hou kan ik dat het beste doen? als djerbo 2 jaar is krijgen we er een pup bij ,een bullmastiff-teef.
nu hoor ik van verschillende kanten dat je je hond het beste op 'neutraal"terrein kennis kunt laten maken, bijv buiten op een veldje.
ikzelf heb toch zo iets van het is toch een puppie en nog wel een teefje, die kan ik toch ook gewoon thuis met elkaar kennis laten maken?
of zie ik iets over het hoofd?
ik dacht dus als de nieuwe hond volwassen is, je ze beter ergens anders kunt laten kennismaken..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup en volwassen hond laten kennismaken
Moderator: moderatorteam
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
pup en volwassen hond laten kennismaken
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- majelle
- Zeer actief
Volwasse honden wel.
Maar bij de pup die ik erbij nam heb ik het als volgt gedaan. Samen met twee anderen de pup opgehaald en toen we thuis kwamen bleef de pup even in de auto. En ben ik Elmas gaan uitlaten zodat ze even blij kon zijn dat ik er weer was anders zou het ineens zo druk worden in huis. Blije hond en pup erbij. Toen ik terug kwam van mijn rondje liet ik Elmas aan de pup snuffelen die ook buiten was gezet. Toen ze even kennis hadden gemaakt heb ik ze mee naar binnen genomen en gedaan alsof het de normaalste zaak was van de wereld. Elmas vond het wel even raar maar daarna was het gewoon normaal voor haar dat de pup er ook was. Na een paar dagen zochten ze echt elkaars gezeldschap.
groetjes majelle
Maar bij de pup die ik erbij nam heb ik het als volgt gedaan. Samen met twee anderen de pup opgehaald en toen we thuis kwamen bleef de pup even in de auto. En ben ik Elmas gaan uitlaten zodat ze even blij kon zijn dat ik er weer was anders zou het ineens zo druk worden in huis. Blije hond en pup erbij. Toen ik terug kwam van mijn rondje liet ik Elmas aan de pup snuffelen die ook buiten was gezet. Toen ze even kennis hadden gemaakt heb ik ze mee naar binnen genomen en gedaan alsof het de normaalste zaak was van de wereld. Elmas vond het wel even raar maar daarna was het gewoon normaal voor haar dat de pup er ook was. Na een paar dagen zochten ze echt elkaars gezeldschap.
groetjes majelle
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- peterr
- Actief
Ik denk dat het heel erg aan je eigen hond zijn of haar karakter ligt, het is een vreemde hond die het territorium binnendringt, pup of niet. Mijn hond accepteert dat absoluut niet zomaar, daar zal je mee naar buiten moeten enzo, zoals hierboven door andere omschreven. sommige andere honden vinden het geweldig misschien, dat lijkt mij per hond verschillend.
Veel volwassen honden vinden pups maar helemaal niks, zeker niet als ze veel "babbels" hebben.
gr peter
Veel volwassen honden vinden pups maar helemaal niks, zeker niet als ze veel "babbels" hebben.
gr peter