Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

twee honden eten beter als een

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Daan

twee honden eten beter als een

Ongelezen bericht door Daan »

ik lees de laatste tijd veel over honden die hun voer niet lekker vinden.
Klopt mijn bevinding dat dit vooral 'alleenstaande' honden betreft, en dat honden in een roedel (hoe klein ook) beter eten.?
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Bikkel heeft nu voer die die wel lekker vind dus snel opeet en ook nu begint te verdedigen. Maar hiervoor was het dus een treuzelaar en liet ie het vaak staan terwijl een andere hond op zijn voer zat te azen. Dus in mijn geval maakte de andere hond niets uit.
Maar ik denk dat het best wel zo zou kunnen zijn dat meerdere honden bij elkaar sneller eten omdat het anders op is.

groetjes majelle
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Jurek is duidelijk beter gaan eten sinds Jelka erbij gekomen is.
Jelka begon hier ook goed maar staat nu te "trutten" met het eten. :?
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Toen Twister slecht zijn brokken at, waren er 2 andere honden in huis die op zijn voer zaten te azen. Hij gaf er ook niets om dat een ander zijn bak leegat.
Toen Isca erbij kwam heeft hij een tijd beter gegeten, maar daarna werd het weer minder en mocht ook Isca zijn bak gerust leegeten.
Nu met vers gromt hij als er een andere hond te dicht bij zijn bak in de buurt komt.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier zijn ze met zijn 2en en ze eten allebei slecht. Alano had wel de neiging om zijn eten gelijk op te eten als Tank in de buurt kwam maar dat is nu ook niet meer.
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Bij ons is het geen enkel probleem om het voer op te krijgen. :mrgreen: :mrgreen:

Vroeger toen ik nog thuiswonend was hadden we 2 bouviers. Maar die aten nooit hun bak leeg. Allebeide niet.

Rossi zijn grote vriend eet ook niet alles op, maar als Rossi op visite is, dan is het eten wel op. Dus die eet alleen alles op als er een andere hond bij is.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Je kan aan Nanni merken dat ze altijd in een roedel heeft gewoond. Ze eet alsof haar leven ervan afhangt :mrgreen:
Marion.

Re: twee honden eten beter als een

Ongelezen bericht door Marion. »

Daan schreef:Klopt mijn bevinding dat dit vooral 'alleenstaande' honden betreft, en dat honden in een roedel (hoe klein ook) beter eten.?
Nee, in mijn geval niet. Sterker nog, ik heb soms wel eens het idee dat Miep iets ook laat staan omdat Saar het ook niet eet (het grote voorbeeld-verhaal weer)

Andersom zal Miepje ook trouwens nooit uit de bak van Saar pikken. Krijgen ze alletwee kipkarkassen in hun bak. Miep heeft de hare dan al lang en breed op (eet het gewoon in de keuken). Saar neemt ieder karkasje mee de tuin in, en gaat dan binnen één voor één een nieuwe halen. Miep staat dan bij de bak van Saar, heeft alle tijd om er 1 te pikken als Saar weer in de tuin is, maar dat doet ze dus niet. En dat scheelt ook denk ik. Saar hoeft haar eten niet te bewaken, omdat Miep er toch niet aan komt.

Wel een interessante vraag trouwens. Ben benieuwd naar de reacties ;)
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb hier 7 vuilnisbakken , vreten alles wat los en vast zit , maar vroeger toen we er maar 1 hadden was het precies zo.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Hier 4 honden, waarvan er 1 slecht eet. Staat altijd te treuzelen bij de bak. Brokje in de mond, dan weer uitspugen, volgens mij zit ze gewoon die anderen lekker te maken, want bij de andere 3 zet je de bak erneer en het is direct aanvallen. Dus al die het al lang en breed op hebben, zit er dus nog zo'n tutje te mieren met de brokken. Dus hier gaat die regel niet op.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”