Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geur uit zijn bek door diepvriesvlees

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

EvavT

Geur uit zijn bek door diepvriesvlees

Ongelezen bericht door EvavT »

Bob kreeg altijd brok en af en toe diepvriesvlees.
Nu ruikt ie zó uit zijn bek als ik hem energique geef, dat ik begin te twijfelen hieraan.
Hij heeft zelf ook liever brokjes want na zijn diepvries maaltijd kijkt ie naar de zak RC en dan naar mij.
Hij is de snackbal ook gewend om brokjes uit te eten en dit vindt ie kennelijk toch veel aantrekkelijker....

Wat kan de reden zijn van zo sterk geuren uit zijn bek en is er een remedie tegen, weet iemand dat?

:zwaai:
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

nog nooit last van gehad. ook niet een hond die naar de zak voer gaat kijken terwijl ik vlees geef :? .

alleen de langharige lhasa die blijft het in het bekje soms zitten en dat ruikt het eerste uurtje naar vlees.

Maria :E
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Een hond die uit zijn mond gaat ruiken na verandering van voer heeft meestal last van zijn maag/darmen. Is de ontlasting goed? Stevig, geen bloed (dus zwarte ontlasting?) of gelig?
Want meestal ervaart iedereen juist dat met versvlees de geur uit de mond vermindert. Maar wellicht dat het in het begin eerst even wat erger wordt, ik weet niet hoe lang je hond nu versvlees krijgt?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
EvavT

10 dagen
nu weer brok

ontlasting was eerste dagen wat gelig en slap, daarna goed, stevig
met brokken echter de beste ontlasting!
Roelfien
Zeer actief

Tja, dat is je eigen keuze natuurlijk, maar 10 dagen is echt niet voldoende om een hond aan eten te laten wennen.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

EvavT schreef:10 dagen
nu weer brok

ontlasting was eerste dagen wat gelig en slap, daarna goed, stevig
met brokken echter de beste ontlasting!
Als je echt van plan was om op ander voedsel over te gaan heb je wel minimaal 2 maanden nodig om te kijken als ze het er goed op doen. En op langere duur kan je pas resultaten zien.

Ik heb geen een hond van de 8 thuis de GEEN vlees willen. Zelfs degene die er niet tegen kan wil het eten ondanks hij het binnen 4 minuten uitspuugt vanwege zijn allergie.

Als ik brokken geef of vlees zie ik echt wel verschil in ontlasting. Alleen uit gemakzucht geef ik voornamelijk brokken maar hou wel 1 a 2 dagen in de week minimaal voor een gehele vlees dag.

ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Mijn suggestie is, dat er wel eens veel te veel vet in het versvlees zou kunnen zitten - en dat je te snel wilt overstappen op commerciele rauwe voeding met een hond, die al dat vet gewoonweg niet aan kan... in een periode van het jaar, dat het voor Nederlandse begrippen althans, ook nog eens WARM is.

Zou jij een flinke winterse stamppot met boerenkool en vette worst lusten nu....? :kotz:

Volgens mij is je hond veel beter af met een geleidelijke overstap, waarbij jij de gelegenheid krijgt om te ontdekken wat wel goed valt en wat niet - iets, dat niet mogelijk is met een commercieel rauw product.

Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Roelfien
Zeer actief

Ik denk dat het ook per merk verschillend is.
Ik ben geen analist op dit gebied, zeker niet, maar als je de verschillende diepvries vlees voeders naast elkaar legt en er met je handen eens goed doorheen gaat voel je ook het verschil in de samenstelling.
Maar daarnaast, ik heb 1 hond die echt heel erg op vet vlees reageert. Beertje kan echt geen vet rundvlees verdragen bijvoorbeeld en ook erg vet lamsvlees geeft problemen. Maar bij de vers vlees voeding heb ik tot nu toe geen problemen ervaren. Dus of die dosering echt zo hoog is? Ik weet het niet.
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

Siemen krijgt ook energique en hij krijgt er een beetje tandplak van. We geven hem dus na het eten een kauwstaaf om even zijn tanden schoon te kauwen. Dat zou ook de reden van het stinken kunnen zijn...
Roelfien
Zeer actief

willemien schreef:Siemen krijgt ook energique en hij krijgt er een beetje tandplak van. We geven hem dus na het eten een kauwstaaf om even zijn tanden schoon te kauwen. Dat zou ook de reden van het stinken kunnen zijn...
Nou, na 10 dagen gaat een hond nog niet stinken door de tandplak, lijkt me. Dat zit echt wel dieper. :?
EvavT

Maria schreef:
EvavT schreef: Ik heb geen een hond van de 8 thuis de GEEN vlees willen. Zelfs degene die er niet tegen kan wil het eten ondanks hij het binnen 4 minuten uitspuugt vanwege zijn allergie.

Bob vindt het wel lekker hoor :pffff:
hij kijkt daarná naar zijn zak brokjes, misschien heb ik hem wel 'verpest' door zijn brokjes in de snackbal te geven en vindt ie dat spel leuk.
Of vindt ie zo'n hamburger een goed voorgerecht ;)

Hij lust het allemaal wel, maar ik zie dan een slomer hondje :cry:

Nu doe ik 1-2 dagen vers en de rest brok
Vers is ook met de pot mee (ligt er uiteraard aan wat)
Hij vindt dat lekker en doet het er goed op
Krijgt dan wel bijvoorbeeld gekookte sperciebonen oid
Duck, Energique,
Carnibest, Rodi, Smuldier heb ik ook wel gehad
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”