Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden worden onderschat........

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Honden worden onderschat........

Ongelezen bericht door Rataplan »

Is het zo dat honden worden onderschat?
Vaak heb ik het idee gehad dat honden dingen veel eerder weten dan wij denken. :? Als voorbeeld wil ik noemen alle dingen die overhoop worden gehaald als je een baby verwacht en je een serie van handelingen verricht om de hond niet het gevoel te geven dan hij jaloers moet zijn. :?
Tot en met het geven van de nageboorte of eerste luier aan de hond.
Ik denk namelijk dat honden al voor dat je de clearblue in huis hebt gehaald al weten hoe de toestand is.
Ik bedoel het niet zweverig maar honden hebben meer contact met de natuur.Mensen hebben dit meer en meer verloren :?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik denk ook dat honden veel meer aanvoelen dan wij denken. Ze hebben daar gewoon een betere antenne voor.
Er zijn honden die aanvoelen dat er onweer in aantocht is, ze voelen aan dat onze stemming verandert, ze kijken naar gebaren zonder dat wij het merken.....dus ja, ze weten meer dan wij denken!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik denk dat dit niet alleen voor honden geldt maar meer voor dieren in het algemeen. Ik heb best een hoge dunk van dieren, maar zelfs ik merk toch wel eens dat ik ze weer onderschat heb. Dat is niet alleen bij honden, maar ook bij paarden.

Maar het is ook wel zo dat honden en paarden allebei heel gevoelige dieren zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

mee eens
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Rataplan
Zeer actief

maxcola schreef:Ik denk ook dat honden veel meer aanvoelen dan wij denken. Ze hebben daar gewoon een betere antenne voor.
Er zijn honden die aanvoelen dat er onweer in aantocht is, ze voelen aan dat onze stemming verandert, ze kijken naar gebaren zonder dat wij het merken.....dus ja, ze weten meer dan wij denken!
Ja dat is zeker zo dat je aan dieren kunt zien dat er slecht weer op komst is. Ze zoeken een schuilplaats.
Mijn moeder zei vroeger ook altijd als wij druk waren dat er storm op komst was. Aan kinderen kun je het blijkbaar ook zien. Wij kijken massaal naar die Piet Paulusma terwijl dieren het aanvoelen. Volgens mij heeft het met luchtdruk te maken een verandering daarin nemen kinderen en dieren sneller waar ;)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

iones schreef:Ik denk dat dit niet alleen voor honden geldt maar meer voor dieren in het algemeen. Ik heb best een hoge dunk van dieren, maar zelfs ik merk toch wel eens dat ik ze weer onderschat heb. Dat is niet alleen bij honden, maar ook bij paarden.

Maar het is ook wel zo dat honden en paarden allebei heel gevoelige dieren zijn.
Absoluut mee eens!

Ze voelen trouwens heel veel, ook of mensen te vertrouwen zijn of niet. En over onderschatten gesproken...heb nog wel een leuk verhaaltje daarover.
Ik heb voor Nieve een mechelaar gehad (Roy, deze hond heb ik uit het asiel gehaald toen die al 9 jaar was). Op een avond liep ik met hem buiten, het was al pikke donker en ik woonde redelijk dicht bij het centrum. Op een afstandje zie ik een allochtone man naderen met een lange zwarte jas aan, een hoed op, koffertje in zijn handen...het zag er gewoon eng uit. Dus ik de hond strak naast me proberen te laten lopen (was een afgerichte ex-politiehond), maar de hond lette niet echt op, was een beetje aan het lol trappen enzo. Dus de man passeert me en groet mij in het frans heel keurig met "Bon soire" en loopt door. Roy had waarschijnlijk bij voorbaat al door dat die man ok was (want als hij iemand niet vertrouwde dan zou hij die echt grijpen, heb een paar keer meegemaakt dat ie dat van plan was). Dus had ik toen naar m'n hond geluisterd had ik geweten dat er niets aan de hand was, maar door mijn vreselijke vooroordelen :cry: vond ik het eng!
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

ik denk het ook.

als je ziet dat je honden kan trainen om mensen te waarschuwen als ze een of andere aanval gaan krijgen. zodat die persoon een goed plek kan zoeken om die aanval te laten komen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

honden weten inderdaad meer en sneller dan wij denken
zo had ik een jr die als me moeder belde die toen nog op grote afstand woonden en zei dat ze langs kwam op de bank leuning ging zitten piepen tot ze er was eerst denk je toeval maar elke keer weer alleen bij me moeder dee hij dat daar was hij ook helemaal gek op
en elke keer als ik zwanger was lag hij vaak met zijn hoofd voorzichteg op mijn buik dee die anders ook niet
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De hond van een vriendin van mij wist altijd precies wanneer ze thuis kwam. Ze zat nog op de middelbare school en had voor elke dag een vast rooster. De ene dag om zo laat beginnen en zo laat uit, andere dag weer zo laat. Soms was ze uit om 1:10 uur, soms 2:00 uur, en soms 2:50 uur. Net voordat ze dan thuis kwam, ging de hond voor de poort liggen wachten. Haar moeder snapte er niets van. of die hond kende het rooster uit zijn hoofdje en wist wat voor dag het was, of hij was telepatisch of zo.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Als er slecht weer komt, weet ik dat al, ik kan het zien aan Dingo :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

maxcola schreef:Ik denk ook dat honden veel meer aanvoelen dan wij denken. Ze hebben daar gewoon een betere antenne voor.
Nee hoor, wij zijn gewoon onze antenne ergens kwijtgeraakt ;)
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

joe schreef:
goh, ik ben het met je eens
Hahahahaha ;)
joe
Zeer actief

Daan schreef:
joe schreef:
goh... ik ben het met je eensHahahahaha ;)
Ik moest dit zeldzame moment even laten opvallen :mrgreen:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

joe schreef:
Daan schreef:
joe schreef:
goh... ik ben het met je eensHahahahaha ;)
Ik moest dit zeldzame moment even laten opvallen :mrgreen:
Inderdaad.
dit is wel hel gedenkwaardig.... :p:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nu ik nog, ik wil ook hahaha
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

MARC_S schreef:Nu ik nog, ik wil ook hahaha
Ik liever jouw visie op dit onderwerp ;)
Volgens mij heb jij nog meer voorbeelden :ok:
joe
Zeer actief

Rataplan schreef:
MARC_S schreef:Nu ik nog, ik wil ook hahaha
Ik liever jouw visie op dit onderwerp ;)
Volgens mij heb jij nog meer voorbeelden :ok:
Oja????...interessant, vertel op ParaMarc!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”