Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
grote bergen poep (Farmfood)
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
grote bergen poep (Farmfood)
beste hondenvrienden
sinds ik Douscha heb, nu zo'n 4 maanden, krijgt ze Farmfood te eten met af en toe een vers vlees dag. Ze is best wel kieskeurig, maar eet haar bak met smaak tot de bodem leeg.
Haar vacht glanst als een spiegel, ze is fit, energiek en gezond. Ze was nogal mager en schriel maar nu heeft ze een prachtig gespierd herderslijf, hoewel ze door anderen nog steeds vaak te mager wordt bevonden (vind dat zelf niet met haar Mechelaars bloed); wat wil je nog meer zou je zeggen.
Alleen een ding zit mij dwars. Al vanaf het begin produceert ze grote bergen stront, en niet van de allerstevigste soort (ook geen derrie hoor) soms wel 3 tot 4 keer per dag, hoewel het nu lijkt af te nemen naar 2 keer. Het lijkt wel of wat er ingaat verdubbeld weer uitkomt en er dus weinig wordt opgenomen (ondanks dat ze het er uitstekend op doet).
Ik moet zeggen dat ze volgens de verpakking zo'n 375 gram zou moeten krijgen, maar omdat ze zo mager was en haar spieren zo onontwikkeld, geef ik 600 gram per dag.
Nu vraag ik mij dus af of deze bergen inderdaad het gevolg zijn van een slechte opneembaarheid en of dat dan aan mijn hond of aan het voer ligt. Bovendien vraag ik mij af of dit kwaad kan voor mijn hond.
Wie weet raad?
groetjes en sorry voor het onsmakelijke verhaal. Patricia
sinds ik Douscha heb, nu zo'n 4 maanden, krijgt ze Farmfood te eten met af en toe een vers vlees dag. Ze is best wel kieskeurig, maar eet haar bak met smaak tot de bodem leeg.
Haar vacht glanst als een spiegel, ze is fit, energiek en gezond. Ze was nogal mager en schriel maar nu heeft ze een prachtig gespierd herderslijf, hoewel ze door anderen nog steeds vaak te mager wordt bevonden (vind dat zelf niet met haar Mechelaars bloed); wat wil je nog meer zou je zeggen.
Alleen een ding zit mij dwars. Al vanaf het begin produceert ze grote bergen stront, en niet van de allerstevigste soort (ook geen derrie hoor) soms wel 3 tot 4 keer per dag, hoewel het nu lijkt af te nemen naar 2 keer. Het lijkt wel of wat er ingaat verdubbeld weer uitkomt en er dus weinig wordt opgenomen (ondanks dat ze het er uitstekend op doet).
Ik moet zeggen dat ze volgens de verpakking zo'n 375 gram zou moeten krijgen, maar omdat ze zo mager was en haar spieren zo onontwikkeld, geef ik 600 gram per dag.
Nu vraag ik mij dus af of deze bergen inderdaad het gevolg zijn van een slechte opneembaarheid en of dat dan aan mijn hond of aan het voer ligt. Bovendien vraag ik mij af of dit kwaad kan voor mijn hond.
Wie weet raad?
groetjes en sorry voor het onsmakelijke verhaal. Patricia
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, je geeft het zelf al aan: ze krijgt heel veel te eten. Als de richtlijn 375 is en jij geeft ruim 80/90% meer, dan heeft ze dus veel ontlasting.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn honden er ook een tijdje over gedaan hebben voordat ze er goed aan gewend waren. Flinke rui en aardig wat ontlasting was bij hen ook de eerste paar maanden, alleen krijgen mijn honden elke avond vers vlees, dus merkte ik er minder van.
Maar ik zou toch nog eens naar de hoeveelheid kijken die je geeft.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn honden er ook een tijdje over gedaan hebben voordat ze er goed aan gewend waren. Flinke rui en aardig wat ontlasting was bij hen ook de eerste paar maanden, alleen krijgen mijn honden elke avond vers vlees, dus merkte ik er minder van.
Maar ik zou toch nog eens naar de hoeveelheid kijken die je geeft.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
misschien is farmfood niet het voer voor jouw hond, wat niets over het voer zegt.
waar de ene hond het goed op doet, doet de andere hond het slecht op.
heb je ook 1 a 2 weken versvlees gegeven voor je overstapte op farmfood?
misschien dat je je hond anders eens 1 of 2 weken versvlees kunt geven waar pens inzit en dan weer terug naar FF en kijken hoe het gaat?
ik weet wel dat als ik qyan meer geef dan hij nodig heeft, dat hij veel en slecht gaat poepen.
dus vaker poepen dan nodig is en ook niet stevig.
alles wat ze teveel naar binnen krijgen, moet er op de 1 of andre manier uit.
een andere hond wordt dik en de ander gaat veel poepen.
misschien omdat je je hond meer geeft dan nodig, dat ze zo vaak en slechter gaat poepen?
dus misschien eerst weer eens 1 a 2 weken vers en dan weer terug naar FF en misschien toch met minder beginnen en kijken hoe haar ontlasting dan gaat?
qyan heeft in zijn brokkentijd ook FF gehad, maar dit is 1 van de geperste brokken die hij gewoon niet kon verdragen.
ondanks 2 weken vers en toen langzaam overschakelen, bleef zijn ontlasting veel en niet stevig.
ligt niet aan de brok, maar het was geen brok voor hem.
gr wendy
waar de ene hond het goed op doet, doet de andere hond het slecht op.
heb je ook 1 a 2 weken versvlees gegeven voor je overstapte op farmfood?
misschien dat je je hond anders eens 1 of 2 weken versvlees kunt geven waar pens inzit en dan weer terug naar FF en kijken hoe het gaat?
ik weet wel dat als ik qyan meer geef dan hij nodig heeft, dat hij veel en slecht gaat poepen.
dus vaker poepen dan nodig is en ook niet stevig.
alles wat ze teveel naar binnen krijgen, moet er op de 1 of andre manier uit.
een andere hond wordt dik en de ander gaat veel poepen.
misschien omdat je je hond meer geeft dan nodig, dat ze zo vaak en slechter gaat poepen?
dus misschien eerst weer eens 1 a 2 weken vers en dan weer terug naar FF en misschien toch met minder beginnen en kijken hoe haar ontlasting dan gaat?
qyan heeft in zijn brokkentijd ook FF gehad, maar dit is 1 van de geperste brokken die hij gewoon niet kon verdragen.
ondanks 2 weken vers en toen langzaam overschakelen, bleef zijn ontlasting veel en niet stevig.
ligt niet aan de brok, maar het was geen brok voor hem.
gr wendy
-
- Vaste gebruiker
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Bij mij werkte dat idd wel, ik moest ze echt minder geven en toen ging het goed.Patricia Baerloo schreef:heb wel eerst 2 weken vers gegeven. Maar omdat ze het er goed op doet, wil ik graag bij FF blijven. Zal wel wat minder gaan geven (zal ze leuk vinden...) en kijken of dat werkt.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
-
- Zeer actief
- MDoelman
- Actief
Wij geven onze bullmastiff teef van bijna 8 maanden ook FF, sinds een maand. Een goede natuurlijke brok, waar we zelf altijd verse groentes enof fruit doorheen doen. Evenals 1 NATUURLIJKE Vitame-C pil per dag.
Kan alleen maar zeggen dat je moet uitkijken met te grote voer hoeveelheden. Is slecht voor de hond. Je kan de hond beter wat slanker groot laten worden, veel beter voor het gestel van de hond. De achterste rib mag je best zien.
Onze Rebel poept ook zo'n 3 a 4 keer per dag. Hiervoor kreeg ze Eukanuba en daar poepte ze ook vrij veel op. Denk dat het meer te maken heeft met het pup-zijn. Dat verandert vanzelf. Zolang de hond het eten graag eet, er gezond uitziet (en is) en een mooie vacht etc heeft, dan is dat toch het belangrijkste?
Kan alleen maar zeggen dat je moet uitkijken met te grote voer hoeveelheden. Is slecht voor de hond. Je kan de hond beter wat slanker groot laten worden, veel beter voor het gestel van de hond. De achterste rib mag je best zien.
Onze Rebel poept ook zo'n 3 a 4 keer per dag. Hiervoor kreeg ze Eukanuba en daar poepte ze ook vrij veel op. Denk dat het meer te maken heeft met het pup-zijn. Dat verandert vanzelf. Zolang de hond het eten graag eet, er gezond uitziet (en is) en een mooie vacht etc heeft, dan is dat toch het belangrijkste?
-
- Actief
-
- Vaste gebruiker
voor alle duidelijkheid: mijn hond is al 3! en je zag eerst al haar ribben, maar dat is nu wel sterk verbeterd.
Ben nu minder voer gaan geven; dit levert iets minder poep op, hoewel het nog niet echt stevige drollen willen worden. Maar goed, misschien dat dit langzaam aan nog verbetert. Ze verhaart inderdaad ook behoorlijk.
Maar verder zoals gezegd: geen mooiere hond dan mijn Douscha
Ben nu minder voer gaan geven; dit levert iets minder poep op, hoewel het nog niet echt stevige drollen willen worden. Maar goed, misschien dat dit langzaam aan nog verbetert. Ze verhaart inderdaad ook behoorlijk.
Maar verder zoals gezegd: geen mooiere hond dan mijn Douscha

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2