Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wil toch over op FF

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

wil toch over op FF

Ongelezen bericht door DogDalton »

Ben heel lang aan het twijfelen geweest omdat dalton lang darmproblemen heeft gehad maar wil het nu toch proberen,en dan met FarmFood.Ik hoop dat hij het hier goed op doet.Maar ik wil hem er ook graag versvlees bij gaan geven,gewoon eens per week een dagje vers.Hoe kan ik dat het beste aanpakken met het overschakelen naar ander voer?En kan ik dan al meteen vers erbij geven?Ik ben heel benieuwd naar jullie tips.
Oh ja,hij krijgt nu Eukanuba Intestinal van de DA voor de darmproblemen die hij als pup had,en ik wil dus graag over gaan omdat hij ook heel ernstig last heeft van acne en van een aandoening tussen zijn tenen,die normaal heel veel voorkomt bij bullen en over een tijdje gaan we naar een homeopathische arts maar wilde nu alvast wat doen met het voer....
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Farmfood adviseert zelf om je hond over te zetten op FF middels twee weken versvlees en dan de brokken gaan geven. Kijk even op de site, daar staat meer informatie.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
DogDalton
Zeer actief

okee,bedankt :ok:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

het is heel goed voer heb ik ook een tijdje gegeven ff, maar ben toch voledig overgestapt op versvlees Energique. Mijn Benji had een huidprobleem en nu nog een heel klein beetje. Hij had ook okerkleurige kleuring tussen zijn tenen dit haar moest ik steeds wegknippen ivm dat het heel erg ging klitten. Nu heeft hij dit niet meer door de Energique speciaal. Zijn vacht is gladder wat eerst op westie haar leek ipv Malthezervacht. Zijn ogen waren ook altijd vies en dit is nu ook al stukken minder dus ben erg tevreden. Waarom geef je geen 3 dagen vers en 4 brok.

Groetjes Anneke :ok:
Doeska
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Doeska »

Overstappen gaat over het algemeen makkelijk na enige pens voedingen.
Dit bevordert de darmflora.
Groetjes, :zwaai:
qyan

Re: wil toch over op FF

Ongelezen bericht door qyan »

DogDalton schreef:Ben heel lang aan het twijfelen geweest omdat dalton lang darmproblemen heeft gehad maar wil het nu toch proberen,en dan met FarmFood.Ik hoop dat hij het hier goed op doet.Maar ik wil hem er ook graag versvlees bij gaan geven,gewoon eens per week een dagje vers.Hoe kan ik dat het beste aanpakken met het overschakelen naar ander voer?En kan ik dan al meteen vers erbij geven?Ik ben heel benieuwd naar jullie tips.
Oh ja,hij krijgt nu Eukanuba Intestinal van de DA voor de darmproblemen die hij als pup had,en ik wil dus graag over gaan omdat hij ook heel ernstig last heeft van acne en van een aandoening tussen zijn tenen,die normaal heel veel voorkomt bij bullen en over een tijdje gaan we naar een homeopathische arts maar wilde nu alvast wat doen met het voer....
qyan heeft een aardige tijd darm problemen(6 manaden chronische diaree) gehad en moest eigenlijk over op brokken voor honden met gevoelige maag/ darmen.
wij hebben dit bewust toen niet gedaan, omdat als je daar eenmaal aan begint, de overstap naar ander voer veel moeilijker is.
lukt wel, maar minder snel zegmaar.
je hond heeft nu al die tijd voer gehad voor gevoelige darmen, voer wat de darmen nog luier heeft gemaakt en heel makkelijk verteerbaar is.
persoonlijk zou ik hem dus niet meteen over zetten naar FF, FF is een vrij zware brok in vergelijking met het voer wat hij nu krijgt en kan dus erg zwaar gaan vallen, waardoor je weer in het cirkeltje van darmproblemen beland.
FF raad zoals gezegd 2 weken vers aan waar vuile pens inzit.
heeft je hond weleens een vleesvoeding gehad?
zo nee, eerst kijken hoe je hond hierop reageerd (maag/ darmen) gaat het goed, gewoon 2 weken geven, gaat vlees niet goed, dan kun je de eerste 4 dagen licht gekookt water over het vlees gooien.
na ene dag of 4 gooi je er alleen nog een beetje warm water overheen en zo langzaam naar rauw.
wanneer het rauw goed gaat dit 1 a 2 weken blijven geven en zo langzaam overschakelen naar farmfood.
ik zou hem dus heel voorzichtig overschakelen, om opnieuw problemen met zijn darmen te voorkomen.
qyan heeft ook een tijdje FF gehad, maar was en bleef te zwaar voor zijn darmen ondanks vers.
andere geperste brokken gingen redelijk, FF vreemd genoeg niet.
maar iedere hond is andrs natuurlijk.
schakel rustig over en ga niet te snel, want FF is in vergelijking met wat je nu voert gewoon een zware brok.

gr wendy
DogDalton
Zeer actief

Okee,bedankt voor de info.
Ga het even proberen met vers,hij heeft het wel eens gehad als vervanging voor 1 maaltijd,het ging toen vrij goed.
Maar als ik dan 2 weken vers heb gegevebn kan ik hem dan meteen FF geven of steeds een beetje erbij doen?
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

je kan hem na die 2 weken idd meteen FF geven, of je mengt het eerst nog.
met geperste brokken gaat mengen met vlees vaak beter als met geexpandeerde brokken, dus mengen kan.
maar ik zou gewoon kijken hoe het gaat als je hem daarna gewoon overschakeld naar FF, eerste dagen zullen de darmen denk ik wel even moeten wennen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”