Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppie en slapen ...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Puppie en slapen ...

Ongelezen bericht door Blue White Girl »

Sinds gisterenavond is Daiko bij ons. Alles loopt goed, ook met de katten - ze blazen wel als hij té dicht komt, maar vinden hem wel boeiend. En hij negeert ze gewoon :mrgreen: Veel te druk bezig met achter ons aan te huppelen ;)

Maar gisteren, als hij moest slapen, ging het dus volledig mis. In de bench in de veranda, dat ging - zolang wij er waren. Eens wij naar boven waren, begon het concert. Huilen, blaffen, springen in de bench, van zijn neusje maken .... Aangezien de veranda net is of hij buiten zit qua geluid, hebben we deze nacht de bench maar naar de slaapkamer gedragen. Daar ging het goed. Hij was rustig en maar 1x gejankt, omdat hij een plasje moest doen :ok:

Ik weet niet of ik nu iets heel slecht gedaan heb of niet, maar ik dacht in een boek van Martin Gaus eens gelezen te hebben dat dit de eerste nachten geen kwaad kon. Daiko is wel al 10 weken nu ... Iemand tips ? Zou hem het liefst zo vlug mogelijk in de veranda laten slapen. Het hielp trouwens ook niet om de bench open te laten ... Zelfde concert :cry2:
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Je hebt het goed gedaan. :ok:
Als de pup eenmaal gewend is aan jullie en het huis, kan je weer een nieuwe poging wagen. Desnoods zet je de bench elke nacht een stukje verder van je bed vandaan.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Oef :ok: Dus daar mag wel even tijd over gaan neem ik aan ... ? Is een goede tip om die elke nacht wat verder te zetten denk ik ... Er is nog een kamer naast ons slaapkamer ook (deze dus), ik kan rustig opbouwen ! Is al een pak van mijn hart :P
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, is prima zo hoor! :ok:
Je pupje wordt zo uit zijn huis getrokken, weg uit de veilige omgeving, weg van broertjes, zusjes en moeder.... natuurlijk gaat hij janken als hij ineens helemaal alleen zit :jank:

Lekker dus op de slaapkamer en dan langzaamaan (na een weekje ofzo) de bench steeds een stukje verder zetten. Sommige kunnen het ook hebben dat ze na 1 of 2 weken wel gewoon ineens beneden slapen omdat ze dan helemaal gewend zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

de bench verder weg zetten is niet helemaal fijn omdat je hond dan iedere nacht aan een nieuwe plek moet wennen; voor gevoelige hondjes is dit stressvol.

Ik heb gewoon de eerste anderhalve week op een matrasje in de woonkamer geslapen waaribj ik het matras steeds verder van de bench schoof. Het was niet alleen om te wennen (siemen was best stabiel) maar ook omdat hij keurig een piepje gaf als hij moest plassen. Hij was dus eigenlijk meteen zindelijk al moest ik er die eerste anderhalve week nog wel om 5 uur 'snachts uit. Dat zou ik in mijn slaapkamer niet gehoord hebben.
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

Hm.. Ik had Hera, toen ze een pup van 6 weken was, in het begin in mijn kamer in een doos zitten.. Maar daar kon ze dus uitkomen en was ik bijna de hele nacht bezig met haar weer terugzetten.. Na 1 week heb ik het maar opgegeven en haar beneden neergezet, in haar bench (dat ding was loodzwaar om eerst steeds op en neer de trap op te zeulen, omdat ze 's middags ook alleen moest zijn). Dat ging eigenlijk goed, het piepen in het begin hebben we gewoon genegeerd (als ik slaap, dan slaap ik :P) en mijn vader komt meestal 's nachts pas thuis en gaat dan heel laat slapen, dus zo alleen was ze toen niet. Toen liet die haar ook uit. Verder hebben we haar eigenlijk overdag ook gelijk een tijdje alleen gelaten, maar toen kwam ik nog tussen de middag thuis om haar uit te laten enzo. Dus het is vrij goed gegaan hier eigenlijk.. Zindelijk werd ze ook heel snel, mede door de bench :-D.
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

:I wat een schatje is daiko zeg :I
Afbeelding
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Als ge maar weet dat het een schatje is :) Het zindelijk maken lukt hier ook vrij vlot voorlopig. Op de eerste avond en de eerste morgend heeft hij een paar accidentjes gehad, maar nu al bijna 24 uur zonder ongelukjes. Hij doet keurig zijn plasje buiten en 's nachts piept hij ook als hij moet gaan. Vannacht heeft hij ons lang laten slapen - tot 6.00 :-D

We hebben de bench gisterenavond iets verder van ons bed gezet, omdat we anders niet meer aan de kleerkast konden. Toch weer wat gepiep en gejank, maar na een tiental minuutjes was het stil. Hoop alleen dat ik hem na verloop van tijd toch beneden krijg ... :ok:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hera schreef: Dat ging eigenlijk goed, het piepen in het begin hebben we gewoon genegeerd (als ik slaap, dan slaap ik :P)
Hier stoor ik me wel aan. Een pup piept niet zomaar; wellicht moet hij plassen of poepen. Zou ik niet zomaar negeren.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Die adviezen van piepen negeren snap ik dus echt niet. Ok, als je op elke piep reageert krijg je een hond die gewoon weet dat als hij piept hij aandacht krijgt.

Maar zo'n jonge puppedup, net uit het nest, moet je gewoon de kans niet geven om te piepen. Slaap lekker bij dat beestje... Stel je eens voor dat je uit een lekker warm nest komt met broertjes, zusjes en mama en dat plots in een kil ijzer hok in de veranda moet gaan zitten :? .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Diego
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diego »

Wij hebben onze pup nu net een week in huis en ik moet zeggen dat Shaina geen enkel probleem heeft met haar bench.

Ik zorg dat ze haar behoeftes heeft gedaan voordat ik ga slapen en dan leg ik haar in de bench. De eerste paar dagen begon ze wel te piepen maar daar heb ik geen reactie opgegeven.

T is voor een pup natuurlijk wennen maar ze hebben gauw genoeg door hoor als je continu op t gepiep en gejank reageert blijven ze bezig omdat ze weten dat je der weer aankomt.
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Het piepen negeren is het piepen de eerste tien minuutjes dat hij bij ons in de slaapkamer in zijn bench zit ... Volgens mij mag je ook idd. niet op elke piep gaan negeren. Het is maar als het piepen langer aanhoudt, dat de pup wel iets wil zeggen denk ik. Dom is 'em niet he. Hij wil natuurlijk veel liever op bed bij ons ... !
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”