Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

moritz wordt weer herplaatst!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Patricia Baerloo
Vaste gebruiker

moritz wordt weer herplaatst!!

Ongelezen bericht door Patricia Baerloo »

hallo allemaal
een tijdje geleden heb ik hier bericht over onze vorige hond Moritz; de Golden Retriever met gestoorde agressie.
Tot mijn stomme verbazing zag ik hem zojuist weer worden aangeboden op het internet... In de tekst doet men voorkomen of het met een baas die zich boven hem stelt allemaal wel weer goed komt. Bovendien staat er in dat hij terug is gebracht omdat hij zijn vorige eigenaar een keer gebeten zou hebben.
In werkelijkheid hebben wij alle dominantieregels die er maar zijn toegepast en ging dat onder normale omstandigheden ook prima, totdat hij een "aanval" kreeg, en heeft hij niet zomaar een keer gebeten maar heeft hij keer op keer klaargestaan om ons naar de keel te vliegen. Bovendien waren wij al de derde eigenaar...
Uit jullie reacties bleek al dat jullie het met mij eens zijn dat hij gestoorde agressie en geen gewone dominante agressie vertoont. Dit is dus gewoon echt gevaarlijk en ik vind daarom dat het asiel zijn verantwoordelijkheid moet nemen.
Ik heb direct het asiel gebeld en om toelichting gevraagd. Maar zij willen hem dus perse nog een kans geven, ongeacht de consequenties. Ik heb ook gezegd dat ik dit onverantwoord vind, maar ze gaat het dus weer proberen. Volgens mij is dit vragen om moeilijkheden! Wat vinden jullie van dit verhaal?!
groet, Patricia
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Wat vinden jullie van dit verhaal?!
Een tragisch voorbeeld van het niet nemen van haar verantwoordelijkheid door het asiel.

Ofwel er zit daar iemand die heel erg eigenwijs is, ofwel iemand die niet weet waar hij/zij mee bezig is.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Een hele gevaarlijke actie van het asiel :?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Ik zag laatst dat Bob ook weer herplaatst is, met hetzelfde verhaaltje onder zijn foto als die er stond voordat wij hem hadden, een 'niets aan de hand hondje die soms een beetje gromt"... Die mensen zullen zich wel rot schrikken als ze hem kennen, arme Honden, zitten ze binnen de kortste kerenw eer daar... :cry:
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Dat is weer enkele weken geleden hé dat je hem terug gebracht hebt naar het asiel.
Misschien dat hij zich in het asiel wel goed gedraagt, en dat ze hem daarom nog een kans willen geven.
Het is zo'n prachtige hond, jammer dat het zo gelopen is.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

IK ben net even gaan kijken op de site van het asiel in Leiden, maar daar staat Moritz toch niet aangeboden.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou het aankaarten bij de Dierenbescherming, als het een asiel is dat onder de DB valt.
taffie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door taffie »

hmm je vraagt je af of ze jullie wel serieus nemen belachelijk hoor, hier wordt de hond niet beter van! Vorig jaar zomer had ik hier 1 dag een asielhond, deze leek doof hij reageerde nl totaal niet op geen enkel geluid. Het werd helemaal niet serieus genomen door het asiel. Heb mijn handen van die hond afgetrokken, want als ik niet weet wat er is, kan ik er ook niet goed mee omgaan!
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

een paar jaar geleden heeft bij ons in de krant ook een artikel gestaan over een agressieve hond die nadat hij terug gebracht is, weer herplaatst is. De nieuwe eigenaren werden ook gebeten en kwamen er toen achter dat hij al eerder gebeten had. Ze hebben klacht ingediend tegen het dierenasiel.
Elvira
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

Ik vind het goed dat ze de hoop niet opgeven om de hond te herplaatsen. Maar zonder geode informatie te geven kan die hond nooit bij mensen komen die weten wat ze precies moeten doen en dit al vaker hebben meegemaakt
doggies for ever
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Ik vind het triest dat ze de ernst van het probleem niet inzien. Wat als Moritz nu geplaatst wordt bij een gezin met kleine kids?
En daarbij: dat geleur met die hond....straks gaat hij van baas naar baas :cry:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

nici schreef:Ik vind het goed dat ze de hoop niet opgeven om de hond te herplaatsen. Maar zonder geode informatie te geven kan die hond nooit bij mensen komen die weten wat ze precies moeten doen en dit al vaker hebben meegemaakt
Soms is het eerlijker naar de hond én de adoptanten toe om de hoop op herplaatsing wél op te geven. Moritz is een goed voorbeeld van een hond waarbij het opgeven van die hoop de enige juiste weg lijkt.

Ten koste van álles een hond willen plaatsen heeft niets met dierenbescherming te maken.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

zou zo'n hond niet in een roedel kunnen leven van alleen maar honden?

ik weet niet hoeveel er daar van zijn. dat iemand een stuk grond heeft en daar lekker een roedel heeft lopen. zal wel niet veel zijn in ons volle landje.
little-wolf
Zeer actief

tja. ik weet niet watie heeft meegemaakt. maar zou het niet zo kunnen zijn datie een een roedel wel gewoon duidelijk zijn plaats zal weten?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

honiahaka-kuckunniwi schreef:tja. ik weet niet watie heeft meegemaakt. maar zou het niet zo kunnen zijn datie een een roedel wel gewoon duidelijk zijn plaats zal weten?
Moritz kán niet op zijn plaats gezet worden. Niet door mensen, en niet door honden.

Zolang als hij geen last krijgt van zijn opspelende gestoorde agressie kan dat wel, maar op zijn moeilijke momenten komt op zijn plaats zetten helemaal niet aan de orde. Op zulke momenten gaat het om iets anders.

Voor zulke honden is gewoon geen plaats te vinden waar zij zonder problemen lekker oud kunnen worden en een normaal leven kunnen leiden. Dit is een gegeven, en dat dient ingezien en geaccepteerd te worden door degenen die voor hem en zijn daden verantwoordelijk zijn.
little-wolf
Zeer actief

Inge O schreef:
honiahaka-kuckunniwi schreef:tja. ik weet niet watie heeft meegemaakt. maar zou het niet zo kunnen zijn datie een een roedel wel gewoon duidelijk zijn plaats zal weten?
dat is met moritz wel juist het probleem, honia-en -de-rest :mrgreen: : het probleem is niet dat hij zijn plaats niet weet, het probleem is dat deze sociale regeltjes voor hem niet meer aan de orde zijn. bij een storing moet je echt denken aan een letsel/afwijking in de hersenen, en daar is geen remedie tegen opgewassen.
jammer. echt zonde voor die hond.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

honiahaka-kuckunniwi schreef:
Inge O schreef:
dat is met moritz wel juist het probleem, honia-en -de-rest :mrgreen: : het probleem is niet dat hij zijn plaats niet weet, het probleem is dat deze sociale regeltjes voor hem niet meer aan de orde zijn. bij een storing moet je echt denken aan een letsel/afwijking in de hersenen, en daar is geen remedie tegen opgewassen.
Het is ook erg zonde voor degenen die zo´n hond vol illusie adopteren, en er binnen enkele dagen achter komen dat zij hun vriend weer terug moeten brengen naar het asiel. In het ergste geval nadat zij door Moritz goed te grazen zijn genomen.
little-wolf
Zeer actief

Wil de hond schreef:
honiahaka-kuckunniwi schreef:
Inge O schreef:
Het is ook erg zonde voor degenen die zo´n hond vol illusie adopteren, en er binnen enkele dagen achter komen dat zij hun vriend weer terug moeten brengen naar het asiel. In het ergste geval nadat zij door Moritz goed te grazen zijn genomen.
yep. ben ik helemaal mee eens.

:cry:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Lastig, vooral omdat we alleen afgaan op het verhaal van Patricia.
Ik hoop dat het asiel het goed heeft en de hond elders wel kan funktioneren... :?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

soms kan ik sommige handelingen niet volgen van asiels!! :roll:
Patricia Baerloo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Patricia Baerloo »

even reageren op jullie berichtjes.
Moritz is weer terug naar het asiel waar hij al eerder 6 maanden heeft gezeten (in Krimpen by the way). Ze kennen hem hier dus heel goed en weten dus wel degelijk hoe hij in elkaar steekt, niet in de minste plaats omdat hij daar ook al gehapt heeft (wat mij overigens niet vantevoren was verteld :evil: ). Maar de nieuwe, tijdelijke beheerder, die ook het grote Rotterdamse asiel onder zijn hoede heeft ( :cry: ) en moritz absoluut niet kent behalve dan van zijn lieve koppie denkt dat het gewoon een kwestie is van "de baas zijn". Hij schijnt tot nu toe nog niet te zijn uitgevallen maar ik vind niet dat je een situatie waarin een hond de hele dag in een kennel verblijft kunt vergelijken met een thuissituatie. Bovendien hebben ze wel gemerkt dat hij slecht reageert op correcties dus ik begrijp niet dat hij niet alleen mij maar ook de twee vorige eigenaren niet serieus neemt!

Ze hebben mij wel verzekerd dat hij niet in een gezin met kinderen of met andere dieren zal worden geplaatst maar ja, er hoeft maar een kind hem te aaien op het verkeerde moment en het gaat toch mis... Zelfs al weten ze de juiste baas te vinden (eer dat dat gebeurt heeft hij dan al wel zijn halve leven in het asiel gezeten...) dan nog bestaat het gevaar voor de buitenwereld. Of je moet iemand vinden die op een onbewoond eiland woont...

Op zich een goed idee om hem in een roedel te laten leven maar zoals Wil en Inge terecht opmerken: hij kan zich niet gedragen in een roedel. Hij laat zich niet corrigeren en wordt furieus als een andere hond eten krijgt, ook als ie zelf al heeft. Het is echt een einzelganger, een hond die, als ie als een wolf geboren zou zijn, zeker verstoten zou worden uit de roedel.

Tot slot: ik overweeg zeker naar de raad van de DB te gaan om mijn verhaal te doen. Dit is geen dieren beschermen, sterker nog: zo krijgen asielhonden een hele slechte naam! Ik denk nog iedere dag aan Moritz en zou hem onmiddelijk terug nemen als er een wonderpil bestond, maar hier heeft echt niemand wat aan.
groetjes, Patricia
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”