Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hij plast 's nachts in huis
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
Hij plast 's nachts in huis
Hallo allemaal,
Wij hebben vorig jaar juli een kruising herder/labrador (reu) uit het asiel in Belgie gehaald. Hij was toen al 8 maanden en zijn vorige baasjes hadden besloten dat hun leven zonder hem toch een stuk "plesanter" zou zijn. Nu hadden we al een Jack Russel teefje maar de 2 konden en kunnen het erg goed met elkaar vinden, dit even terzijde. Het grote probleem met Sunday is dat hij 's nachts zijn "behoeftes" bleef doen, na aanraden van een gedrags therapeut hebben we hun voedings tijden aangepast zodat hij simpelweg gedurende de nacht geen voedsel in zijn maag had. Dat heeft prima gewerkt, alleen blijft hij maar urineren. Het enige wat een tijd heeft geholpen was hem in de hal opsluiten, maar omdat hij gezegend is met een behoorlijke verlatings angst was zijn gezang niet uit de lucht. Met het oog op de buren hebben we maar bveslaten dat dat ook niet de oplossing kon zijn. Benchtraining werkt ook niet en overdag doet hij het niet, terwijl ze dan wel alleen zijn.
Help...zeg maar
J
Wij hebben vorig jaar juli een kruising herder/labrador (reu) uit het asiel in Belgie gehaald. Hij was toen al 8 maanden en zijn vorige baasjes hadden besloten dat hun leven zonder hem toch een stuk "plesanter" zou zijn. Nu hadden we al een Jack Russel teefje maar de 2 konden en kunnen het erg goed met elkaar vinden, dit even terzijde. Het grote probleem met Sunday is dat hij 's nachts zijn "behoeftes" bleef doen, na aanraden van een gedrags therapeut hebben we hun voedings tijden aangepast zodat hij simpelweg gedurende de nacht geen voedsel in zijn maag had. Dat heeft prima gewerkt, alleen blijft hij maar urineren. Het enige wat een tijd heeft geholpen was hem in de hal opsluiten, maar omdat hij gezegend is met een behoorlijke verlatings angst was zijn gezang niet uit de lucht. Met het oog op de buren hebben we maar bveslaten dat dat ook niet de oplossing kon zijn. Benchtraining werkt ook niet en overdag doet hij het niet, terwijl ze dan wel alleen zijn.
Help...zeg maar
J
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Verlatingsangst kan wel degelijk gekoppeld zijn aan bepaalde delen van de dag. Het is geen vanzelfsprekendheid dat een hond altijd overal alleen kan zijn. Je hoort toch wel vaker dat een hond bv in de avond de tent afbreekt, terwijl dezelfde hond overdag prima alleen kan zijn.
Wat voor gedrag vertoont de hond voordat je richting je bed vertrekt?
Lin geeft eigenlijk het beste advies..geef hem de ruimte om met je mee te gaan naar de slaapkamer. Soms is die ruimte alleen al genoeg om rustig elders in huis te gaan liggen maffen.
Wat voor gedrag vertoont de hond voordat je richting je bed vertrekt?
Lin geeft eigenlijk het beste advies..geef hem de ruimte om met je mee te gaan naar de slaapkamer. Soms is die ruimte alleen al genoeg om rustig elders in huis te gaan liggen maffen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- nieuw lid
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klinkt toch echt als pure stress en angst. Kan je Sunday niet gewoon op zijn eigen plek in de slaapkamer leggen? Op de slaapkamer slapen wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat ie ook maar in bed moet.Thundercat600 schreef: Voordat wij gaan slapen loopt hij altijd onrustig over de gang te benen en piepen
Plekje op de grond lijkt me meer dan genoeg.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- stefanie
- Zeer actief
-
- nieuw lid
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk toch dat de man je niet geheel begrepen heeft!Thundercat600 schreef:Echt hoor..ik heb hele gesprekken met de man gehad om uit te leggen dat die mand daar niet voor niets staat enzo...maar stug iedere keer o pbed springen...en ik moet eerlijk bekennen dat mijn Martin Gaus skills niet zo goed werken om 3 uur snachts...

Gewoon een flinke zwieper geven van het bed af en hem er alleen op uitnodiging oplaten. Als ze normaal gesproken vrij zijn zomaar op het bed te springen zullen ze ook niet helemaal snappen dat dat in de nacht niet exact de bedoeling is.

Ennuhh...misschien moet je je baard laten staan, Gaus!

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- nieuw lid
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Thundercat600 schreef:Waarom gaat dat bij anderen toch altijd zo smooth?..Ik zwiep me een ongeluk...maar dan gewoon kwispelend weer terug komen..tot je uit frustratie maar hem maar op de gang zet..met alle vochtige gevolgen van dien. Anyways, thx for the good word...ik koop wel een kingsize bed..misschien dat het past

Nu is hij zover dat hij me in de ochtend wakker piept..zit ie naast mijn bed met een heilig hoofd blij te zijn en maar te piepen..Mag ik erop ??
Een slaperig klopje van mijn kant en hij nestelt zich prinsheerlijk naast me...maar om je eerlijk de waarheid te zeggen..ik heb geen idee hoe ik dat eigenlijk verder voor elkaar gekregen heb.

Zal mijn natuurlijk overwicht wel zijn!

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki