Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verbazingwekkend beagletje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Verbazingwekkend beagletje

Ongelezen bericht door Joyce »

Met Malu (de labbeagle) gaat het heel erg goed. Ze heeft helemaal haar plaatsje gevonden in de roedel en zelfs de hondenmand die nutteloos in de woonkamer stond wordt nu weer gebruikt. Verder durft ze ook steeds meer toenadering naar mij te zoeken, hoewel aaien nog steeds best wel eng is. In het bos loopt ze zelfs los, en wilde ze in het begin nog wel eens de andere kant op lopen, nu loopt ze netjes met ons mee. Altijd met haar staartje in de lucht en haar neus op de grond een paar meter achter ons aan sjokkend.

Vandaag heb ik zelfs het ultieme bereikt. We kwamen weer wat mensen tegen in het bos die zoals gewoonlijk vragen of Malu net een nestje heeft gehad. Ik leg dan altijd uit dat ze uit een laboratorium komt en dat ze daardoor 'hangtietjes' heeft. Altijd als ik met mensen aan de praat raak loopt Malu door omdat vreemde mensen maar eng zijn. Als ik haar uit het oog verlies breek ik het gesprek af en lopen we weer achter haar aan. Maar vandaag ging het anders, ik was met een mevrouw aan het praten die een hond bij zich had die mishandeld was. Ze wilde graag een vriendje voor haar hond en een labbeagle sprak haar wel aan. Ik gaf haar dus het adres van de stichting terwijl ik met één oog Malu in de gaten hield. Net op het moment dat ik haar niet meer zag en achter haar aan wilde lopen kwam ze ineens weer teruglopen. Ze liep helemaal door tot ze recht voor me stond. Met haar staartje in de lucht en haar oortjes opgetrokken keek ze met een vrolijke blik naar het zakje met frolics die altijd aan m'n broekzak hangt, daarna keek ze me recht in de ogen met haar 'mensenoogjes' en toen nog eens naar het zakje. Uiteraard heb ik haar maar liefst 2 (!!!) frolicjes gegeven en toen zijn we samen weer verder gelopen. Mijn honden zullen mij denk ik altijd blijven verbazen!

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

:ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

:ok: Geweldig, zeg! Ze voelt zich duidelijk thuis bij jullie.
marion **
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door marion ** »

Wauw :ok: Geweldig!!, wat goed ook dat je dat hondje hebt opgevangen,
heb je haar nu al lang??

Groetjes Marion
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hartstikke goed zeg :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik heb Malu eind April gekregen, dus ze is nu bijna 3 maanden bij ons.

Maar ondanks haar vooruitgang zal ze altijd timide blijven tegenover mensen die ze kent en gewoon bang voor mensen die ze niet kent. Dit vertel ik ook altijd iedereen die geinteresseerd is in een labbeagle.

Ik denk niet dat ik een labbeagle zou kunnen hebben zonder andere honden erbij. Als je een hond hebt wil je die gewoon knuffelen en aanhalen. Gelukkig heb ik nog 2 honden die het wel lekker vinden om dichtbij mij te zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”