Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ff over het vorige tpoic loopse teef en loslopende reu

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

ff over het vorige tpoic loopse teef en loslopende reu

Ongelezen bericht door britty »

is het dan niet veeeeeeel gemakkelijker om de teef te laten steriliseren?
ben je ook meteen verlost van evenuele toekomstige baarmoederontstekingen of erger, baarmoederkanker....

of denk ik te blond hierover?

het lijkt me gewoon veel makkelijker..

ikzelf laat mijn toekomstige teef steriliseren, vooral omdat ik al een reu heb..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door britty »

nou, las ik in het andere topic lees wat een gedoe sommigen hebben om hun loopste teef vrijte houden van een al te welwillende reu, lijkt het me een simpele oplossing..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

deze discussie loopt al in 3 voud in de topic medisch,

maar zelf ga ik echt niet in een gezonde hond snijden omdat ze EVENTUEEL dan later iets niet zou kunnen krijgen,

maar dit is dus een dubbele discussie

zelf vind ik dat mensen die zo onwetend zijn dat ze dus niet door hebben dat hun teef gedekt kan worden idd beter hun teef kunnen laten steriliseren (mensen die op meerdere fora komen weten nl wel waar mijn gedachte achter die topic vandaan kwam, t is nl echt gebeurd bij iemand dat ze haar teef aan de lijn had en dat hij "zomaar ineens" gedekt is door een loslopende reu :? ) of eigenlijk nog beter, deze mensen kunnen eigenlijk beter niet eens aan honden beginnen, maar moeten zich (in mijn ogen) eerst beter voorbereiden op het wezen HOND :pffff:
Suzanne19
Actief

Re: ff over het vorige tpoic loopse teef en loslopende reu

Ongelezen bericht door Suzanne19 »

britty schreef:is het dan niet veeeeeeel gemakkelijker om de teef te laten steriliseren?
ben je ook meteen verlost van evenuele toekomstige baarmoederontstekingen of erger, baarmoederkanker....

ikzelf laat mijn toekomstige teef steriliseren, vooral omdat ik al een reu heb..
Net als in je vorige topic.. Vindt ik het absoluut geen rede om zo in een hond te laten snijden.
Afbeelding

Groetjes Suzanne
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

hey,

Ik blijf er ook bij geen gesnij of geklooi aan mn, gelukkig, nog gezonde hond (teef), had ik een reu gehad, had ik hier niet anders over gedacht.
Je hond is echt niet per ongeluk loops ofzo....... dat kan een blinde nog wel zien........

gr peter
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik laat niet in mijn teef snijden tenzij er een goede medische reden voor is. Bovendien hoop ik met haar te gaan fokken.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: ff over het vorige tpoic loopse teef en loslopende reu

Ongelezen bericht door Hutsje »

britty schreef:is het dan niet veeeeeeel gemakkelijker om de teef te laten steriliseren?

Waaron laat je dan niet je reu castreren, daar dacht je toch al over? Of laat je ze allebei opereren?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

geen gesnij in een gezonde hond zonder medische reden, voor zowel reu als teef
dan had je er maar over na moeten denken voor je een reu en een teef aanschafte. Ik heb een intacte reu en teef, niks aan de hand hoor gewoon goed opletten
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

britty schreef:nou, las ik in het andere topic lees wat een gedoe sommigen hebben om hun loopste teef vrijte houden van een al te welwillende reu, lijkt het me een simpele oplossing..
juist simpel voor jou als mens, en dan moet je een dier z'n natuur maar ontnemen? 8O Je mag wel iets moeite voor een dier doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

en als een verder gezonde teef ieder half jaar 3 weken ziek en ongelukkig is omdat ze loops is dan wel laten helpen??
wij hebben het dus wel laten doen ze was erg schijnzwanger en totaal ongelukkig...en een kruisng ambull x boxer/herder hahah dat zou iets moois worden hihih
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

RachelleAmericanBulldog schreef:en als een verder gezonde teef ieder half jaar 3 weken ziek en ongelukkig is omdat ze loops is dan wel laten helpen??
wij hebben het dus wel laten doen ze was erg schijnzwanger en totaal ongelukkig...en een kruisng ambull x boxer/herder hahah dat zou iets moois worden hihih
3 weken ziek valt onder medisch noodzakelijk vind ik. Dan zou ik het ook doen.
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

:ok: :p:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Suzanne19
Actief

Ongelezen bericht door Suzanne19 »

malinois schreef:
RachelleAmericanBulldog schreef:en als een verder gezonde teef ieder half jaar 3 weken ziek en ongelukkig is omdat ze loops is dan wel laten helpen??
3 weken ziek valt onder medisch noodzakelijk vind ik. Dan zou ik het ook doen.
Dat is nu bij mijn dus ook het geval met lana :? Maar lees nu wel zovaak dat ze een reu of teef er bij nemen en dan geeneens de moeite te nemen om te kijken of er geen andere mogelijkheid zijn tog??
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”