Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

raar gedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

scooby doo

raar gedrag

Ongelezen bericht door scooby doo »

rocco is nu 6maanden wij hebben een grote vijver in de tuin waar vissen in zitten en schildpadden (grote) nu heb ik rocco betrapt dat ie op de schildpadden gaat plassen 8O ik riep neen maar hij deed gewoon verder . we hebben ook kunsteenden in de vijver om in de winter te beletten dat het hele ijs bevriest nu zag ik rocco vandaag zwemmen in de vijver (vijver is 1.40m diep) ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken hij haalt de kunsteenden uit de vijver en gaat op ze liggen en als mn zus ze wilt afnemen gromt hij . bij mij doet hij dit niet ik mag de eenden zonder problemen afnemen .

kan iemand dit gedrag verklaren want ik weet niet goed wat ik ervan moet denken

ik hoor het wel greets ..
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

lijkt mij toch erg een vorm van dominantie, ziet de schildpadden duidelijk als lager en plast dan...mmm hahha sorry dat ik lach, is niet leuk nl, maar zie het zo voor me, dat afpakken tja ook weer dominantie......
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ja sorry, moest een beetje lachen bij het idee van een hond die op schildpadden plast. Maar kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent. Wellicht doet hij dit omdat hij de schildpadden wat vreemd vind en voor alle zekerheid zijn reukvlag afzet zodat ze in ieder geval weten dat de tuin bij zijn terretorium hoort. De oplossing? Lijkt mij dat je er de komende tijd gewoon bij moet blijven als hij buiten is, zodat je dit gedrag kan corrigeren. Hopelijk begrijpt hij na een tijdje dat de schildpadden niet bedoelt zijn om op te plassen. :mrgreen:
Als je niet wilt dat rocco bij de vijver komt kan je eventueel een hekje of een licht stroomdraadje spannen. Vooral als je er niet continu bij kan blijven. Ook dan begrijpt hij na een tijdje wel dat hij niet bij de vijver in de buurt moet komen.
Dat hij gaat grommen als iemand die niet uit de roedel komt iets wil afpakken is niet zo vreemd en eigenlijk ook wel terecht. Dat hij bij jou niet gromt is een goed teken, jij bent de baas en mag het dus afpakken.
scooby doo

hij plast niet met de poot omhoog maar hij plast als een puppy dat vind ik ook al zo vreemd

en hij rijdt op andere honden meschien ook teken van dominantie

laatst was ik in een wei en mijn hond liep los en een jonge met een mastino x.. liep er rond begon rocco op die hond te rijden en de andere hond vervolgens op rocco . nu is dit gedrag normaal bij oudere honden maar toch niet bij honden van 6maanden :?
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Rocco is toch een poedel. Dat waren toch van oorsprong water honden die voor de jacht gebruikt werden?

Roosje
Afbeelding
scooby doo

nee rocco is een doberman ,prins is de poedel

en het gekke is dat de poedel niet zo van water houdt maar de dober wel ;)
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

scooby doo schreef:hij plast niet met de poot omhoog maar hij plast als een puppy dat vind ik ook al zo vreemd

laatst was ik in een wei en mijn hond liep los en een jonge met een mastino x.. liep er rond begon rocco op die hond te rijden en de andere hond vervolgens op rocco . nu is dit gedrag normaal bij oudere honden maar toch niet bij honden van 6maanden :?
maak je maar niet druk hoor ;) qyan was pas 13 maanden toen hij voor het eerst zijn poot optilde :mrgreen:
qyan probeerde op ene leeftijd van 6 maanden ook al te rijden op andere honden hoor.
dominantie zit volgens mij niet echt een leeftijd aan.
rocco gaat zijn grenzen verkennen ;)
scooby doo

qyan schreef:
scooby doo schreef:hij plast niet met de poot omhoog maar hij plast als een puppy dat vind ik ook al zo vreemd

maak je maar niet druk hoor ;) qyan was pas 13 maanden toen hij voor het eerst zijn poot optilde :mrgreen:
qyan probeerde op ene leeftijd van 6 maanden ook al te rijden op andere honden hoor.
ow dus niets om me ongerust over te maken :ok: (van in de vijver ik was al bang dat ie gong verdrinken maar hij kan dus blijkbaar zwemmen :-D
qyan

scooby doo schreef:
qyan schreef:

ow dus niets om me ongerust over te maken :ok: (van in de vijver ik was al bang dat ie gong verdrinken maar hij kan dus blijkbaar zwemmen :-D
zullen we ruilen, krijg qyan met geen mogelijkheid het water in :twisted:
alhoewel, vandaag lukte het aardig :mrgreen:
maar over het nog niet optillen van zijn poot hoef je je dus nog niet ongerust over te maken.
qyan was toen 7 maanden en er zat een dobertje van 6 maanden in de EG groep.
die dober van 6 maanden tilde al zonder om te vallen bij ieder plasje zijn poot op, en qyan dus echt als een teef.
af en toe plast hij nog weleens als ene teef, bijvoorbeeld op een grasveld.
hij vindt het alleen de moeite waard zijn poot op te tillen, als het hoog gras is, er een boom staat of iets.
komt vanzelf :ok:
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Conan reed al met 3 maanden op andere honden. Verder vind ik niet dat hij erg raar gedrag vertoond. Ik zou alleen wel het grommen in de gaten houden. Is trouwens dominantie tegenover je zus.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
scooby doo

nog zo wat in de hondenschool moet ik de hond zijn tandjes laten zien
presenteren ofzo . hij laat mij absoluut niet naar zijn tanden kijken

maar als de instructeur het probeert doet ie het zonder probleem :roll:

ook dominanatie tov baas
qyan

scooby doo schreef:nog zo wat in de hondenschool moet ik de hond zijn tandjes laten zien
presenteren ofzo . hij laat mij absoluut niet naar zijn tanden kijken

maar als de instructeur het probeert doet ie het zonder probleem :roll:

ook dominanatie tov baas
heb je dit niet van pup afaan geopefend met hem dan?
dat hij het van de instructeur wel toelaat kan te maken hebben met het feit dat vreemde ogen dwingen en hij het dus toestaat. Qyan laat van een instructeur dus helemaal niets toe, niet eens dat ze de riem beet pakken, laat staan betasten. Wordt nog leuk op examens, maar we oefenen druk :roll:
jou probeert hij uit, jij bent zijn baas :mrgreen:
heerlijke beesten zijn het die dobers :mrgreen:
qyan ws hier als pupsel van 11 weken ook heel moeilijk in :twisted:
eerst onder zijn kin gaan kriebelen en van de kin werk je steeds meer door naar zijn kop. eerst gewoon zachtjes aaien en zo steeds verder.
later pak je zijn snuit zachtjes beet, zorg ervoor dat je niet met de hand over zijn snuit heen gaat waardoor je zijn ogen bedekt met je handen.
dan til je gewoon 1 seconde zijn lip omhoog en geeft hem een koekje en uitbundig belonen.
iedere seconde dat hij het toelaat is goed.
en dit werk je steeds verder uit.
uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat rocco dit gewoon toe moet staan zonder tegen stribbelen, jij bent de baas.
maar als je het nooit eerder van pup afaan geoefend hebt (weet niet of je dat wel of niet hebt gedaan) dan is het logisch.
en tja, dobers, zijn graag dominant tov de baas :twisted: zeker als ze daartoe de gelegenheid krijgen en jou zwakke plek ontdekken :mrgreen:
qyan

dat grommen naar je zus, doet rocco dat trouwens alleen als jij ook thuis bent, of ook als jij niet thuis bent en je zus met rocco is???
als rocco eenkennig is, dan gromt ie dus idd naar je zus, want in zijn ogen is ze niet de baas.
iedere hond, maar zeker die idiote dobers, hebben maar 1 BAAS
qyan luistert als ik niet thuis ben redelijk naar m'n moeder, hij accepteert haar.
maar zodra ik thuis kom, bestaat m'n moeder dus niet meer en luistert voor geen meter en gromt dus ook en heeft zelfs m'n moeder willen bijten.
terwijl als ik niet thuis ben, ze wel kan corrigeren, commando geven of wat dan ook.
aangezien qyan indien de baas, ik dus, thuis is en dus eenkennig is, hebben wij hier de regel in gebracht dat als ik thuis ben, niemand, maar dan ook niemand zich met qyan bemoeit en ik de enige ben die hem corrigeert/ standje geeft, commando's geeft, etc. want hij pikt het gewoonweg niet.
scooby doo

ja dat is hier hetzelfde als ik in de buurt ben is m zus en moeder lucht.
dat van de instructor hij laat hem netjes zijn tandjes zijn maar dat is ook alles als de instructor hem nog een aai op de kop wil geven dan heeft ie een beet (hangt ook af welke instructor bij een vrouw doet hij dat niet :? ). toen hij pup was heb ik regelmatig aan zijn tanden gevoeld dat hij eraan gewend kan raken .maar sinds hij begon te wisselen liet hij er niet meer aankomen . maar iik hou wel van dat karakter van de dober
ben echt dolblij dat ik hem heb . en als het op waken aankomt of zijn baas verdedigen daar is hij de beste in :ok:
qyan

scooby doo schreef:ja dat is hier hetzelfde als ik in de buurt ben is m zus en moeder lucht.
dat van de instructor hij laat hem netjes zijn tandjes zijn maar dat is ook alles als de instructor hem nog een aai op de kop wil geven dan heeft ie een beet (hangt ook af welke instructor bij een vrouw doet hij dat niet :? ). toen hij pup was heb ik regelmatig aan zijn tanden gevoeld dat hij eraan gewend kan raken .maar sinds hij begon te wisselen liet hij er niet meer aankomen . maar iik hou wel van dat karakter van de dober
ben echt dolblij dat ik hem heb . en als het op waken aankomt of zijn baas verdedigen daar is hij de beste in :ok:
gewoon weer van voren afaan beginnen met oefenen met de tanden laten zien.
als het goed is moet je op je examen zelf de tanden laten zien aan de keurmeester, dus dat moet wel lukken dan :mrgreen:
gewoon weer beginnen hoe je met een pup ook begint, want hoe leuk dat karakter van onze dobjes ook is :ok: ze moeten wel luisteren naar de baas :twisted:
als ik ergens aan wil zitten dan doe ik dat, maar dat is uiteraard met veel oefening en beloning gegaan, want qyan liet helemaal niets toe als pup zonder te grommen en zelfs te bijten.
hij was 8 maanden hadden we eindelijk de strijd gewonnen om em te kunnen borstelen :pffff:
dus gewoon blijven oefenen, is ook wel handig voor bij de DA als ie een keer in zijn bek wil kijken dat je het zelf kan doen.
het zijn en blijven vreemde idioten :mrgreen: :ok:
qyan

ff off-topic:
had je dat filmpje tijdens het trainen nog gemaakt, ikke wil zien :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

scooby doo schreef:ja dat is hier hetzelfde als ik in de buurt ben is m zus en moeder lucht.
Hmmm, niet echt lollig hoor dat hij zomaar grijpt als je aan zijn tanden wil komen. Waken en beschermen doet een dober zowiezo, beter alleen als het echt moet dan zoals jij beschrijft bij dingen die hij niet leuk vindt. In mijn ogen heb je dus geen controle over de hond en je moet echt proberen niet blij te zijn met deze eigen initiatieven van je hond.

1 tegen 100 dat hij eerder iemand bijt die geen kwaad in de zin heeft dan een persoon waartegen je echt beschermd moet worden. Ik zou dus heel rap die hond onder controle krijgen voor er wat gebeurd. Bijten als zo'n jonge hond kan alleen maar leiden tot een vreselijk dominant en agressief beest als hij echt de hormonen en praatjes krijgt.

Een hond van zijn leeftijd moet beschermd worden door de roedel, zo moet hij dat ook willen. In mijn ogen staat hij dus nu al VEEL te hoog en neemt hij geheel ten onrechten het heft in eigen handen :?
Afbeelding
scooby doo

qyan schreef:ff off-topic:
had je dat filmpje tijdens het trainen nog gemaakt, ikke wil zien :mrgreen:
filmpje komt eraan de pakwerkers hadden vandaag wedsrijd diensthonden dus al 2weken geen pakwerk met rocco :cry2:
en nu heeft het iedereen druk met feesten enzo ....

maar het filmpje komt er zeker aan je krijgt het als 1ste te zien via pm ;)
scooby doo

MARC_S schreef:
Hmmm, niet echt lollig hoor dat hij zomaar grijpt als je aan zijn tanden wil komen. Waken en beschermen doet een dober zowiezo, beter alleen als het echt moet dan zoals jij beschrijft bij dingen die hij niet leuk vindt. In mijn ogen heb je dus geen controle over de hond en je moet echt proberen niet blij te zijn met deze eigen initiatieven van je hond.

1 tegen 100 dat hij eerder iemand bijt die geen kwaad in de zin heeft dan een persoon waartegen je echt beschermd moet worden. Ik zou dus heel rap die hond onder controle krijgen voor er wat gebeurd. Bijten als zo'n jonge hond kan alleen maar leiden tot een vreselijk dominant en agressief beest als hij echt de hormonen en praatjes krijgt.

Een hond van zijn leeftijd moet beschermd worden door de roedel, zo moet hij dat ook willen. In mijn ogen staat hij dus nu al VEEL te hoog en neemt hij geheel ten onrechten het heft in eigen handen :?
dominantie kan ik niet tegenspreken vandaag nog zat hij te rijden en dergelijke op volwassen honden maar ik doe mijn best om hem zo weinig mogelijk de kans te geven (lees geen) om alles in goede banen te leiden
laeken
Zeer actief

En stimuleer hem ook vooral niet in grommen en happen nu. Daar kan hij nl echt veel te fel en onbetrouwbaar van worden.

Mijn hond is duidelijk toleranter dan de jouwe en toch ik heb er al 13 jaar een hoop problemen mee door haar zware beschermings en waakdrift. Vandaar mijn waarschuwing ;) Ik weet daardoor ook dat een ongeluk in een klein hoekje zit en het is zo gebeurd dat je hond iemand aanvliegt die snachts iets te luidruchtig uit zijn eigen voordeur komt lopen, of een vriendelijk persoon die in de schemer de weg komt vragen. Allemaal zaken waarbij ik ontzettend goed moet opletten dat Wuilus niet ineens aanvalt "uit het niets" om mij te berschermen. Heel handig, 1 keer van de 100 als er ECHT wat is ;), meestal gewoon erg lullig voor de andere persoon en voor mij want ontspannen wandelen is best moeilijk met zo'n karakters.
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Mijn hond is duidelijk toleranter dan de jouwe en toch ik heb er al 13 jaar een hoop problemen mee door haar zware beschermings en waakdrift. Vandaar mijn waarschuwing ;) Ik weet daardoor ook dat een ongeluk in een klein hoekje zit en het is zo gebeurd dat je hond iemand aanvliegt die snachts iets te luidruchtig uit zijn eigen voordeur komt lopen, of een vriendelijk persoon die in de schemer de weg komt vragen. Allemaal zaken waarbij ik ontzettend goed moet opletten dat Wuilus niet ineens aanvalt "uit het niets" om mij te berschermen. Heel handig, 1 keer van de 100 als er ECHT wat is ;), meestal gewoon erg lullig voor de andere persoon en voor mij want ontspannen wandelen is best moeilijk met zo'n
karakters.[/quote]

ff of topic, maar wij hadden vroeger ook een kruizing herder/bouvier maar dan een reu. Met andere honden kon hij wel en er zat geen lab in. Maar verder was ie net zo als die van jou als ik dit lees zal het de specifieke kruizing wezen. Dat beschermen is idd heel lastig want het zit in een klein hoekje. Was wel een wereldhond overigens.
laeken
Zeer actief

majelle schreef:ff of topic, maar wij hadden vroeger ook een kruizing herder/bouvier maar dan een reu. Met andere honden kon hij wel en er zat geen lab in. Maar verder was ie net zo als die van jou als ik dit lees zal het de specifieke kruizing wezen. Dat beschermen is idd heel lastig want het zit in een klein hoekje. Was wel een wereldhond overigens.
Je bent nu al de zoveelste die ik hoor dat deze kruising extreem beschermend is. Als jonge hond heel druk en later erg trouw en een wereldhond, maar wel TE beschermend en waaks. Het asiel zit vol met deze kruising en ik moet zeggen dat ik door eigen research zeg maar wel vindt dat dit een kruising is die je niet maakt. De bouvier is erg trouw en dapper en ook wel waaks, de herder is niet zo dapper maar dat compenseert de bouvier weer. vervolgens is de herder wel eerder geneigd aan te vallen, iets wat hij weer als negatief in de kruising inbrengt. Het eindresultaat is een erg waakse, supertrouwe hond die iets te snel optreedt als het eng wordt.
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Nu was Bas niet zo dat ie snel iets eng vond. Mensen en kinderen konden gewoon over de vloer, dat was gewoon en vertrouwt maar toch ook een keer erg fout gegaan. Een jongetje van 5 jaar die hij al die tijd al kende sprong met een plastic mes op mijn vader en mijn vader dacht dat mijn moeder de hond aan het uitlaten was. Dus mijn vader speelde het spelletje mee. En ja toen heeft die datzelfde jongetje vreselijk toegetakeld. Niet leuk als je het ziet gebeuren.
Ook kon iedereen hem aaien bij wijze van spreken. Hij was vriendelijk totdat er iets onverwachts gebeurde. Zag je zelf iemand aankomen om de weg te vragen dan was het goed maar tikte iemand je van achteren op je schouder omdat je diegene niet zag. HAP.
Iemand pakte mijn fiets om hem opzij te zetten en dan probeerde hij het ook. Het was ook geen zenuwachtige hond maar zelfs heel rustig alleen als er wat gebeurde was ie razend snel.
De baas beschermen maar ook al zijn bezittingen.
'Toch lijken mij het geen geschikte honden voor de sport, ze zouden het absoluut niet als spelletje zien. ik denk niet dat Bas na het pakwerk met de mauw zou zijn gaan lopen maar echt voor de man zou gaan. Veel te serieus maar als ik in een buitengebied zou wonen en bescherming zou willen zou ik voor dat type gaan.
scooby doo

majelle schreef:Mijn hond is duidelijk toleranter dan de jouwe en toch ik heb er al 13 jaar een hoop problemen mee door haar zware beschermings en waakdrift. Vandaar mijn waarschuwing ;) Ik weet daardoor ook dat een ongeluk in een klein hoekje zit en het is zo gebeurd dat je hond iemand aanvliegt die snachts iets te luidruchtig uit zijn eigen voordeur komt lopen, of een vriendelijk persoon die in de schemer de weg komt vragen. Allemaal zaken waarbij ik ontzettend goed moet opletten dat Wuilus niet ineens aanvalt "uit het niets" om mij te berschermen. Heel handig, 1 keer van de 100 als er ECHT wat is ;), meestal gewoon erg lullig voor de andere persoon en voor mij want ontspannen wandelen is best moeilijk met zo'n
karakters.
ff of topic, maar wij hadden vroeger ook een kruizing herder/bouvier maar dan een reu. Met andere honden kon hij wel en er zat geen lab in. Maar verder was ie net zo als die van jou als ik dit lees zal het de specifieke kruizing wezen. Dat beschermen is idd heel lastig want het zit in een klein hoekje. Was wel een wereldhond overigens.[/quote]

voor uit het niets aanvallen heb ik niet bang want ons terrein is afgemaakt met een poort van 2meter en dan kom je pas in onze voortuin waar weer een grote poort en draad staat van bijna 2meter

het is leuk dat een hond je beschermd maar zoals je al zei is het altijd oppassen geblazen nu als hij gromt oid zeg ik gewoon nee doet hij dit niet zeg ik wat in de trand van braaf en beloon hem met een click .

en wat kruisingen betreft als je een gevaarlijke combinatie koopt bv kangal x rotweiler kun je ook problemen verwachten het is niet dat iedere kruising feller is
majelle
Zeer actief

tis marc die dit schreef :mrgreen:
scooby doo

majelle schreef:tis marc die dit schreef :mrgreen:
:? de quote knop doet vreemd het zal daar aan liggen ;)
laeken
Zeer actief

majelle schreef:Nu was Bas niet zo dat ie snel iets eng vond. Mensen en kinderen konden gewoon over de vloer, dat was gewoon en vertrouwt maar toch ook een keer erg fout gegaan. Een jongetje van 5 jaar die hij al die tijd al kende sprong met een plastic mes op mijn vader en mijn vader dacht dat mijn moeder de hond aan het uitlaten was. Dus mijn vader speelde het spelletje mee. En ja toen heeft die datzelfde jongetje vreselijk toegetakeld. Niet leuk als je het ziet gebeuren.
Ook kon iedereen hem aaien bij wijze van spreken. Hij was vriendelijk totdat er iets onverwachts gebeurde. Zag je zelf iemand aankomen om de weg te vragen dan was het goed maar tikte iemand je van achteren op je schouder omdat je diegene niet zag. HAP.
Iemand pakte mijn fiets om hem opzij te zetten en dan probeerde hij het ook. Het was ook geen zenuwachtige hond maar zelfs heel rustig alleen als er wat gebeurde was ie razend snel.
De baas beschermen maar ook al zijn bezittingen.
'Toch lijken mij het geen geschikte honden voor de sport, ze zouden het absoluut niet als spelletje zien. ik denk niet dat Bas na het pakwerk met de mauw zou zijn gaan lopen maar echt voor de man zou gaan. Veel te serieus maar als ik in een buitengebied zou wonen en bescherming zou willen zou ik voor dat type gaan.
Hahaha, nou dit is dus helemaal mijn hond ook. Nooit is iets eng inderdaad, alles is ok tot een bepaalde grens en daar horen zeker geen van achter op je schouder tikkende mensen bij, of dronkelappen die iets tegen je roepen als ze langsfietsen. Dat kind had hier dus ook kunnen gebeuren terwijl ze eigenlijk superlief is met kinderen.
Inderdaad ben ik het ook helemaal met je eens wat betreft de sport, veel te serieus en als het baasje bijten zegt wordt het ook echt bijten en geen spelletje waar los enzo bijzit. Bijten is immers beschermen en geen spel.

Grappig zeg, nogmaals een bevestiging van wat ik steeds weer zie.

Ik vind het ook de beste en trouwste hond die ik ooit gekend en gehad heb, maar inderdaad, buiten en met lekker veel ruimte is het helemaal ideaal, in de stad net te druk, verder ook inderdaad erg veilig :mrgreen:
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Jaha hutje op de hei is wel leuk en relaxed. En nee ben blij met mijn boxers die niet gelijk ingrijpen als ze al ingrijpen, denk het zelf van niet. het blijft bij grommen wel zo makkelijk :mrgreen:
Zal een keer een foto voor je plaatsen, moet ik ff wachten todat de scanner het doet.
Lijkt niet op jouw hond trouwens. Bas was grijs vanaf 1 jaar en had een soort zachte iets wat lange vacht en hangoren. Beetje Ierse wolfshondidee maar dan anders :mrgreen:
laeken
Zeer actief

majelle schreef:Jaha hutje op de hei is wel leuk en relaxed. En nee ben blij met mijn boxers die niet gelijk ingrijpen als ze al ingrijpen, denk het zelf van niet. het blijft bij grommen wel zo makkelijk :mrgreen:
Zal een keer een foto voor je plaatsen, moet ik ff wachten todat de scanner het doet.
Lijkt niet op jouw hond trouwens. Bas was grijs vanaf 1 jaar en had een soort zachte iets wat lange vacht en hangoren. Beetje Ierse wolfshondidee maar dan anders :mrgreen:
Dat is ook nog zo leuk aan die miks inderdaad, allemaal anders, soms ook gewoon bruin en bv heel breed en fors, andere weer net herder met een baardje, mijn hangt er precies tussen, de jouwe blijkbaar weer meer boef. ben heel benieuwd naar de foto :ok:
Afbeelding
qyan

MARC_S schreef:En stimuleer hem ook vooral niet in grommen en happen nu. Daar kan hij nl echt veel te fel en onbetrouwbaar van worden.
mee eens.
qyan hebben wij op een gegeven moment toen hij nog trainde, thuis niet meer op een bijtrol laten bijten, het liep gewoon uit de hand, te sterk gemaakt met trainen maar ook thuis met de bijtrol te sterk gemaakt.
bijten werd alleen nog gedaan op de mouw en onder begeleiding van de trainers, maar absoluut niet meer thuis, kon niet meer.
nu is qyan toch een hond met gebruiksaanwijzing en een ietwat heftig/ moeilijk karakter en idd een hond waarmee ik in de schemer en 's avonds altijd op m'n hoede moet zijn, voor alles en iedereen.

dominique, heeft rocco weerdrift, laat ie zich corrigeren door jou zonder te happen bijvoorbeeld of gaat ie in gevecht ???
bij qyan is altijd alles een gevecht geweest, hij luistert prima, ik kan nu alles met em doen wat ik wil de laatste paar maanden, maar dat is een verschrikkelijke lange strijd geweest.
maar iets waar hij nog steeds tegen vecht, als pup al, is een correctie.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”