iones schreef:Ik denk dat dit niet alleen voor honden geldt maar meer voor dieren in het algemeen. Ik heb best een hoge dunk van dieren, maar zelfs ik merk toch wel eens dat ik ze weer onderschat heb. Dat is niet alleen bij honden, maar ook bij paarden.
Maar het is ook wel zo dat honden en paarden allebei heel gevoelige dieren zijn.
Absoluut mee eens!
Ze voelen trouwens heel veel, ook of mensen te vertrouwen zijn of niet. En over onderschatten gesproken...heb nog wel een leuk verhaaltje daarover.
Ik heb voor Nieve een mechelaar gehad (Roy, deze hond heb ik uit het asiel gehaald toen die al 9 jaar was). Op een avond liep ik met hem buiten, het was al pikke donker en ik woonde redelijk dicht bij het centrum. Op een afstandje zie ik een allochtone man naderen met een lange zwarte jas aan, een hoed op, koffertje in zijn handen...het zag er gewoon eng uit. Dus ik de hond strak naast me proberen te laten lopen (was een afgerichte ex-politiehond), maar de hond lette niet echt op, was een beetje aan het lol trappen enzo. Dus de man passeert me en groet mij in het frans heel keurig met "Bon soire" en loopt door. Roy had waarschijnlijk bij voorbaat al door dat die man ok was (want als hij iemand niet vertrouwde dan zou hij die echt grijpen, heb een paar keer meegemaakt dat ie dat van plan was). Dus had ik toen naar m'n hond geluisterd had ik geweten dat er niets aan de hand was, maar door mijn vreselijke vooroordelen

vond ik het eng!
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!