Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Malu's eerste keer los!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Malu's eerste keer los!

Ongelezen bericht door Joyce »

Vanmiddag ben ik weer met de honden naar het bos gegaan, Malu (de beagle uit het laboratorium) hield ik altijd nog aan een flex-lijn. Maar vandaag vond ik dat Malu wel los kon, ik heb haar de korte lijn omgedaan en die gewoon over de grond mee laten slepen. Het ging heel goed en ze sjokte mooi achter ons aan, terwijl ze ook nog alle bomen moest beplassen (en in een bos zijn dat er veel :P) Alleen ze struikelde steeds over haar lijn, dus nadat ik haar een paar keer met een snoepje had gelokt en ze elke keer kwam heb ik de lijn ook maar losgeknipt. Ze liep toen dus lekker vrij door het boos heen, af en toe bleef ze wel achter of liep ze de andere kant op, maar als ik haar dan riep en snoepje liet zien kwam ze er weer aan.

Toen we weer bijna terug waren bij de auto kwamen we 2 vrouwen tegen met wie ik aan de praat kwam. Ze hadden een kruising bordeaux dog / rottweiler. Echt een schat van een hond, ook een teefje. Nadat Molli klaar was met uitgebreid blaffen en haar balletje stelen kreeg ik de kans om over Malu te vertellen. Het bleek dat hun de website van shhh ook gezien hadden en misschien ook wel een beagle wilden. Terwijl wij aan het praten waren liep Malu steeds een stukje verder, maar als ik riep kwam ze weer terug. Totdat ze een groepje met andere mensen tegenkwam, ze liep gewoon achter hun aan en reageerde ook niet meer. Molli zag het gebeuren en liep met Malu mee. Ik heb toen snel afscheid genomen van de 2 vrouwen en ben maar achter mijn hondjes aangelopen. De mensen met wie ze meeliep vonden het wel grappig en ik had ze snel ingehaald. Malu liep gewoon rustig door, ook toen we weer naast haar liepen. Met een omweg zijn we toen terug gelopen naar de auto, waar Malu op haar dooie gemakkie insprong. Voordat we de auto uit gingen liet ze zich weer aanlijnen en na een heleboel water gedronken te hebben ligt ze nu heerlijk te slapen in haar mandje.

Wat wel grappig is, is dat Molli en Donna altijd bij mij in de buurt blijven als ze loslopen. Ze houden altijd in de gaten waar ik ben en als ik de andere kant op ga rennen ze mee. Malu interesseert het dus niks waar ik heen loop, ze raakt ook niet in paniek ofzo maar ze sjokt gewoon rustig door met haar neus aan de grond. Ik heb zo het idee dat dit meer beagle-eigen is dan een hondje uit een laboratorium.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Malu's eerste keer los!

Ongelezen bericht door Belle »

Chatterbox schreef:Vanmiddag ben ik weer met de honden naar het bos gegaan, Malu (de beagle uit het laboratorium) hield ik altijd nog aan een flex-lijn. Maar vandaag vond ik dat Malu wel los kon, ik heb haar de korte lijn omgedaan en die gewoon over de grond mee laten slepen. Het ging heel goed en ze sjokte mooi achter ons aan, terwijl ze ook nog alle bomen moest beplassen (en in een bos zijn dat er veel :P) Alleen ze struikelde steeds over haar lijn, dus nadat ik haar een paar keer met een snoepje had gelokt en ze elke keer kwam heb ik de lijn ook maar losgeknipt. Ze liep toen dus lekker vrij door het boos heen, af en toe bleef ze wel achter of liep ze de andere kant op, maar als ik haar dan riep en snoepje liet zien kwam ze er weer aan.

Toen we weer bijna terug waren bij de auto kwamen we 2 vrouwen tegen met wie ik aan de praat kwam. Ze hadden een kruising bordeaux dog / rottweiler. Echt een schat van een hond, ook een teefje. Nadat Molli klaar was met uitgebreid blaffen en haar balletje stelen kreeg ik de kans om over Malu te vertellen. Het bleek dat hun de website van shhh ook gezien hadden en misschien ook wel een beagle wilden. Terwijl wij aan het praten waren liep Malu steeds een stukje verder, maar als ik riep kwam ze weer terug. Totdat ze een groepje met andere mensen tegenkwam, ze liep gewoon achter hun aan en reageerde ook niet meer. Molli zag het gebeuren en liep met Malu mee. Ik heb toen snel afscheid genomen van de 2 vrouwen en ben maar achter mijn hondjes aangelopen. De mensen met wie ze meeliep vonden het wel grappig en ik had ze snel ingehaald. Malu liep gewoon rustig door, ook toen we weer naast haar liepen. Met een omweg zijn we toen terug gelopen naar de auto, waar Malu op haar dooie gemakkie insprong. Voordat we de auto uit gingen liet ze zich weer aanlijnen en na een heleboel water gedronken te hebben ligt ze nu heerlijk te slapen in haar mandje.

Wat wel grappig is, is dat Molli en Donna altijd bij mij in de buurt blijven als ze loslopen. Ze houden altijd in de gaten waar ik ben en als ik de andere kant op ga rennen ze mee. Malu interesseert het dus niks waar ik heen loop, ze raakt ook niet in paniek ofzo maar ze sjokt gewoon rustig door met haar neus aan de grond. Ik heb zo het idee dat dit meer beagle-eigen is dan een hondje uit een laboratorium.
Wij komen in het park ook af en toe een beagle tegen en die loopt dan ook rustig een heel eind met ons mee, zonder om te kijken naar zijn baasje. Maar uiteindelijk gaat hij toch altijd weer terug. Ik denk dat het wel beagle eigen is. Ik heb een bloedhond gehad en die zette altijd haar neus aan de grond. Alleen in plaats van het spoor van mensen te volgen, ging zij altijd het spoor terug volgen, waar de mensen vandaag kwamen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
kirsten
Actief

Ongelezen bericht door kirsten »

bij ons hier op de hei loopt ook 1 vrouw met een beagel en die gaat ze neus achter aan,die vrouw kan zo gek doen als een :clown:
soms wel leuk om te zienhoe ze alles uit de kast trekt :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”