Leuk dit forum te hebben gevonden!
Mijn naam is Marjolijn. Ik heb twee Lundehunds, Nyssa (1,9 jaar) en Siv (7 mnd).
Groetjes,
Marjolijn
Moderator: moderatorteam

Waar heb je de jouwe vandaan?MarZ schreef:Ja, komen idd niet veel voor. In Nederland zijn er op dit moment zo'n 17 van. Onbegrijpelijk, want het zijn fantastische dieren; klein maar toch 'stoer', superlief, intelligent & the list goes on....
In de jaren 50 waren ze bijna uitgestorven. Zijn er nu alweer ca. 1500 verspreid over de hele wereld.

8O, die moeten dan wel een hele hoop kosten.. Niet erg voor zo'n hond hoor, maar heb ik geen geld voorMarZ schreef:Met Nyssa had ik geluk, de fokker woonde op 'slechts' 3 uur rijden bij me vandaan. Voor zover bekend is ze de eerste Lundehund die in Nederland is geboren. Siv heb ik uit Noorwegen over laten komen. Met twee maanden oud is ze 'in haar eentje' hier naartoe gevlogen.
Er zijn inmiddels al weer 2 Lundehundnestjes geweest en er zullen zeker meer komen (zelf heb ik ook plannen voor Nyssa), maar tot nu toe komen de meesten uit Denemarken, Noorwegen en Finland.
Dat valt dus nog wel mee!Hera schreef: 8O, die moeten dan wel een hele hoop kosten.. Niet erg voor zo'n hond hoor, maar heb ik geen geld voor

nici schreef:Wat grappig dat Lundies de poten zo kunnen doen. Heeft het ook nog een reden dat ze het kunnen? Vind het echt leuke hondjes.

Voor zo'n hond valt dat wel weer mee ja dan..MarZ schreef:Dat valt dus nog wel mee!Hera schreef: 8O, die moeten dan wel een hele hoop kosten.. Niet erg voor zo'n hond hoor, maar heb ik geen geld voor
Voor een Lundehundpup betaal je zo'n 700 á 800 euro. Ik heb begrepen dat sommige populaire rassen (een Malthezer of Labrador bijv.) soms zelfs veel duurder zijn.
Natuurlijk wordt het wel wat prijziger als je je hond uit het buitenland moet laten overkomen, maar weet je zoiets weer met een vakantie te combineren, dan valt dat natuurlijk ook weer mee.