Ik lees dat er op dit form kippenbotjes gegeven worden

Nu heb ik in het verleden een hond gehad die is gestikt in een kippenpootje.
Is dit nu wel zo slim om kippenbotjes te geven 8O ????
Nellalisa.
Moderator: moderatorteam
Hoi Marielle,jelle schreef:Nee! Gezonde honden die verse voeding gewend zijn hebben geen last van salmonella door het eten van rauwe kip!
Naar ik heb begrepen is de PHwaarde in de maag van een "vershond" lager dan die in de maag van een "brokkenhond". Maar dat is info uit de tweede hand, dat geef ik gelijk toe.Scooby schreef:Hoi Marielle,jelle schreef:Nee! Gezonde honden die verse voeding gewend zijn hebben geen last van salmonella door het eten van rauwe kip!
Geen enkele hond kan een Salmonella-vergiftiging krijgen, omdat de PH-waarde in de maag daar veel te laag voor is. Daarvoor hoeft een hond geen verse voeding te krijgen.
Hoi Marielle,jelle schreef:
Naar ik heb begrepen is de PHwaarde in de maag van een "vershond" lager dan die in de maag van een "brokkenhond". Maar dat is info uit de tweede hand, dat geef ik gelijk toe.
Gelukkig blijft de conclusie wel dezelfde... dat salmonella géén probleem is namelijk!
Tot op zekere hoogte ................................lupa schreef:op de fora wordt gezegd dat in de honden ontlasting de salmonella bakterie gevonden kan worden maar dat geen besmetting gevaar is.
dat is toch wat anders.
Net zoals we mensen alle sorten bakteries met ons mee dragen betekent niet dat we ermee besmet zijn
Qyan,Jelle Lupa Scooby Memo en Liesbeth,Liesbeth schreef:Tot op zekere hoogte ................................lupa schreef:op de fora wordt gezegd dat in de honden ontlasting de salmonella bakterie gevonden kan worden maar dat geen besmetting gevaar is.
dat is toch wat anders.
Net zoals we mensen alle sorten bakteries met ons mee dragen betekent niet dat we ermee besmet zijn
Veel individuen lopen met allerlei virussen en bacteriën rond zonder dat ze ziek zijn, totdat hun weerstand verzwakt en ze er wel ziek van worden.
Varkens bv dragen nogal eens het Aujeszky-virus bij zich. Een virus waarvan gezegd wordt dat het varken er niet ziek van wordt, maar een hond gaat er dood aan. Toch kan ook een varken ziek worden van dit virus.
't Komt dus bij mens én dier voor.
Maar een gezonde versvoer-hond is sterk genoeg om een salmonellavirus onder de duim te houden.