Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rosse baard

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Rosse baard

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Heb het onlangs es gemeld dat Luka zijn baard en zijn achterste rosse werden.
Nu zei de hondenkapper me dat dit door een reactie komt met zijn voedsel.
Hij eet Duck diepvriesvoeding.
Kan dit kloppen ?
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Ik zou het niet weten. Kun je ook aan ander compleet versvoer komen? Misschien is het een reactie op de granen in Duck?
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Mama Sanneke
Zeer actief

Janet schreef:Ik zou het niet weten. Kun je ook aan ander compleet versvoer komen? Misschien is het een reactie op de granen in Duck?
We hebben hier in Belgie alleen maar Duck.
En hij doet het zo goed met zijn kaka.
Zou ik het op de site van Duck es vragen, maar dat zullen ze misschien liever niet beantwoorden.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Hoi ,het roze worden komt inderdaad door de voeding maar, duck is toch goed geef je wel de complete voeding van duck. Honden kunnen het ook krijgen van blikvoer is mij verteld toen Danja Maltezer wel eens blik kreeg werd ze inderdaad rose. Ik geef Energique en ze zijn spierwit(als ze niet in de vogelenpoep rolt en door de prut dart) :-D

Groetjes Anneke :ok:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Het kán aan de voeding liggen. Sommigen verwijzen naar caroteen in voeding, maar dat is niet per sé zo.
Het is dan ook heel moeilijk om uit te zoeken waar de baard en/of traanstrepen zo 'rood' van worden. Om uit te zoeken bij welk voer dát bij díe bepaalde hond niet voorkomt, is een onderzoek van jaren of heel veel geluk :ok: .

Kevin (een Schnauzer) heeft ook een rossige baard, maar daarom neem ik echt geen ander voer, dan maar wat rossig. Carnibest is echt het beste wat hem overkomen is :pffff: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Mama Sanneke
Zeer actief

danja schreef:Hoi ,het roze worden komt inderdaad door de voeding maar, duck is toch goed geef je wel de complete voeding van duck. Honden kunnen het ook krijgen van blikvoer is mij verteld toen Danja Maltezer wel eens blik kreeg werd ze inderdaad rose. Ik geef Energique en ze zijn spierwit(als ze niet in de vogelenpoep rolt en door de prut dart) :-D

Ja, hij krijgt alleen de complete voeding. Rund compleet, Lam en rijst compleet, uitmuntend compleet , misschien ligt het aan de laatste nieuwe Rund-lever-kip compleet, die heb ik nog maar een paar weken.
Ik vind het hem wel leuk staan maar ik sta er toch wel even bij stil of
het medisch geen kwaad kan.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

je kan gerust even naar duck mailen of bellen, mijn ervaring is dat ze altijd bereid zijn op je vragen te antwoorden
groetjes!Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Mama Sanneke schreef:
danja schreef:Hoi ,het roze worden komt inderdaad door de voeding maar, duck is toch goed geef je wel de complete voeding van duck. Honden kunnen het ook krijgen van blikvoer is mij verteld toen Danja Maltezer wel eens blik kreeg werd ze inderdaad rose. Ik geef Energique en ze zijn spierwit(als ze niet in de vogelenpoep rolt en door de prut dart) :-D

Ja, hij krijgt alleen de complete voeding. Rund compleet, Lam en rijst compleet, uitmuntend compleet , misschien ligt het aan de laatste nieuwe Rund-lever-kip compleet, die heb ik nog maar een paar weken.
Ik vind het hem wel leuk staan maar ik sta er toch wel even bij stil of
het medisch geen kwaad kan.
Sanneke
Jaren geleden kreeg Kevin een erg rode baard van Nutro (brokken), veel erger dan hij nu heeft.
Ik heb Nutro toen gemaild en kreeg als antwoord dat sommige honden op bepaalde mineralen met een verkleuring kunnen reageren. Dit heeft te maken met het slijm en traanvocht.
Niks om je zorgen over te maken, het staat alleen niet zo mooi.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”