Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kip

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

de drentjes
Actief

Kip

Ongelezen bericht door de drentjes »

Hoi,

Gisteren de dames voor het eerst ieder een halve kip gegeven. Ik voer ze al 1 1/2 jaar vers afgewisseld met Barf en had er al vaker over gelezen maar dit durfde ik toch niet zo goed. Maar voor alles moet een eerste keer zijn. Dus diepvrieskip ontdooid, gehalveerd en alsjeblieft. Ze stonden me aan te kijken van: weet je zeker dat dit de bedoeling is????? maar na een 'toe maar' van mijn kant bedachten ze zich geen tweemaal. Ik ben er wel vlak naast gaan zitten op eventueel ingrijpen bedacht maar dat was nergens voor nodig. Heel netjes werd de kippehelft al kauwend geconsumeerd. Het scheelt natuurlijk wel dat ze al kippennekken en -ruggen gewend zijn. En vandaag voor de zekerheid goed de ontlasting in de gaten gehouden maar alles was prima in orde. Dus ik denk dat dit voor herhaling vatbaar is. Zo af en toe dan.

Wil
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Mooi toch? Kali had die blik ook met de eerste keer konijn en de eerste keer lamskop. Lang leve de tuin hier, want na een paar dagen besterven in de tuin vind ik hier en daar slechts wat botrestjes. De rest heeft ze alsnog opgegeten.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
slowie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door slowie »

alleen bo eet het hier,maar moet zeggen vol smaak en ben ook heel blij met me achtertuin hoor,want is goed smerig :kotz:
de drentjes
Actief

Gelukkig hebben wij ook een tuin maar voor slechte dagen heb ik een oud deken door de helft geknipt 'het zgn. vreetkleed' en dat bewaar ik in het houthok. Als ze alleen maar die stukken deken zien weten ze het al; dit wordt smullen :mrgreen:

Wil
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik geef ze al heel lang hele kippen, ze vinden het fantastisch, het liefst effe trekken eraan met zijn drietjes...alleen vliegt er dan weleens wat in het rond... :mrgreen: , maar vanaf het eerste moment was het haphaphap...heerlijk om te zien, met een konijn is het soms teveel van het goede, want dan wilt het reutje teveel baas spelen, maar eenmaal bezig laat hij ze ook toe.....prachtig om te zien, en de katten zitten geduldig in de boom te wachten of er toch restjes blijven liggen.....niet dus hahahaha, leg daarom voor hun geduld een paar eendagskuikentjes neer, hebben hun ook wat voor het geduldig wachten :mrgreen:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Het is in mijn pension ook altijd feest wanneer hondjes en honden die gewend zijn om alleen maar brokken of brokken afgewisseld met ander gekookt voer, hun tanden in een rauw kipdeel kunnen zetten.

Maar... als je echt serieus brokken afgewisseld met verse,rauwe voeding wilt voeren aan de drentjes, is kip alleen niet genoeg!

Groetjes en succes op je weg naar natuurlijke voedin voor je honden :ok:
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk
de drentjes
Actief

Hoi,

Ik voer al 1 1/2 jaar geen brokken meer. Aleen Barf afgewisseld met kant en klaar vers vlees en vis maar dit was de eerste keer dat ik de dames ieder een halve kip gegeven heb en dat vond ik even eng.

Wil
Suus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Suus »

de drentjes schreef:Hoi,

Ik voer al 1 1/2 jaar geen brokken meer. Aleen Barf afgewisseld met kant en klaar vers vlees en vis maar dit was de eerste keer dat ik de dames ieder een halve kip gegeven heb en dat vond ik even eng.

Wil
Kan ik me goed voorstellen, hoor! Ik wil Bono ook elke keer kippenekken gaan geven, maar ik durf het nog steeds niet!!! :? Toch knap van je dat je het gegeven hebt! :ok:
Suus, Bono en Ivy
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”