maar hoe weet ik nu zeker of ze in blijde verwachting is , kun je bij een hondje ook een echo laten maken of een scan oid
groetjes diana

Moderator: moderatorteam
(quote van zelfde schrijver op 21 februari)mijn kruising jack russel heeft een hekel aan poedeltjes die pakt ze altijd en ik weet echt niet waaromen mijn mechelaar gaat helemaal door t lint van groenendalers en afgaanse windhonden niet dat ze die pakt maar ze blijft blaffen tong en mijn huskey wilde altijd knokken met de afghanen jank ik snap er niks van maar jah zal wel hondse begrippen zijn
Pa is in ieder geval geen poedel, groenendaler of afgaanjelle schreef:Sommige mensen zouden gewoon geen huisdieren moeten hebben.
Dat heet dus geen blijde verwachting, maar onnodige produktie van ongewenste, overtollige en als het even tegenzit ongezonde hondjes.
Als je direct had gereageerd had je je teef een morning after prik kunnen laten geven en was er niks aan de hand geweest. Overigens zou je nu ook nog kunnen besluiten haar te laten castreren en daarmee gelijk de eventuele embryos laten wegnemen. Voor eens en al van het gedoe af.
Echo's kunnen worden gemaakt bij honden maar pas vanaf 28 dagen.
(quote van zelfde schrijver op 21 februari)mijn kruising jack russel heeft een hekel aan poedeltjes die pakt ze altijd en ik weet echt niet waaromen mijn mechelaar gaat helemaal door t lint van groenendalers en afgaanse windhonden niet dat ze die pakt maar ze blijft blaffen tong en mijn huskey wilde altijd knokken met de afghanen jank ik snap er niks van maar jah zal wel hondse begrippen zijn
Welk van die drie zijn het trouwens?
naomie 4 ever schreef:ik heb een vraagje mijn hondje is per ongeluk gedekt al weer 3 weken geleden ze was gewoon in mijn achter tuin maar mijn god wat zijn de reuen gehaaid als t op loopse dames aankomt ,
maar hoe weet ik nu zeker of ze in blijde verwachting is , kun je bij een hondje ook een echo laten maken of een scan oid
groetjes diana
we hebben al genoeg ongewenste pups rondhobbelen op deze wereld... 't is toch niet teveel gevraagd als je een ongecastreerde teef hebt lopen daar goed op te letten tijdens loopsheden en als er dan toch iets gebeurd (wat vrij lastig is als je goed oplet!) dat je dan toch meteen handeld en niet na 3 weken..Daphne schreef:Het irritatie niveau stijgt weer...
als het warm is blijf je daar toch... ga je toch niet in de volle zon liggen bakkenRataplan schreef:Als het zo warm is komen ze weer onder de stenen vandaan gekropenDaphne schreef:Het irritatie niveau stijgt weer...
Dat ben ik echt voor 100% met je eens.malinois schreef:we hebben al genoeg ongewenste pups rondhobbelen op deze wereld... 't is toch niet teveel gevraagd als je een ongecastreerde teef hebt lopen daar goed op te letten tijdens loopsheden en als er dan toch iets gebeurd (wat vrij lastig is als je goed oplet!) dat je dan toch meteen handeld en niet na 3 weken..Daphne schreef:Het irritatie niveau stijgt weer...
Tja ik denk dat de belangen van de hond hiewr niet op de eerste plaats staan natuurlijk,het is ook zooooooooo leuk een nestje puppies.Inge schreef:Buiten het feit dat het niet zo slim is om pas na 3 weken info te vragen, maak ik me ook zorgen over de honden. Je hebt 2 teven, 1 van 5 en 1 van 7 jaar oud, allebei dus op een leeftijd die niet echt handig is voor een eerste nestIk weet niet welke van de 2 het is, maar het lijkt me een behoorlijk risico voor je hond om die pups te laten komen. Ik zou dus inderdaad een castratie overwegen waarbij ook de vruchten verwijderd worden, ook in het belang van je hond.
ik hoop dat ze er nog net zo blij mee is als de moederhond per ongeluk overlijdt bij de bevalling of als het een nestje van 11 hondjes is die je aan de straatstenen niet kwijtraakt of je volwassen honden terugkrijgt waar geen land mee te bezeilen is....Trina schreef:Uit wat ik lees in het eerste berichtje is Diana er erg blij mee.
Ik moest tijdens het lezen bijna op mijn handen gaan zitten om niet meteen een reactie op het forum te knallen. Heb daarna heeeeeel vlug het topic weggeklikt want ook bij mij steeg het irritatieniveau heel vlot....Daphne schreef:Dat ben ik echt voor 100% met je eens.malinois schreef:we hebben al genoeg ongewenste pups rondhobbelen op deze wereld... 't is toch niet teveel gevraagd als je een ongecastreerde teef hebt lopen daar goed op te letten tijdens loopsheden en als er dan toch iets gebeurd (wat vrij lastig is als je goed oplet!) dat je dan toch meteen handeld en niet na 3 weken..Daphne schreef:Het irritatie niveau stijgt weer...
Het is ook mijn irritatie niveau wat stijgt, als ik dus dit soort berichten lees.
zou heel verstandig zijn...tineke schreef:Of snel naar de dierenarts toegegaan.little-wolf schreef:volgens mij is ze een blokkie om.
sorry als ik bot overkom maar lekkere ouders heb je dan.... je laat een teef dekken om je ras te verbeteren niet om nog meer mixhonden in asiels te laten sterven of te laten wegkwijnen!!! Je weet verdorie niks van de reu... erfelijkheid, karakter, ziektes ga maar door... die pups raak je aan de straatstenen niet kwijt en dan nog.. wat als later blijkt dat ze een erfelijke ziekte hebben en de mensen komen bij je terug met de hond en eisen hun geld terug en jij hebt 5 zieke volwassen honden??? hoe ga je dat oplossen?naomie 4 ever schreef:maar er zijn mensen onder wie mijn ouders die een pup van mijn teefje willen daarom is besloten om het nestje te laten komen ,
en ook de schuld van de per ongelukken dekking ligt niet alleen bij mij mijn hond was in mijn eigen achtertuin en die reu komt op MIJN terein , dus had ik die reu een rot schop moeten geven , nee want dat doe je ook niet als dieren liefhebber
naomie 4 ever schreef:ik weet inmiddels hoe jullie er over denken , maar er zijn genoeg mensen die niet perse een ras hondje willen
mijn 3 honden zijn ook alle 3 kruisingen of tenminste de herkomt is niet geheel duidelijk
en vaak zijn kruisingen sterke hondjes , maar verder is dit mijn probleem
had gewild dat ik mijn vraag nooit op dit forum had gezet , en ik ken mensen waarvan de teef elke loopsheid gedekt wordt veel te vaak , en dat is met de geboorte goed gegaan , de zogezegde broodfokkers wordt ik ook niet vrolijk van .
maar dat is verder geen excuus
ik weet wel dat als ik die o reu of een andere vreemde reu in mijn achertuin zie dan krijgt ie inderdaad een t rotschop en ik heb echt niet gestaan foei niet dekken ,
maar ik zal hier volgende week vertellen wat er uit de echo is gekomen
nou dat heb ik nou al 3 x gevraagd inmiddels maar krijg er steeds maar geen antwoord op...M@ri@nne schreef:
![]()
![]()
![]()
![]()
Hopelijk vinden je ouders het nog net zo leuk als de moederhond er iets aan over houd, komt te overlijden, jullie met dode puppies of wat dan ook zitten.