Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote hond hapt naar mijn hond: gevaar voor mij?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EvavT

Grote hond hapt naar mijn hond: gevaar voor mij?

Ongelezen bericht door EvavT »

Ik heb enkele keren gehad dat een grote hond naar Bob(je) hapt, lippen optrekt of wat dan ook
op zich is Bob een speelse hond, zit geen agressie in; hij kan met alle honden spelen. Hier en daar wil ie wel beetje dominant zijn maar hij kent zijn plek ook wel de laatste tijd (1,5 jaar) als pup kon ie nog wel erg lang dorgaan :?

Ik voel me dan wel sterk (sterker dan als ie het op mij gemunt zou hebben :twisted: )

Is het nu zo dat als ik dan :mrgreen: duidelijk naar de hond ben dat ie weg moet gaan, dat de kans niet zo groot is dat ie zijn agressie dan op mij gaat richten?
Of kan dit makkelijk omslaan naar mij??

....ik heb een keer gehad dat ik Bob optilde (puppy) dat was niet zo handig :p: hap daar hing een lassie aan mijn mouw
Stom natuurlijk ook, maar dat was mijn eerste impuls
is verder goed afgelopen hoor
:?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nou, 99% van de tijd is dat toch echt op de hond gericht.
En mijn ervaring leert me dat 1,5 jaar oude honden nog heel erg in hun puberfase/uitprobeer fase zitten waar andere honden straffend op kunnen reageren. Hoeven ze misschien nog niet eens echt iets te proberen wat je zelf ziet, maar toch reageren volwassen honden dan al waarschuwend. Maar in principe is dat niet naar jou gericht (zolang je hem niet oppakt :mrgreen: ) En zolang het bij alleen een snauw/grauw blijft zonder daadwerkelijk bijten hoef je ook voor Bobje niet bang te zijn.. ;)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wuilus en ik zijn een keer aangevallen door een herderteef. Die viel ineens uit het niets van achter aan en beet Wuilus vol in haar kont, ze begon te gillen en ik sloeg van schrik door, dus trapte naar die hond. Nou dat heb ik geweten want vervolgens moest ze mij hebben. Ik Wuilus weer wat langer riem gegeven zodat ze me kon verdedigen maar het mag een wonder heten dat ik niet gebeten werd.

Verder nog nooit meegemaakt dat de hond tegen mij begon gelukkig.
Afbeelding
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

[quote="Roelfien"]Nou, 99% van de tijd is dat toch echt op de hond gericht.
En mijn ervaring leert me dat 1,5 jaar oude honden nog heel erg in hun puberfase/uitprobeer fase zitten waar andere honden straffend op kunnen reageren. Hoeven ze misschien nog niet eens echt iets te proberen wat je zelf ziet, maar toch reageren volwassen honden dan al waarschuwend. /quote]

Hij is wel een uitdagertje....
de ene dag meer dan de andere denk ik :twisted:
laatst was ie een dagje onderdanig naar andere honden. Hij stond er zelf van te kijken, zag er verbaasd uit
Was ook beetje lui die dag
Nu juist al twee keer honden gezien met opgetrokken lippen
dus hij zal een andere uitstraling gehad hebben ;)
dank je voor de reactie :zwaai:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”