt.

ik denk dat het hard genoeg was want hij heeft het niet meer gedaan.

ik heb hem flink bij zijn nekvel gegrepen, opgetilt en hem met een lage harde stem voor alles uitgescholden wat ooit uitgevonden is..

de eerste 2 uur daarna moest ie niks van me weten, maar hij heeft het nooit meer gedaan...
nou dat heb ik dus ook gedaan en meteen zijn speeltje afgepakt, maar zeg nooit dat ze nooit naar je zullen grommen want dat zei ik ook altijd en je ziet maar. ik heb hem flink aangepakt, maar ondertussen heeft hij wel naar mij gegromd. je merkt dat hij nu echt alles uit gaat proberen :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

je kan de harde methode proberen, dus kwaad worden en de kong afpakken. dat kan werken. maar dat kan ook niet werken. want hij heeft nu echt reden om te grommen als hij z'n kong heeft. dat kan escaleren en dan ben je verder van huis.

je kan de zachte methode proberen, kong ruilen voor iets lekkers zonder al te veel bombarie.

eigenlijk moet je gewoon van die kong afblijven. die heb jij gegeven en nu is hij van hem.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:je kan de harde methode proberen, dus kwaad worden en de kong afpakken. dat kan werken. maar dat kan ook niet werken. want hij heeft nu echt reden om te grommen als hij z'n kong heeft. dat kan escaleren en dan ben je verder van huis.

je kan de zachte methode proberen, kong ruilen voor iets lekkers zonder al te veel bombarie.

eigenlijk moet je gewoon van die kong afblijven. die heb jij gegeven en nu is hij van hem.
ja ik zou het kunnen proberen om te ruilen maar ik ben bang dat hij dan denkt beloond te worden voor het grommen.

ik ben het er niet mee eens dat ik van die kong moet afblijven omdat ik die gegeven heb. ik wil dat ik het kan afpakken wanneer ik dat wil. stel dat hij aan het spelen is er komt een kind die het af wil pakken? dan kan ik er wel bijstaan maar niks zo onvoorspelbaars als een kind en een hond.

daarbij vind ik ook dat hij niet naar mij heeft te grommen.

bedankt voor het meedenken :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

whoopy schreef: ja ik zou het kunnen proberen om te ruilen maar ik ben bang dat hij dan denkt beloond te worden voor het grommen.
dat ruilen moet je dan doen voordat hij aan het grommen slaat, he.
ik ben het er niet mee eens dat ik van die kong moet afblijven omdat ik die gegeven heb. ik wil dat ik het kan afpakken wanneer ik dat wil. stel dat hij aan het spelen is er komt een kind die het af wil pakken? dan kan ik er wel bijstaan maar niks zo onvoorspelbaars als een kind en een hond.
ook kinderen mogen niet zomaar naar een hond graaien als hij met iets eetbaars bezig is. dat kan je beter maar goed in de gaten houden.
tsja, dat doen ze wel. ik zou er niet zo'n punt van maken. wordt het alleen maar erger. ;)
Brenda V.
Actief

Ongelezen bericht door Brenda V. »

Hoi,

Ik zou ook als je iets af wilt pakken, het ruilen voor iets anders wat nog lekkerder is dan hetgeen hij op dat moment vast heeft. Wat er al gezegt is, wel ruilen voordat hij gromt anders beloon je hem er inderdaad voor.

Een hond heeft het volste recht om hetgeen te verdedigen wat hij bij zich heeft of waar hij mee bezig is. Dat komt vanuit zijn instinct. In een wolvenroedel mag ook de allerlaagste in de rang (wanneer alle hogere wolven zijn uitgegeten) wanneer hij eindelijk aan de restjes mag beginnen dat ook met z'n leven beschermen. Maar helaas is dat in onze maatschappij best moeilijk om goed mee om te gaan.

Succes!

De groetjes van Brenda
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

even of verwarring te voorkomen: het was niks eetbaars waardoor hij gromde hè!!! als whooper eet dan zit hij apart omdat ik vind dat hij ook het recht heeft om rustig te eten en om conflichten met orbis te voorkomen. :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Tja, ik zou het dus wel een probleem vinden als de hond naar mij gromt. Tagor heeft er ook af en toe een handje van dat ie de baas probeert te zijn terwijl ik hem een commando geef. B.v. als hij buiten ligt met zijn doek en ik hem opdraag naar binnen te gaan en zijn doek mee te nemen. Heel demonstratief loopt hij dan weg met een houding van: doe het lekker zelf. Bij een herhaling van het commando wil hij dan gaan grommen, puur uit protest. Dan heeft ie dus een verkeerde aan mij. Dan gaat ie plat en 'grom' ik terug. Ik ben n.l. nog altijd de baas over hem en ik ben vrij makkelijk maar als ik iets zeg dan gebeurt het toch echt.
Zelf hebben wij b.v. ook de voerbaktraining gegeven door de helft van zijn portie brokken te geven. Dan moest ie even stoppen met eten. Ging dat zonder protest dan kreeg ie meer voer (dus zijn beloning). Bromde ie, dan moest ie dus wachten tot ie stopte met brommen en dan mocht ie verder eten. Hij had op die manier heel vlot door dat het weghalen van zijn voerbak echt geen reden van protest was. In tegendeel!
Afbeelding
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Ik zou het echt nooit pikken als mijn hond gromt hoor... ik ben de baas en dat heeft hij te weten... Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat te doen, bij Bob zeiden ze in het asiel dat je met het speeltje hoog moest gaan lopen, bijvoorbeeld boven je hoofd dragen, zodat hij ziet dat jij de baas bent, en als je het dan geeft, mag hij er even mee spelen, en dan na een half uurtje ofzo, moet je het weer afnemen, zodat hij weet dat het ten aller tijde van jou is.... Geen idee of hetw erkt, zoals iedereenw eet was Bob helaas erg snelw eer weg...
Afbeelding
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

je kan het natuurlijk omruilen maar dan moet je het wel op het goede moment doen en dat is heel moeilijk. bv jij pakt net de kong en legt het brokje neer en hij gromt en rent op het brokje af jaa dan is hij toch echt beloont. je hebt dan echt geen tijd meer om het brokje weg te pakken. Dus ik zou het niet inruilen omdat er een hele grote kans is dat de hond denk dat je hem beloont
doggies for ever
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Denk dat Whooper in zijn vuistje lacht wanneer je aan de slag gaat met de ruilmethode. Bullterriers zijn slim genoeg om flink gebruik te maken van zo'n situatie. Denk dat het probleem nu ook niet zo zeer die kong is maar het gedrag van Whooper in het algemeen. Gewoon lekker puberen zeg maar. Dus ik zou me niet richten op het trainen met die kong afpakken, ik zou gewoon in het algemeen de regeltjes weer even wat strakker trekken. Dat er in ieder geval geen twijfel is over wie de baas in huis is. Sterkte en succes! :ok:
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Dus je hebt een lekkere puber in huis. Ik zou inderdaad de regeltje weer wat straker aantrekken. Niets lekker zonder een opdrachtje uit te voeren. Lekker even met em trainen.

Het is voor hem ook veel fijner om zo snel mogelijk te weten waar hij aan toe is. Hij is nu namelijk aan het kijken of hij niet een trapje hoger kan komen. Hoe sneller jij hem duidelijk maakt dat dat niet de bedoeling is hoe beter voor jullie beide.

Veel succes :ok:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

linlin schreef:
whoopy schreef: ja ik zou het kunnen proberen om te ruilen maar ik ben bang dat hij dan denkt beloond te worden voor het grommen.
dat ruilen moet je dan doen voordat hij aan het grommen slaat, he.
ook kinderen mogen niet zomaar naar een hond graaien als hij met iets eetbaars bezig is. dat kan je beter maar goed in de gaten houden.
tsja, dat doen ze wel. ik zou er niet zo'n punt van maken. wordt het alleen maar erger. ;)
ik zou het dus nooit accpeteren dat een hond naar mij gromt. Dat gebeurd hier simpelweg niet. Er mag een heleboel, maar grommen hoort daar dus absoluut niet bij. Ik heb het idee dat Whooper je gewoon aan het uitproberen is. Dingo heeft ook zo'n periode gehad op die leeftijd, en ik heb hem dus zoals Massam ook schrijft "goed"aangepakt. Daarna nooit meer problemen(grote) mee gehad.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Dat het niet rasgebonden is mag duidelijk zijn als ik vertel dat Diesel ook wel eens naar mij/Maurits heeft gegromd.
Maar dat had dan weer niet met eten te maken, maar meneer wilde knokken met aartsrivaal en megaknokker ( jaja, ook een retriever, zijn ook zukke goedzakken :V ) en omdat hij dat niet mocht begon hij tegen mij. Stompkop. Ik hanteer het fors aanpakken als hij tegen mij ingaat.
Maar ik denk dat je meer hebt aan tips van mensen met een soortgelijk ras. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”