Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

** Sho blijft slecht eten! Wie kan me helpen? **

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gast

** Sho blijft slecht eten! Wie kan me helpen? **

Ongelezen bericht door Gast »

Sinds 2 weken hebben we Sho, een Shar-Pei uit het asiel.
Hij eet nog steeds niet goed en heb al veel geprobeerd.
Heb ook al vlees geprobeerd, wat hij dus wel eet, maar wij willen toch graag bij brokken blijven. Ik wil hem wel vlees gaan geven, maar niet dagelijks. Ik wil hem echt aan gaan leren om brokken te eten. Ik kreeg brokken bij het asiel, die hij bijna niet at. Heb nu een complete maaltijd die hij ook niet echt geweldig eet. Ik heb die brokken van het asiel en die complete voeding al gemengd, maar hij eet echt weinig. Ook vlees erdoor heen gedaan, maar dan pakt meneer alleen het vlees. Volgens het asiel kreeg hij brokken, die waren nogal tegen vlees :roll: dus zou hij het toch moeten eten.
Ik bied het hem ook ´s avonds aan, dus 2 tot 3 keer per dag, dan eet hij ´s avonds soms beter als ´s ochtends. Maar dat komt misschien omdat hij dan honger zal hebben...
Misschien kan ik 3 keer per dag kleinere beetjes geven, of werkt dat ook niet??
Wie heeft er tips voor mij??

Groetjes Maartje
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Ik heb wel tips voor je aangezien Patrol toen die bij ons kwam ook slecht wilde eten. Ze at werkelijk bijna niks en zelfs geen frolic of koekje tussendoor. Je moet je er niet te druk om gaan maken, dat deed ik overigens ook hoor ;) , maar hier is het nu een ruim half jaar verder helemaal goed.

Vlees mengen door zijn brokken doe je al, misschien kun je hem alleen maar vlees / compleet geven 1 x per dag en de andere maaltijden alleen brokken. Ga op zoek naar brokken die ze wel lekker vind. Nutro is bijvoorbeeld heel smakelijk en ging Patrol ineens wel eten, zelfs zonder vlees. Je kunt bij een goede dierenwinkel proefzakjes krijgen zodat je die kan testen of bijv eeen 5 kilo zak kopen.

Bij Patrol hielp het om ´s nachts eten neer te zetten, zodat ze dat in alle rust kon opeten en ze niet gestoord of afgeleid werd.

Kortom: blijf zoeken naar brokken die ze wel lust, maak de brokken interessant met bv. rodi of smuldier erdoor heen, ( goed roeren, dan moet ze er wel borkken bij naar binnen krijgen! ) of wat etensresten, stukje vlees, olijfolie, rauw ei. Of een beetje heet water. Dan langzaam afbouwen en dan eet ze vast gewoon haar brokjes op!! :ok:

Oh ja, wel even de medische oorzaken dat ze niet eet uitsluiten!
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

als het de hond van op de foto is, is hij zeker niet te mager, niet panikeren dus.
een hond eet heus niet zo veel.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hm, dus je hebt de hond nu 2 weken en daarin heb je dus al verschillende keren gewisseld van voeding?
Ik zou daar toch eens wat rust in brengen en niet telkens veranderen.
Je hond is nog helemaal niet aan jullie, het huis en alles eromheen gewend, dus ook rust voor eten, slapen en dergelijke moet hij nog zien te vinden.
Je hond heeft geen eetprobleem, hij heeft nog stress.
En zolang hij zich nog niet veilig en vertrouwd voelt, kan je gaan lopen wisselen met voer wat je wilt, maar daar gaat het bij hem niet om.
Ik zou voorlopig wel gewoon versvlees blijven geven, ten eerste omdat ie dat dus eet en ten tweede omdat je dan weet dat hij voldoende voedingsstoffen binnen krijgt om zijn afweergestel bij stress een beetje goed te houden.
Als er meer rust in je hond komt, dan kun je wellicht weer overwegen om over te stappen op de brokken. En neem dan gewoon 1 brok en hou dat een tijdje vol. Tenzij hij echt compleet alles weigert natuurlijk.
Dinner zou ik hem niet geven, want daar heeft hij niks aan.
En geef gewoon 1 a 2 maaltijden, breng daar ook gewoon ritme in aan, zodat hij daar ook rust in vindt. En eet hij 's avonds beter? Geef hem dan 's avonds zijn grote maaltijd en 's morgens een klein beetje.
Succes.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
shinkai
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinkai »

Hallo,

Shar-pei's staan er bekend om zeer slecht te eten. Ze houden erggggggggg van afwisseling.
Zelf geef ik ze om de dag versvlees van Prins en op de andere dagen brokken met boullion er over, of gekookte kipfilet, konijn, kippelevertjes, rijst, oud brood, enz enz. Als ik ze al 2 dagen versvlees wil voeren eten ze het niet.
Melanie en de peitjes
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Re: ** Sho blijft slecht eten! Wie kan me helpen? **

Ongelezen bericht door monky555 »

Maartje-Sho schreef:Sinds 2 weken hebben we Sho, een Shar-Pei uit het asiel.
Hij eet nog steeds niet goed en heb al veel geprobeerd.
Heb ook al vlees geprobeerd, wat hij dus wel eet, maar wij willen toch graag bij brokken blijven. Ik wil hem wel vlees gaan geven, maar niet dagelijks. Ik wil hem echt aan gaan leren om brokken te eten. Ik kreeg brokken bij het asiel, die hij bijna niet at. Heb nu een complete maaltijd die hij ook niet echt geweldig eet. Ik heb die brokken van het asiel en die complete voeding al gemengd, maar hij eet echt weinig. Ook vlees erdoor heen gedaan, maar dan pakt meneer alleen het vlees. Volgens het asiel kreeg hij brokken, die waren nogal tegen vlees :roll: dus zou hij het toch moeten eten.
Ik bied het hem ook ´s avonds aan, dus 2 tot 3 keer per dag, dan eet hij ´s avonds soms beter als ´s ochtends. Maar dat komt misschien omdat hij dan honger zal hebben...
Misschien kan ik 3 keer per dag kleinere beetjes geven, of werkt dat ook niet??
Wie heeft er tips voor mij??

Groetjes Maartje
zo te zien komt hij uit het asiel in rotterdam raar dat ze vers af raden want als het goed is is hun leverancier prins en die raad aan om een aantal dagen vers te geven (in ieder geval in het begin) toch vindt ik ze daar helemaal niet kundig op het gebied van honden (ik heb er 2 jaar gewerkt en niet dat ik zo veel weet hoor maar heb toch wat meer geleerd en verdiept in dingen als de meeste mensen daar) en deze hond is gewoon nog niet uit gestressed ik zou hem ook nog even een tijdje op vers zetten en daarna af bouwen en langzaam op brokken zetten als jij dat wilt (mijn advies blijf lekker bij vers :p: ) maar ik denk dat daar nog wel een paar weekjes overheen gaan dus stop zelf met stressen en dan komt het allemaal wel goed maar geef je zelf en de hond wat tijd
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

een beetje yoghurt of karnemelk over de brokken en misschien dat hij het dan wel eet.
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Een reiniginskuur zou wonderen kunnen verrichten ... :ok:

Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Gast

Bedankt voor jullie reacties!

Enne monky (ik weet niet wat je echt naam is) ik vind het ook raar dat ze daar vers afraden, maar dat hebben ze echt gedaan. Hoe kon je trouwens zien dat Sho daar vandaan komt?

Ik heb vanochtend een klein beetje vlees heel fijn gemaakt en vermengt met de brokken en voila, meneer heeft ALLES op! Het waren maar 2 stukjes vlees, misschien kan ik het een tijdje zo doen en langzaam afbouwen. Nu ging het in ieder geval wel.

Bedankt voor jullie tips!

Groetjes Maartje
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Maartje-Sho schreef: Enne monky (ik weet niet wat je echt naam is) ik vind het ook raar dat ze daar vers afraden, maar dat hebben ze echt gedaan. Hoe kon je trouwens zien dat Sho daar vandaan komt?
Wat bedoel je eigenlijk juist met vers?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
monky555
Zeer actief

Maartje-Sho schreef:Bedankt voor jullie reacties!

Enne monky (ik weet niet wat je echt naam is) ik vind het ook raar dat ze daar vers afraden, maar dat hebben ze echt gedaan. Hoe kon je trouwens zien dat Sho daar vandaan komt?

Ik heb vanochtend een klein beetje vlees heel fijn gemaakt en vermengt met de brokken en voila, meneer heeft ALLES op! Het waren maar 2 stukjes vlees, misschien kan ik het een tijdje zo doen en langzaam afbouwen. Nu ging het in ieder geval wel.

Bedankt voor jullie tips!

Groetjes Maartje
mijn naam is nicole en ik zie aan de foto's dat hij daar vandaan komt en ze lopen nog een beetje achter op het gebied van honden en voeding :piew
Afbeelding

Gast

Met vers bedoel IK blikvoer. Maar het asiel bedoelde daarmee gewoon rauw vlees geloof ik.
Ik moet nog veel leren over voeding...

Groetjes
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wij verstaan hier op het forum onder vers vlees ook rauw vlees. :mrgreen: Blik is namelijk niet vers, het is blikvoer, zachte brokken in saus zeg maar. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Roelfien schreef:Wij verstaan hier op het forum onder vers vlees ook rauw vlees. :mrgreen: Blik is namelijk niet vers, het is blikvoer, zachte brokken in saus zeg maar. :mrgreen:
Nou, vleesafval en bijproducten in ingekookt water zeg maar ;-)
Zoals ik iemand eens heb horen uitdrukken, het duurste aan blik is het blik....
Nee, blikvoer is bagger.

Een versvleesvoeding uit de diepvries (complete versie! en dan rauw geven!) is daarentegen naar mijn idee juist veel beter dan brokken! En de meeste honden lusten het erg graag. Er zijn diverse merken vrij makkelijk verkrijgbaar, sommigen als Rodi gewoon in de supermarkt zelfs. Ik zou het gewoon eens proberen. In dit forum staan al diverse topics over versvleesvoedingen, daar staan ook merken links in met wat waar verkrijgbaar is.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Maartje-Sho schreef:Met vers bedoel IK blikvoer. Maar het asiel bedoelde daarmee gewoon rauw vlees geloof ik.

Groetjes
Idd, ik vermoedde dat. Blikvoer is dus zeker geen vers vlees, maar water en granen en enkele kleur- en geurstoffen ingeblikt...

Versvlees zijn die complete diepvriesmaaltijden voor honden of datgene wat je zelf bereidt.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
monky555
Zeer actief

ik bedoelde met vers ook versvlees :mrgreen: blik is bagger
Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hallo,

Ik wil helemaal niet bitcherig overkomen, maar heb je je een beetje verdiept in de materie rond de sharpei?
Sharpei's staan er om bekend dat ze erg gevoelig zijn met voer en dat je dus lang niet zomaar alles kunt geven.
Blikvoer is inderdaad bagger...ik heb het zelf ook gegeven in het begin maar die rommel komt de deur niet meer in...en de combinatie brokken met blik staat garant voor scheeterij hihihihhhi!

Ik heb me toen wij Rimpel kochten ook niet super verdiept in het ras, (ik wist wel een heleboel maar nog lang niet alles hihihi) maar ben in twee jaar tijd toch een heleeeeboel te weten gekomen en vind mezelf nu zo onderhand wel een beetje een pei kenner, mede door het advies en veel verhalen van anderen met peitjes en veel raad van dierenartsten, fokkers en mensen die veel verstand hebben van de gezondheid van een pei.

Met Rimpel was het met eten ook altijd drama...yoghurt erover, melk erover...meneer slobberde het er vrolijk uit en liet de brokken (lam en rijst van Smolke, nog duur en goed ook) mooi liggen...
wij zijn sinds ruim een half jaar over op Energique vers vlees burgers...dat is dus rauw vlees dat ik in 12 kilo dozen koop...
in het begin toen anderen dat weleens adviseerden dacht ik vaak; wat een heisa zeg...12 kilo burgers in je diepvries....je hond straal verwend...maar jongens...ik wil nooit meer anders!
Hij eet het graag en het is gewoon veel beter voor je hond...en voor een pei zeker! Ik ken genoeg peitjes die allemaal aan de energique of een andere versvleesvoeding zitten...en die doen het allemaal goed!

Ik ga echt niet lopen oordelen over een ander, want goedkoop is het niet en als je het niet kuntn betalen kun je je hond ook echt wel op een ander manier lekker gezond eten geven hoor...dus denk niet dat ik hier de wijsneus uit ga hangen hoor hiihihihi!

Ik ben gewoon hartstikke tevreden over energique en dat vertel ik aan iedereen die het horen wil hihihi. en nee. ik heb geen aandelen in energique ihihihi

Groetjes Hilje en Rimpel (een sharpei dus)

Maartje-Sho schreef:Met vers bedoel IK blikvoer. Maar het asiel bedoelde daarmee gewoon rauw vlees geloof ik.

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”