Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Angst en paniek..
Moderator: moderatorteam
- Mariann
- geregistreerd lid
Angst en paniek..
Na een super puppy tijd zijn we ineens in een super angst tijd beland. Zonder aanwijsbare reden is Bickel (nu ruim 6 maanden) veranderd in een angst haasje. Een zware harde mannen stem, een stofdoek die op een balcon wordt uit geklopt, een kind op een plastic tractortje zijn genoeg om met de oortjes plat in de nek in één streep naar huis te rennen! Als ik het gevaar op tijd zie aankomen probeer ik nog met veel enthousiast gebabbel, gehuppel, gespeel en wat lekkers het tij te keren maar die truc lukt lang niet altijd. Hopelijk is dit maar een periode en komt de onverschrokken aard van de Jack Russell snel weer terug. Iemand enig idee?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Normaal gesproken zit een pup vanaf de 12e week totaan de 6 maanden in de angstfase. Op zich is het angstige gedrag wat je pup nu ineens laat zien dus wat erg aan de late kant.
Wat je ieder geval moet voorkomen is dat je pup de mogelijkheid heeft en krijgt om te vluchten. Aan de lijn dus en persoonlijk zou ik er als ze zich angstig toont ook geen aandacht opzetten, omdat je het gedrag dan beloond.
Wel kan je als je situatie's ziet aankomen waarvan je weet dat je pup bang is haar afleiden, maar dat doe je dan dus als ze nog ontspannen oogt.
Verwerk thuis in je spelletjes met haar wat meer onverwachte elementen, niet met doel haar te laten schrikken,maar met doel haar te laten wennen.
Kalm aan dus.
Ik verwacht dat je pup hier gewoon weer overheen groeit en je straks weer gewoon een vrij hondje zal hebben.

Wel kan je als je situatie's ziet aankomen waarvan je weet dat je pup bang is haar afleiden, maar dat doe je dan dus als ze nog ontspannen oogt.
Verwerk thuis in je spelletjes met haar wat meer onverwachte elementen, niet met doel haar te laten schrikken,maar met doel haar te laten wennen.
Kalm aan dus.

Ik verwacht dat je pup hier gewoon weer overheen groeit en je straks weer gewoon een vrij hondje zal hebben.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie