Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffen, blaffen en nog eens blaffen......
Moderator: moderatorteam
- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
Blaffen, blaffen en nog eens blaffen......
Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren, want ik begin onderhand een beetje moedeloos te worden....
Ik heb dus twee honden, dat ff vooraf.
Vorig jaar ben ik verhuisd en sindsdien begint mijn reu veel te blaffen als ik weg ben. Dat deed hij in het vorige huis niet, want heb het daar wel aan buren gevraagd.
Nu is dat dus wel het geval. Mijn broer woont naast me en nu hij nachtdienst heeft zijn we beiden blij als ik één van die dagen vrij ben. Zoals nu. Ik blijf dan net zo lang thuis tot mijn broer wakker is.
De ene keer blaft hij heel erg veel als ik weg ben en de andere keer valt het erg mee.
Ik geef hem altijd iets om mee bezig te kunnen zijn, laat de radio aan, en als ik wegga, dan geef ik altijd wat brokjes, zodat hij dan bezig is.
Je kunt je voorstellen dat ik nog wel gezeik ga krijgen met mijn andere buren. Ik moet er gewoon niet aan denken! Ze hebben al eens een opmerking naar mijn broer gemaakt en ik vind het nu onderhand toch tijd voor goede actie, want dadelijk staat de politie aan de deur!
Sommige mensen hebben eens een anti-blafband gebruikt, dat er een soort geur vrij komt als de hond blaft wat niet prettig is. Vraag me af of dit wel een eerlijke methode is..... en of het werkt......
Whatever, wie heeft er tips voor me???????????
Ik wil echt alles proberen, want ik zal onderhand ook echt wel moeten.
Ik heb dus twee honden, dat ff vooraf.
Vorig jaar ben ik verhuisd en sindsdien begint mijn reu veel te blaffen als ik weg ben. Dat deed hij in het vorige huis niet, want heb het daar wel aan buren gevraagd.
Nu is dat dus wel het geval. Mijn broer woont naast me en nu hij nachtdienst heeft zijn we beiden blij als ik één van die dagen vrij ben. Zoals nu. Ik blijf dan net zo lang thuis tot mijn broer wakker is.
De ene keer blaft hij heel erg veel als ik weg ben en de andere keer valt het erg mee.
Ik geef hem altijd iets om mee bezig te kunnen zijn, laat de radio aan, en als ik wegga, dan geef ik altijd wat brokjes, zodat hij dan bezig is.
Je kunt je voorstellen dat ik nog wel gezeik ga krijgen met mijn andere buren. Ik moet er gewoon niet aan denken! Ze hebben al eens een opmerking naar mijn broer gemaakt en ik vind het nu onderhand toch tijd voor goede actie, want dadelijk staat de politie aan de deur!
Sommige mensen hebben eens een anti-blafband gebruikt, dat er een soort geur vrij komt als de hond blaft wat niet prettig is. Vraag me af of dit wel een eerlijke methode is..... en of het werkt......
Whatever, wie heeft er tips voor me???????????
Ik wil echt alles proberen, want ik zal onderhand ook echt wel moeten.
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

- Ruth
- Actief
ik zou de blafband als het allerlaatste middel gebruiken.
Ik zou eerst gewoon trainen.
Je doet je jas aan waar je honden bij zijn,gaat de deur uit weet niet of je een halletje hebt zo ja doe de buitendeur open maar blijf binnen als de honden in de kamer blijven ga heel zachtjes naar kamerdeur,zodra je 1 piep,blaf of wat dan ook hoor kom met helskabaal binnen.
dit blijf je herhalen met steeds langere tijd ertussen.
Is hij stil een tijdje beloon hem uitbundig ook al is het een minuut.
Dus ja gaat eerst voor 1 min.naar buiten komt terug en hij is stil geweest belonen.
Je zou ook de radio aan kunnen zetten lekker muziekje stemmen kan ook helpen.
Blafband werkt als volgt(volgens mij)werkt op trillingen zodra hond blaft komt er een geur of een heel klein stroomstootje ligt eraan welke je gebruikt.
Dit moet je ook niet als oplossing gaan gebruiken zodra de hond stil is als je weg bent weer afbouwen,ik vind het niet eerlijk als ie hem altijd om moet hebben.
Ik zou eerst gewoon trainen.
Je doet je jas aan waar je honden bij zijn,gaat de deur uit weet niet of je een halletje hebt zo ja doe de buitendeur open maar blijf binnen als de honden in de kamer blijven ga heel zachtjes naar kamerdeur,zodra je 1 piep,blaf of wat dan ook hoor kom met helskabaal binnen.
dit blijf je herhalen met steeds langere tijd ertussen.
Is hij stil een tijdje beloon hem uitbundig ook al is het een minuut.
Dus ja gaat eerst voor 1 min.naar buiten komt terug en hij is stil geweest belonen.
Je zou ook de radio aan kunnen zetten lekker muziekje stemmen kan ook helpen.
Blafband werkt als volgt(volgens mij)werkt op trillingen zodra hond blaft komt er een geur of een heel klein stroomstootje ligt eraan welke je gebruikt.
Dit moet je ook niet als oplossing gaan gebruiken zodra de hond stil is als je weg bent weer afbouwen,ik vind het niet eerlijk als ie hem altijd om moet hebben.

-
- Actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
ik zou de bb ook niet gebruiken.
wat als de hond beetje kucht, gromt of niest?
naar mijn idee krijgtie dan ook een reactie van dat ding.
dat geur ding schijnt helemaal niet prettig te zijn. is geloof ik met citronella. maar een hond ruikt een paar miljoen keer meer dan wij.
ik zou het proberen zoals ruth het beschrijft.
dat geur ding schijnt helemaal niet prettig te zijn. is geloof ik met citronella. maar een hond ruikt een paar miljoen keer meer dan wij.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Ik gebruik dus wel een blafband, voor Amar.
Ik ga hem jou niet adviseren, ik kan je wel uitleggen hoe hij voor Amar werkt. Als ze blaft, krijgt ze niet meteen een schokje. Er klinkt dan een piepgeluidje. Als ze dan binnen 30 sec. weer blaft, krijgt ze een schokje.
Amar weet het precies en ze blaft dan ook niet als ze de band om heeft. Ook wordt ze er niet bang van. Ze gaat gewoon languit liggen slapen.
Ze kunnen er wel mee piepen (Amar doet dat soms ook), hoesten en dat soort dingen. Hij reageert op de stembanden en dat dus tijdens het blaffen.
Ik heb ook geprobeerd om het weer af te bouwen, maar zodra Amar de band niet omheeft, zet ze weer een keel op. Dus heeft ze 'm nog steeds om. Ze blaft niet, en krijgt dus ook geen 'straf'.
Nogmaals, ik adviseer 'm niet. Ik zou eerst proberen er achter te komen waarom de hond zo blaft.
Ik ga hem jou niet adviseren, ik kan je wel uitleggen hoe hij voor Amar werkt. Als ze blaft, krijgt ze niet meteen een schokje. Er klinkt dan een piepgeluidje. Als ze dan binnen 30 sec. weer blaft, krijgt ze een schokje.
Amar weet het precies en ze blaft dan ook niet als ze de band om heeft. Ook wordt ze er niet bang van. Ze gaat gewoon languit liggen slapen.
Ze kunnen er wel mee piepen (Amar doet dat soms ook), hoesten en dat soort dingen. Hij reageert op de stembanden en dat dus tijdens het blaffen.
Ik heb ook geprobeerd om het weer af te bouwen, maar zodra Amar de band niet omheeft, zet ze weer een keel op. Dus heeft ze 'm nog steeds om. Ze blaft niet, en krijgt dus ook geen 'straf'.
Nogmaals, ik adviseer 'm niet. Ik zou eerst proberen er achter te komen waarom de hond zo blaft.
-
- Actief
Veel honden blaffen uit verlatingsangst vaak zijn ze dan te lang alleen. Vaak proberen ze ook overal waar de baas is te zijn. Dit mag je niet tolereren, stuur hem dan naar zijn plaatst. Soms helpt het om een bijv een oude trui met je geur bij hem te liggen. Ik zou het van begin of aan weer opbouwen. En een blafband is wel het allerlaatste hulpmiddel, zeker omdat je hond eerst wel alleen kon zijn.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ook ik zou nog geen blafband gebruiken, maar ALS je er 1 zou moeten gebruiken ooit, doe dan diegene met stroom en niet met citronella. Als er iets dierenmishandeling is, is dat dat stinkding wel. Een hond ruikt tig keer beter met z'n neus als wij, spuit bij ons eens een citroengeur in de neus en ga er dan vanuit dat dit tig x zo veel en hard gaat...honiahaka-kuckunniwi schreef:ik zou de bb ook niet gebruiken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Van welk merk is deze band?tbeast schreef:Ik gebruik dus wel een blafband, voor Amar.
En dat piepje, klinkt dat slechts kort zodra hij blaft, één keertje, of houdt hij bij voortblaffen aan tot de 30 seconden voorbij zijn? En als hij na de korrektie weer blaft, gebeurt dan weer hetzelfde, eerst piepje, 30 seconden en dan weer tac?
- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
Thanx voor alle adviezen allemaal.
Ik heb inderdaad geprobeerd Bobby te belonen als hij niet blafte en het op te bouwen, maar dan kan hij maar zo na een uur beginnen.
Heb geen idee waar het vandaan komt. Weet wel dat hij sowieso erg claimend gedrag naar mij heeft, want hij heeft wel last van verlatingsangst. Ik heb hem opgehaald toen hij een jaar was en hij kende geen enkel commando, had mega veel alleen thuis gezeten, en had weinig tot geen liefde en aandacht gekregen.
Inmiddels heb ik hem nu al 3 jaar en heb erg veel tijd en energie in hem gestoken. Eerst twee jaar rustig alles zelf geleerd en later op GG-cursus waar we van de 75 honden eerste werden en een extra prijs in de wacht sleepten voor beste hond-baascombinatie. De keuringsmeester en de instructeurs zeiden dat ik echt een heel goede hond aan hem had en dat hij echt genoot om voor mij te werken.
Ik doe nu GG2 en geef hem zoveel mogelijk de vrijheid met lopen om zijn energie kwijt te kunnen.
Ook het alleen zijn heb ik toen rustig opgebouwd en dat ging eigenlijk heel erg goed, zolang mijn teefje maar bij hem is.
Het is echt iets wat hij bij vlagen extreem doet en als hij dan weer in zo'n periode zit, dan duurt dat heel erg lang.
Bobby is gekruist met Bouvier en Briard en nu weet ik dat een Briard een echt blaffer is, maar zo erg als Bobby het maakt heeft mijn vorige Briard het echt niet gemaakt hoor.
Een antiblafband is natuurlijk niet iets waar je als eerste naar grijpt, dat snap ik, maar het is op den duur beter dan je hond weg te moeten doen wegens geluidsoverlast. Want daar ben ik namelijk heel erg bang voor. En vraag me af wat voor Bobby beter is, snap je?
Hoe kom je trouwens aan zo'n band en waarom heeft Amar die wel?
Weet je trouwens wat Amar betekent in het Arabisch?
Ik heb inderdaad geprobeerd Bobby te belonen als hij niet blafte en het op te bouwen, maar dan kan hij maar zo na een uur beginnen.
Heb geen idee waar het vandaan komt. Weet wel dat hij sowieso erg claimend gedrag naar mij heeft, want hij heeft wel last van verlatingsangst. Ik heb hem opgehaald toen hij een jaar was en hij kende geen enkel commando, had mega veel alleen thuis gezeten, en had weinig tot geen liefde en aandacht gekregen.
Inmiddels heb ik hem nu al 3 jaar en heb erg veel tijd en energie in hem gestoken. Eerst twee jaar rustig alles zelf geleerd en later op GG-cursus waar we van de 75 honden eerste werden en een extra prijs in de wacht sleepten voor beste hond-baascombinatie. De keuringsmeester en de instructeurs zeiden dat ik echt een heel goede hond aan hem had en dat hij echt genoot om voor mij te werken.
Ik doe nu GG2 en geef hem zoveel mogelijk de vrijheid met lopen om zijn energie kwijt te kunnen.
Ook het alleen zijn heb ik toen rustig opgebouwd en dat ging eigenlijk heel erg goed, zolang mijn teefje maar bij hem is.
Het is echt iets wat hij bij vlagen extreem doet en als hij dan weer in zo'n periode zit, dan duurt dat heel erg lang.
Bobby is gekruist met Bouvier en Briard en nu weet ik dat een Briard een echt blaffer is, maar zo erg als Bobby het maakt heeft mijn vorige Briard het echt niet gemaakt hoor.
Een antiblafband is natuurlijk niet iets waar je als eerste naar grijpt, dat snap ik, maar het is op den duur beter dan je hond weg te moeten doen wegens geluidsoverlast. Want daar ben ik namelijk heel erg bang voor. En vraag me af wat voor Bobby beter is, snap je?

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
Goh, dat zou ook nog een idee zijn zeg! Heb ik nog helemaal niet aan gedacht! FF kijken of ik een videocamera kan regelen.
Amar is in het Arabisch ook een meisjes naam. Het betekent 'maan'
Heb altijd gezegd dat wanneer ik een meisje zou krijgen ik haar zo zou noemen 
Amar is in het Arabisch ook een meisjes naam. Het betekent 'maan'

-
- Zeer actief
Zou niet weten welk merk het is, er staat Bark Control Collar op.Wil de hond schreef:Van welk merk is deze band?tbeast schreef:Ik gebruik dus wel een blafband, voor Amar.
En dat piepje, klinkt dat slechts kort zodra hij blaft, één keertje, of houdt hij bij voortblaffen aan tot de 30 seconden voorbij zijn? En als hij na de korrektie weer blaft, gebeurt dan weer hetzelfde, eerst piepje, 30 seconden en dan weer tac?
Dat piepje klinkt enkele seconden en dan houdt het op. Wanner Amar dan dus binnen 30 sec. weer blaft, krijgt ze een stroomstootje. Daarna hetzelfde verhaal dus weer.
Amar weet het precies, het piepje gaat bij ons ook niet zo vaak af.
-
- Zeer actief
Ik heb de band via marktplaats van iemand gekocht. Die gebruikte hem altijd voor haar hond, maar die was overleden.JoviGirlAnita schreef:Thanx voor alle adviezen allemaal.
Toen wij Amar kochten, was ze anderhalf jaar. Ze werd verkocht als zijnde ideale huishond, die goed alleen kan zijn.
Dit klopte dus niet. Ze sloopt alles als ze alleen is en ze blaft uds verschrikkelijk.
Toen hebben wij de blafband aangeschaft en dit werkt erg goed bij haar.
Mooie naam, he Amar

-
- Actief
-
- Actief
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
- Aantal honden: 2
Blaffen, daar weet ik alles van.
Ik ben blij dat ik uiteindelijk naar een gedragstherapeut ben gegaan.
Zij heeft het gedrag van Tommie bekeken en heeft toen geconstateerd dat Tommie niet alleen wilde zijn.
Ik moest mijn positie ten op zichte van Tommie weer in nemen. Ik had me laten inpakken door hem. (het is ook zo'n schat
)
Nu zijn de verhoudingen beter. Ik ben duidelijk de roedelleider.
Maar dat is niet zonder slag of stoot gegaan. Ik heb Tommie aan de Clomicalm moeten zetten omdat zijn gedrag niet veranderde. Daar werd Tommie heel sloom van. Maar het ging stukken beter. Na anderhalve maand heb ik de Clomicalm afgebouwd en nu gaat het prima. Maar dat heeft heel wat oefenen en opvang voor Tommie zoeken gekost. Ik heb in die tijd veel op het forum geschreven omdat ik peptalk nodig had. Ik dacht soms echt dat het me nooit zou lukken. Maar het is gelukt.
Je kunt een heleboel met de adviezen die hier op het forum worden gegeven. Maar als je niet weet waarom de hond blaft kom je niet verder en gaat het als maar langer duren. Daarom raad ik je een gedragstherapeut aan. Als het echt verlatingsangst is is het veel moeilijker te behandelen.
Als je meer wilt weten dan kun je me pb-en.
Tommie is na mijn verhuizing vorig jaar mei meer gaan blaffen. In het oude huis blafte hij ook wel maar niet zo veel als in het nieuwe huis.
Heel veel succes gewenst. Ik weet in wat voor situatie je zit. Sterkte.
Ik ben blij dat ik uiteindelijk naar een gedragstherapeut ben gegaan.
Zij heeft het gedrag van Tommie bekeken en heeft toen geconstateerd dat Tommie niet alleen wilde zijn.
Ik moest mijn positie ten op zichte van Tommie weer in nemen. Ik had me laten inpakken door hem. (het is ook zo'n schat

Nu zijn de verhoudingen beter. Ik ben duidelijk de roedelleider.
Maar dat is niet zonder slag of stoot gegaan. Ik heb Tommie aan de Clomicalm moeten zetten omdat zijn gedrag niet veranderde. Daar werd Tommie heel sloom van. Maar het ging stukken beter. Na anderhalve maand heb ik de Clomicalm afgebouwd en nu gaat het prima. Maar dat heeft heel wat oefenen en opvang voor Tommie zoeken gekost. Ik heb in die tijd veel op het forum geschreven omdat ik peptalk nodig had. Ik dacht soms echt dat het me nooit zou lukken. Maar het is gelukt.
Je kunt een heleboel met de adviezen die hier op het forum worden gegeven. Maar als je niet weet waarom de hond blaft kom je niet verder en gaat het als maar langer duren. Daarom raad ik je een gedragstherapeut aan. Als het echt verlatingsangst is is het veel moeilijker te behandelen.
Als je meer wilt weten dan kun je me pb-en.
Tommie is na mijn verhuizing vorig jaar mei meer gaan blaffen. In het oude huis blafte hij ook wel maar niet zo veel als in het nieuwe huis.
Heel veel succes gewenst. Ik weet in wat voor situatie je zit. Sterkte.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
-
- Actief
Nu je het zegt het is bij Flup ook gekomen na onze verhuizing,achteraf is het er ongemerkt ingeslopen en wer hij de baas over ons, we hebben hem ook teveel verwend, dus eigen schuld dikke bult.Maar hij liet zich niets meer zeggen en ook straffen hielp niet.We hebben die blafband maar drie dagen gehad hij was zo neurotisch dat je niet meer tot hem doordrong, en dat deed die band dus wel.Hij kwam met zijn 4 jack russel pootjes weer op de grond zal ik maar zeggen, en hij is nu echt weer ons ouwe Flupje, en moeten wij weer uitkijken dat we hem niet teveel verwennen.
:
: Groetjes Marron

groetjes Van Marron de labjes en Flup